Waxguard

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Leskart
Forum newbie
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 27 apr 2014, 12:27

Waxguard

Bericht door Leskart » zo 27 apr 2014, 12:32

Ik heb een nieuwe Up! besteld. De dealer adviseert om hem meteen een waxguard behandeling te geven. Ik heb er op dit forum niks over kunnen vinden. Zijn er echt geen ervaringen met dit product ? Hoor het anders graag.

Bvd,

Leskart.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Waxguard

Bericht door N!jntje » zo 27 apr 2014, 12:44

Leskart schreef:Ik heb een nieuwe Up! besteld. De dealer adviseert om hem meteen een waxguard behandeling te geven. Ik heb er op dit forum niks over kunnen vinden. Zijn er echt geen ervaringen met dit product ? Hoor het anders graag.

Bvd,

Leskart.
De dealer raadde mij aan om het zelf te doen. Dit omdat ik er de spullen voor heb.
Een goeie sealant/wax doet wonderen.
Waxguard (ik denk eerlijk gezegd dat je WaxOyl bedoelt) is tegenwoordig een extra verkoop wat veelste overpriced is. Ze zeggen een standtijd van 3 jaar ofsow. Daadwerkelijk 3 maanden.
Eenmaal een topic over geopend op carclean. Daar zag je de test tussen ExP sealant en deze waxguard. (exp is ongeveer 20 euro voor een fles)
De waxguard kwam niet goed uit de test kan ik je zeggen ;)

Quote van het forum
Conclusie (8 augustus 2011):
Teleurstellend, maar niet onverwacht! WaxOyl is helaas meer een marketingtruuk dan dat het daadwerkelijk een pantser is. Het lijkt een doodgewone paintsealant te zijn (synthetische wax) die qua duurzaamheid het af heeft moeten leggen tegenover de paint sealant (EX-P) van het merk Poorboy's World. De dealer koopt een zakje in voor een paar tientjes en verkoopt het voor een veelvoud. Een cash-cow dus.
Bron: http://forum.carclean.nl/forum/handleid ... lakpantser

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Waxguard

Bericht door up! » zo 27 apr 2014, 13:58

Niet doen. Te duur. En nauwelijks effect.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Red-up
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: vr 18 okt 2013, 19:28

Re: Waxguard

Bericht door Red-up » zo 27 apr 2014, 14:17

Zeker beter zelf goede poets kopen.
Dan kan je voor minder dan de helft je hele auto doen binnen buiten en met veel betere producten


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Waxguard

Bericht door Jos Bosch » zo 27 apr 2014, 21:12

Voor dat geld wat het eventueel kost kan je het beter zelf doen.Kan je inderdaad beter zelf spullen voor kopen.

Had dat op mijn vorige auto en had echt geen meer waarde.

En er is inderdaad een filmpje op YouTube dat het verschil laat zien.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Waxguard

Bericht door Inge » ma 28 apr 2014, 07:17

+1 voor bovenstaande reacties. Is gewoon geld klopperij. Niet doen dus. Gewoon zelf spullen kopen van goede kwaliteit daar doe je langer mee + de standtijd is ettelijke malen hoger en je bent voordeliger uit.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Waxguard

Bericht door Jos Bosch » ma 28 apr 2014, 10:18

Inge schreef:+1 voor bovenstaande reacties. Is gewoon geld klopperij. Niet doen dus. Gewoon zelf spullen kopen van goede kwaliteit daar doe je langer mee + de standtijd is ettelijke malen hoger en je bent voordeliger uit.

En als Inge het zegt dan is dat zo.

Zoals zij poetst poetst "bijna"niemand.En ze heeft zoveel spullen dat ze haar eigen winkel kan beginnen :clap:

En dan overdrijf ik hopelijk niet Inge :liar:
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Waxguard

Bericht door Inge » ma 28 apr 2014, 10:34

Een heel klein beetje veel overdrijf je wel. ;)

En nee hoor ben verre van een guru op dat gebied - alleen veel kennis tot me genomen op het carclean forum. Ze hadden mij bij verkoop van de auto ook wijs kunnen maken dat het goed spul was toen wist ik er ook nog niets vanaf.

En dat van de auto poetsen valt wel mee hoor 1x in de 4 a 6 weken bij gebrek aan tijd en/of energie. Had deze vakantie de auto een volledige detail (doe ik 1x per jaar) willen geven en dat lukt me niet eens (oververmoeid thuis) dus hij zal het deze week alleen met een wasbeurt mogen doen. Hopelijk lukt het me in de grote vakantie wel (alhoewel ik dan naar een revalidatiekliniek mag 2 dagen per week nog steeds nasleep van het ongeluk) - dus veel tijd zal ik dan ook niet hebben. En anders houd ik hem gewoon goed in de wax en komt het komend jaar wel weer of op een ander moment.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Waxguard

Bericht door Jos Bosch » ma 28 apr 2014, 15:58

Inge schreef:Een heel klein beetje veel overdrijf je wel. ;)

En nee hoor ben verre van een guru op dat gebied - alleen veel kennis tot me genomen op het carclean forum. Ze hadden mij bij verkoop van de auto ook wijs kunnen maken dat het goed spul was toen wist ik er ook nog niets vanaf.

En dat van de auto poetsen valt wel mee hoor 1x in de 4 a 6 weken bij gebrek aan tijd en/of energie. Had deze vakantie de auto een volledige detail (doe ik 1x per jaar) willen geven en dat lukt me niet eens (oververmoeid thuis) dus hij zal het deze week alleen met een wasbeurt mogen doen. Hopelijk lukt het me in de grote vakantie wel (alhoewel ik dan naar een revalidatiekliniek mag 2 dagen per week nog steeds nasleep van het ongeluk) - dus veel tijd zal ik dan ook niet hebben. En anders houd ik hem gewoon goed in de wax en komt het komend jaar wel weer of op een ander moment.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Waxguard

Bericht door N!jntje » ma 28 apr 2014, 17:45

Ik heb nu iets meer dan 6 jaar detail ervaring. Een kleine 50 verschillende auto's nu behandeld denk ik :) sommige ook meer dan 1x :D

Inge? Als je een x hulp nodig hebt in de vakantie dan moet je maar roepen;)

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Waxguard

Bericht door Inge » di 29 apr 2014, 07:08

Robin, top dat zal ik zeker doen :D. Mee mogen profiteren van jouw ervaring vind ik ook wel heel erg fijn. Ik heb pas 1x dap ervaring ;) . Ik zal je zodra ik weet wanneer de Hoogstraat precies gaat starten een PBtje sturen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Plaats reactie