Starters Kit!

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
DerMeister
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 09:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Starters Kit!

Bericht door DerMeister » za 12 jul 2014, 14:39

Ben niet zo thuis in het poetsen en dergelijke maar...

Ik heb een nieuwe UP! besteld dus moet het er maar eens van komen.

Wat is volgens de poetsgoeroes onder ons een fijne kit om mee te beginnen?
Oftwel welke spullen zijn onmisbaar cq nodig om de nieuwe wagen in showroomshine te houden?

Je mag evt ook een lijstje maken wat ik moet bestellen dan kan ik daar wel mee vooruit!
Het gaat trouwens om een Candywhite exemplaar :mrgreen:
Ik hoor graag van jullie.
Grt, Per

Only Music Survives!!

Gebruikersavatar
Nicoup!
Forum newbie
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 16:07

Re: Starters Kit!

Bericht door Nicoup! » za 12 jul 2014, 16:42

Ik ben erg te spreken over de producten van Meguairs.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Starters Kit!

Bericht door Inge » zo 13 jul 2014, 06:24

Mequiers wat mij betreft overrated - te duur voor wat ze bieden.

Ben zelf begonnen met een aantal doeken van Monello en een Mother's startersset + clayset. Doch heb de overstap gemaakt naar Poorboys en Auto Finesse. Niet omdat Mothetrs niet goed is maar omdat ze me beter bevallen. OH ja voor een duurzame wax is de Collinite 845 aan te raden.

Ik zou als ik jouw was gewoon op de carclean site kijken - genoeg te vinden.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
DerMeister
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 09:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Starters Kit!

Bericht door DerMeister » ma 14 jul 2014, 16:05

Ja ik heb zitten kijken op het cc forum maar daar staat zoveel dat je er eigenlijk niet meer uitkomt wat je nou moet nemen :roll: -
Grt, Per

Only Music Survives!!

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Starters Kit!

Bericht door N!jntje » ma 14 jul 2014, 17:54

DerMeister schreef:Ja ik heb zitten kijken op het cc forum maar daar staat zoveel dat je er eigenlijk niet meer uitkomt wat je nou moet nemen :roll: -
Ik liep al te denken. Volgens mij komt die naam me bekend voor ;) dubfanatics was de link dus. Tijdje daar op het forum rondgehangen met mn polo.

Waar zoek je naar? Dat is vooral de vraag.

Gebruikersavatar
Jurgen Knoop
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: do 03 apr 2014, 21:16
Locatie: Millingen aan de Rijn

Re: Starters Kit!

Bericht door Jurgen Knoop » di 15 jul 2014, 13:43

Meguiars heeft echt top producten! Wel prijzig, maar wel makkelijk in gebruik en lange beschermingsduur! Is bij mij wel favoriet. Echter zullen er ongetwijfeld ook goedkopere goede merken zijn.[WINKING FACE]


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
VW High Up! Black Pearl, 60 pk, Executive pakket, Drive pakket, Dynamic pakket, Maps&More en natuurlijk Kunstlederen interieur!

Riogio
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 19:19

Re: Starters Kit!

Bericht door Riogio » di 15 jul 2014, 17:42

Ben geen detailer maar poets auto (Candy white) altijd met de hand (twee emmer systeem en washmitt) en gebruik, na wat te hebben rondgeneusd op carclean (en stiekum gespiekt bij Inge ;) ), het volgende;
- Born to be Mild shampoo van Dodo Juice
- Liquid Insulator Wax No. 845 van Collinite (super product, wel voor gebruik even in emmer met warm water leggen)
- California Gold Clay Bar Paint Saving System van Mothers
- Black WOW Exterior Trim
- Iron X (tegen vliegroest)
- Disco Duo applicator pads van Monello (gratis gehad bij min eerste bestelling bij CC, worden gebruik voor de ramen)
- Gold Class Even Coat Applicator Pads van Meguiars
- Gold Class Supreme Shine Microfiber van Meguiars
- Water Magnet Microfiber Drying Towel van Meguiars (niet zo tevreden over)
- Super Thick Microfiber Wash Mitt van Meguiars
- 2 emmers
De Meguiars producten had ik nieuw tegen een zacht prijsje van iemand kunnen overnemen anders had ik ze niet gekocht. Je kunt het zo gek (duur maken) als je zelf wilt maar ik vind het wel prima zo. Na elke wasbeurt ziet de auto er als nieuw uit. (nog beter dan toen ik hem bij de dealer ophaalde)
Citigo Arctic, 60pk, Candy White, 5-drs
Superb Combi, Amethyst Purple Metallic

Gebruikersavatar
DerMeister
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 09:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Starters Kit!

