Ze zijn er weer... Insecten!

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door Xanderv » ma 31 mar 2014, 21:24

Waarom ik dit topic maak is omdat ik nog nooit een goede manier heb gevonden om muggen, vliegen, wespen of andere insecten van je auto af te krijgen.

Ik reed gisteren vlak voor de afsluitdijk vanuit friesland na een bezoek bij mijn ouders. Het was net of er iets mis was met de radio of dat het regende...
Neen, het was 5 km lang een mega wolk met vliegende beestjes en het eerste massagraf van het jaar is een feit. Nu zijn er allemaal spray's te krijgen in de winkel
maar ik heb nog nooit effect ondervonden. Het probleem met de warmte is dat alles wat je er op spuit niet lang genoeg in kan trekken om die beestjes er af te weken.

Ik heb al een paar keer gelezen dat een panty om je spons (spons... gebruiken we eigenlijk niet meer hè ;)) effect zou hebben... heb het alleen nooit geprobeerd :P

Maar aangezien hier genoeg mensen zijn die enorm goed kunnen poetsen moeten ze hier ook wel de gouden tip voor hebben toch ? ;)
Hoop dat iedereen wat met de tips kan zo voor het muggenseizoen.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door Upsilon » ma 31 mar 2014, 21:31

Panty's werkt trouwens wel erg goed is mijn ervaring. Gebruikte het wel regelmatig om ze rond de bumper te verwijderen.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Ome Rolph
Vagling liefhebber
Berichten: 169
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 17:56
Locatie: Zwaag

Re: Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door Ome Rolph » ma 31 mar 2014, 21:38

Vochtige keukenrol (eventueel met bugremover) over de vliegenlijken leggen. Kwartiertje laten liggen. Spons en veel water doen de rest.

Altijd raak!!
3-Deurs High Up!, Darksilver, Dynamic pakket, Executive pakket, Drive pakket, M&M en Eibach Pro verlagingsset.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door Inge » di 01 apr 2014, 05:58

's avonds lauw warme handdoeken op je auto leggen en de volgende ochtend gaan ze er makkelijk af.

Van Poorboys werkt de bug squash ook erg goed - wel daarna een laagje wax aanbrengen. http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... S16_100735
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door Tom Westendorp » di 01 apr 2014, 08:52

Dank u voor de tips. Mijn avond ritjes staan altijd garant voor complete kerkhoven. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door RobertJ » di 01 apr 2014, 11:22

Bugshield anyone? :) een poging zuinig te rijden is ook erg kerkhofverminderend :)

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door Dixon » di 01 apr 2014, 17:24

Ome Rolph schreef:Vochtige keukenrol (eventueel met bugremover) over de vliegenlijken leggen. Kwartiertje laten liggen. Spons en veel water doen de rest.

Altijd raak!!
Doe precies hetzelfde, puur een vochtige doek, voor me motorhelm :)

Werkt perfect, was een tip van de zaak waar ik hem kocht.

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door MiiRens » di 01 apr 2014, 19:47

Niet laten zitten, meteen eraf halen na het goed nat te hebben gemaakt. Anders de volgende ochtend bij dauw de vliegen eraf halen. Ook altijd de voorkant (net zoals de gehele auto :roll: ) goed in de was houden.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door robw » vr 15 aug 2014, 15:44

Ik ben net terug van vakantie in Spanje en heb ongeveer 3500km gereden. Toen ik terug was zat mijn Golf sportsvan van het puntje van mijn dak tot de onderbumper helemaal vol met insecten en de bloedspetters hiervan. Valt ook niet mee om een Golf met 150km/u te koppen.

Ik had nog een schoonmaakset van VW, hierin zat een spuitbus insecten reiniger. Dit moet je erop spuiten en dan even laten intrekken. Ik heb dit gedaan in de regen, het was een witte mousse/schuim.

Ik viel bijna achterover, met een spons en lauw water spoelde ik zo alles eraf zonder ook maar te boenen. Top spul! Ik had hiervoor echt alles geprobeerd. Dit spul is echt top! :clap:
UP! HIGH 60PK

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door Jos Bosch » vr 15 aug 2014, 17:29

Inge schreef:'s avonds lauw warme handdoeken op je auto leggen en de volgende ochtend gaan ze er makkelijk af.

Van Poorboys werkt de bug squash ook erg goed - wel daarna een laagje wax aanbrengen. http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... S16_100735
Inge,klopt helemaal,zelfs goed verdunt werkt dat spul voortreffelijk.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

blackup2013
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: do 10 jul 2014, 07:25

Re: Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door blackup2013 » vr 15 aug 2014, 22:26

robw schreef:Ik ben net terug van vakantie in Spanje en heb ongeveer 3500km gereden. Toen ik terug was zat mijn Golf sportsvan van het puntje van mijn dak tot de onderbumper helemaal vol met insecten en de bloedspetters hiervan. Valt ook niet mee om een Golf met 150km/u te koppen.

Ik had nog een schoonmaakset van VW, hierin zat een spuitbus insecten reiniger. Dit moet je erop spuiten en dan even laten intrekken. Ik heb dit gedaan in de regen, het was een witte mousse/schuim.

