onderhoud leren stuur

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

onderhoud leren stuur

Bericht door Autheo » ma 18 jan 2016, 21:26

Even een vraag aan de kenners binnen ons forum: hoe kun je het beste je leren stuur onderhouden? Gewoon onderhoudsmiddel voor leren bekleding maakt meestal het oppervlak wat te glad, dat lijkt me niet wenselijk voor een stuur.
Ben op andere fora wel wat tegen gekomen, maar ben benieuwd wat de ervaringen en tips hier zijn. Waarmee, op welke manier en hoe vaak kun je je leren stuur het beste behandelen om hem in topconditie te houden?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: onderhoud leren stuur

Bericht door Tom Westendorp » ma 18 jan 2016, 21:58

Niks. Over een paar jaar een melamine sponsje eroverheen en het daarbij laten. Je stuur wordt ingevet door je handen en daardoor gaat het glimmen. Pas wel op met die dingen want je gaat zo door het leer.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: onderhoud leren stuur

Bericht door N!jntje » di 19 jan 2016, 00:21

Melamine is zeker een goeie optie. Maar zoals Tom zegt met enig gevaar.

Enige wat ik doe is: zo nu en dan een natte doek eroverheen met een beetje ontvetter (apc)

Ed de R
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: za 14 mei 2016, 16:13

Re: onderhoud leren stuur

Bericht door Ed de R » di 12 jul 2016, 08:37

Leder heeft onderhoud nodig en "voeding"
Zonder "voeding" droogt leder uit.
En.....je stuur wordt niet "ingevet" door je (zweet) handen, hier zitten namelijk bepaalde zuren in die het leder juist aantasten.
Gewoon regelmatig schoonmaken en insmeren met leder onderhoudswas.

Succes!

Plaats reactie