Bericht door DerMeister » di 15 jul 2014, 19:03

N!jntje schreef:
DerMeister schreef:Ja ik heb zitten kijken op het cc forum maar daar staat zoveel dat je er eigenlijk niet meer uitkomt wat je nou moet nemen :roll: -
Ik liep al te denken. Volgens mij komt die naam me bekend voor ;) dubfanatics was de link dus. Tijdje daar op het forum rondgehangen met mn polo.

Waar zoek je naar? Dat is vooral de vraag.
Onder wat voor naam zat je daar dan?
Grt, Per

Only Music Survives!!

Gebruikersavatar
DerMeister
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 09:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Starters Kit!

Bericht door DerMeister » di 15 jul 2014, 19:03

Riogio kijk daar kan ik wel wat mee thanks! ;)
Grt, Per

Only Music Survives!!

Riogio
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 19:19

Re: Starters Kit!

Bericht door Riogio » di 15 jul 2014, 21:00

DerMeister schreef:Riogio kijk daar kan ik wel wat mee thanks! ;)
Graag gedaan en oh ja en nog een tip, thuis vul ik 5 lege plastic melkflessen/kannen van elk 2 liter met warm water. Scheelt een hoop gehannes.
Citigo Arctic, 60pk, Candy White, 5-drs
Superb Combi, Amethyst Purple Metallic

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Starters Kit!

Bericht door Inge » wo 16 jul 2014, 05:39

Zou de black wow eruit gooien en de AF trim revive kopen - die is veel fijner in gebruik (aanbrengen met een make-up pad) en veel minder vettig dan de black wow.

Let bij de colli wel op dat je je trims niet raakt - afplakken dus met 3m tape want anders slaat het wit uit en is een crime om het te verwijderen (kan wel met pure shampoo + borsteltje).
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Starters Kit!

Bericht door Gert » di 28 okt 2014, 18:52

Ik heb nog mijn starterskitje van Maguiars staan wat ik aangeschaft heb bij aankoop van mijn 206 10 jaar geleden. Dat heb ik maar enkele keren gebruikt. Er zat geloof ik iets in van shampoo, een handschoentje, scratchrepair en was. Het is dure troep maar ik geloof niet dat ik er toen meer dan 30 of 40 euro in geinvesteerd heb. Het is er nog bijna helemaal. Zou het geschift of over de datum zijn vraag ik me bang af nu mijn up op komst is?

Voor de zekerheid heb ik bij Carclean een litertje (veel vordeliger dan de halve liter) EXP Sealant besteld van poorboys. Daar had ik al googelend veel goeds over gelezen. Schade: 31 euro inclusief verzendkosten. We zullen zien of ik dat opkrijg ;)
Wat ik me wel afvraag is of daar een goede gebruiksaanwijzing bij zit. Weet iemand dat of kan iemand me zeggen hoe ik dat moet aanbrengen? Bij de advertentie staat dat het onder of over andere lagen kan aangebracht worden. Wat wil een mens nog meer ;)

Zie ook: http://www.youtube.com/watch?v=IPXOGckgk6w

Mijn vraag is beantwoord want zojuist het EXP ontvangen. Er staat een duidelijke gebruikswaanwijzing op de fles

Mijn 10 jaar oude 206 gaat als nieuw naar de VW dealer. Dat heb ik als volgt bereikt:
0) Metallic lak en kleur reflex zilver kiezen
1) Auto staat als hij niet gebruikt wordt in een garage.
2) Bij slecht weer (ijs, sneeuw, pekel, erge regen): auto blijft in garage. Eigenaar te voet of met de fiets op pad :roll: . Zoniet, asap naar wasbox.
3) Wassen/schoonmaken 2 - 3 x per jaar, uitsluitend in wasbox en never nooit niet door een wasstraat. Daarbij beetje sop uit de lans in een emmertje spuiten en tussendoor met spons bijwerken waar de lans faalt. Uiteraard uitkijken dat je niet me zand aan het schoonmaken bent want dan kun je het beter laten. Verder niet kijken op een eurootje en er gerust 4 of 5 euro doorjagen: inweken, wassen met shampoo, spoelen, waxen en eindigen met vlekvrij spoelwater.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Plaats reactie