Ik viel bijna achterover, met een spons en lauw water spoelde ik zo alles eraf zonder ook maar te boenen. Top spul! Ik had hiervoor echt alles geprobeerd. Dit spul is echt top! :clap:
Klinkt gaaf,

Heb je er een onderdeelnummer of foto van?
Ga ik hem ook halen.

Gebruikersavatar
robw
Vagling liefhebber
Berichten: 143
Lid geworden op: zo 01 jun 2014, 10:36

Re: Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door robw » za 16 aug 2014, 09:05

Ik had een setje in een zwarte tas gekocht bij Udenhout. Hierin zat de grijze spuitbus, ik zal wat gegevens opzoeken
UP! HIGH 60PK

vinie
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 14:39

Re: Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door vinie » ma 29 mei 2017, 18:47

om een oud topic maar even op te krikken.

Is er al een nieuw middel bekend voor of ik bedoel meer tegen insecten?
Gister 3 uur bezig geweest met poetsen en waxen, kom net thuis van m'n werk en tis alsof het een jaar niet gedaan is aan de voorkant..

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Ze zijn er weer... Inn!

Bericht door N!jntje » ma 29 mei 2017, 19:15

Als je een goeie wax hebt dan heb je ze er binnen 1 minuut vanaf. Zeker als je net gewapend hebt. Bug en tar remover is meteen zo hardnekkig.... maarja het werkt wel.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door damianw26 » ma 29 mei 2017, 21:20

Maar... wat is een goede wax? Ik heb gisteren vernomen dat dit echt mooi spul is, collonite 845 http://www.carclean.nl/product/Collinit ... 845_101219" onclick="window.open(this.href);return false;
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door N!jntje » ma 29 mei 2017, 21:30

Is wel 1 van de waxen die in mn collectie zit. Goeie langdurige bescherming met een mooie wetlook. Ik gebruik deze als winterwax op auto's.
Zo zijn er nog wel wat te noemen.
Eerder gebruikte ik veelal de waxen van dodo Juice.
Maar nu doe ik het af met een glascoating op de auto's in ons wagenpark :)

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door damianw26 » ma 29 mei 2017, 22:54

Aah top, ga ik eens beginnen met de collonite eerdaags. Ik heb gisteren de auto met poorboys black hole behandeld, en dat is echt mooi spul zeg! Alleen moet ik een zachtere wax vinden, die ik nu heb heeft een licht schurende werking en trekt de black hole weer eraf, bovendien is ie niet echt heel goed, standtijd is redelijk waardeloos. Opvallend is dat die wax beter op de q3 lijkt te blijven dan op de up, en ook een veel mooiere glans behoud http://poetskampioen.nl/producten/wax-polish-violet/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

graafie
Vagling liefhebber
Berichten: 235
Lid geworden op: vr 12 feb 2016, 23:29

Re: Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door graafie » ma 29 mei 2017, 23:22

Als ik mijn auto was gebruik ik eerst een autoshampoo van Poorboys, dan spoel ik hem af en vervolgens gebruik ik GlansProtector totaal. Dit is een shampoo en coating in één. Na de behandeling glimt je auto als een malle. GlansProtector is vuilafstotend en het vuil hecht zich nauwelijk aan het lak. De dode insecten die zich wel aan het lak hechten spoel je er met een volgende wasbeurt zo weer van af, echt top spul. GlansProtector kun je gewoon als een shampoo gebruiken, je hoeft niet eerst je auto te wassen met een andere shampoo.
Bijlagen
glans protector.jpg
glans protector.jpg (37.17 KiB) 22475 keer bekeken

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door N!jntje » di 30 mei 2017, 15:40

Die black hole is een leuk product omlichtr krasjes mee te maskeren. Helaas zorgt het er ook voor dat de standtijd van je wax ermee achteruit gaat.
Die waxpolish heeft geen zin om over de Black hole te smeren. De voedende/maskeren oliën in de Black hole worden daarmee teniet gedaan.

Kom gewoon eens langsrijden voor een poetsbeurt voor jou auto damian. Dan krijg je er meteen alle uitleg bij ;)

Die glansprotector is een mooi verhaal. Net zoals WaxOyl. Meer zeg ik er niet over.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Ze zijn er weer... Insecten!

Bericht door damianw26 » di 30 mei 2017, 21:32

N!jntje schreef:Die black hole is een leuk product omlichtr krasjes mee te maskeren. Helaas zorgt het er ook voor dat de standtijd van je wax ermee achteruit gaat.
Die waxpolish heeft geen zin om over de Black hole te smeren. De voedende/maskeren oliën in de Black hole worden daarmee teniet gedaan.

Kom gewoon eens langsrijden voor een poetsbeurt voor jou auto damian. Dan krijg je er meteen alle uitleg bij ;)

Die glansprotector is een mooi verhaal. Net zoals WaxOyl. Meer zeg ik er niet over.
Precies daarom zoek ik ook wat anders, al blijft onder een tl het aantal mini krasjes schrikbarend. Lijkt me trouwens erg leuk Robin!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie