Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door TwitNour » za 22 mar 2014, 12:12

Zoals de titel al zegt, gebruiken jullie van die autogeurtjes? Ik vind van die hangende geurtjes altijd de eerste dag(en) te dominant en zwakken veel te snel af. Wat zijn goeie methoden en welke gebruiken jullie? Zijn er mensen die het helemaal niet gebruiken?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door Tom Westendorp » za 22 mar 2014, 12:16

NOOIT! Zo'n ding komt er bij mij echt niet in! Ik maak mijn auto regelmatig van binnen schoon en daardoor hangt er altijd een aangename lucht. Ik vind die geurtjes het meest smerige dat je in je auto kunt hangen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door TwitNour » za 22 mar 2014, 12:21

Petrolhead Tom schreef:NOOIT! Zo'n ding komt er bij mij echt niet in! Ik maak mijn auto regelmatig van binnen schoon en daardoor hangt er altijd een aangename lucht. Ik vind die geurtjes het meest smerige dat je in je auto kunt hangen.
Ikzelf heb nu ook geen geurtjes hangen. Overigens ook nooit gehad in mijn up maar ben toch benieuwd naar anderen.

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door Upsilon » za 22 mar 2014, 13:14

beste geur is als je hem net ophaalt bij de dealert :P
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door TwitNour » za 22 mar 2014, 13:52

Gunner schreef:beste geur is als je hem net ophaalt bij de dealert :P
Helaas blijft die geur er niet voor altijd inzitten! :( Als ze daar nou een geur van zouden maken! Haha! "Dealergeur nu voor €4,99"

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door oppermii » za 22 mar 2014, 14:04

Viel me donderdag wel op dat in de volle zon geparkeerd de dealer lucht ff terug was :-)

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door StefanK-Mii » za 22 mar 2014, 15:54

TwitNour schreef:
Gunner schreef:beste geur is als je hem net ophaalt bij de dealert :P
Helaas blijft die geur er niet voor altijd inzitten! :( Als ze daar nou een geur van zouden maken! Haha! "Dealergeur nu voor €4,99"
Die is er wel, genaamd New Car weleens gezien Duitsland
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door Tom Westendorp » za 22 mar 2014, 15:55

Flikker een autoband achterin en zet de auto een middag in de brandende zon. Je weet niet wat je meemaakt. ;) Compleet nieuwe autogeur. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door StefanK-Mii » za 22 mar 2014, 16:26

Uhm Tom, dat wil je niet, heb eens set nieuwe winterbanden gehaald (via Marktplaat) en na anderhalf uur ben je blij dat je dan thuis bent, je hele auto meurt na rubber niet gezond...
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door Tom Westendorp » za 22 mar 2014, 16:37

StefanK-Mii schreef:Uhm Tom, dat wil je niet, heb eens set nieuwe winterbanden gehaald (via Marktplaat) en na anderhalf uur ben je blij dat je dan thuis bent, je hele auto meurt na rubber niet gezond...
Echt een beproefde truc om de geur van een nieuwe auto na te bootsen. Google het maar eens. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door StefanK-Mii » za 22 mar 2014, 17:43

Geloof me zo ruikt een nieuwe auto niet...
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door Tom Westendorp » za 22 mar 2014, 17:46

StefanK-Mii schreef:Geloof me zo ruikt een nieuwe auto niet...
Ik zeg niet dat dat DE nieuwe auto lucht is maar om een auto nieuw te laten ruiken gooien veel handelaren vaak een middag een nieuwe band erin. Na een paar uur is de meest sterke lucht eruit en associëren veel mensen de lucht die blijft hangen met de lucht van een nieuwe auto.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door up! » za 22 mar 2014, 19:12

Ik heb net een autogeurtje gekocht van Rituals, je hangt het aan je dashboardrooster. Rituals producten ruiken ontzettend lekker, tot nu toe merk ik er in de auto niet veel van, maar ik heb ook niet zoveel in mijn Honda gereden (daar zit het in).
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door TwitNour » za 22 mar 2014, 19:35

up! schreef:Ik heb net een autogeurtje gekocht van Rituals, je hangt het aan je dashboardrooster. Rituals producten ruiken ontzettend lekker, tot nu toe merk ik er in de auto niet veel van, maar ik heb ook niet zoveel in mijn Honda gereden (daar zit het in).
Zijn deze minder dominant dan die kerstboomgeurtjes? Ik vind die namelijk echt verschrikkelijk.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door Xanderv » zo 23 mar 2014, 10:03

Die luchtjes laten de auto echt als een wc verfrisser ruiken vind ik. Je matten regelmatig uitzuigen. Bekleding nu en dan schoonmaken ruikt ie lekker door.

Heb een can van 3780ml gekocht van meguiars all purpose cleaner. Daar je bekleding mee doen en heb je daarna ook een lekker frisse licht in je auto. Is echt een aangename lucht die niet overheerst.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door Tom Westendorp » zo 23 mar 2014, 10:12

Ik heb een 205 1.1 gehad van 20 jaar oud en een Mazda MX5 van 19 jaar oud en ik vond die auto's zo lekker ruiken, juist omdat ze oud waren. Zo'n typische oude auto lucht. Ik zou het zonde vinden om die lucht te laten verdwijnen door auto parfum.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door GuidoUp » zo 23 mar 2014, 10:26

Ik ook never!!
Krijg er altijd koppijn van


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door Inge » zo 23 mar 2014, 11:46

Nooit - slecht voor mijn longen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Groovejunk
Vagling liefhebber
Berichten: 268
Lid geworden op: za 21 dec 2013, 13:11

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door Groovejunk » zo 23 mar 2014, 13:47

Chemical guys - "car" scent. Dat gebruik ik weleens. Spuit je een beetje van op de matten, doe je auto dicht en het ruikt weer (even) fris.
Verder gewoon regelmatig schoonmaken en even met raampje open rijden en je ruikt geen rare geurtjes.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Autogeurtjes? Gebruikt iemand ze?

Bericht door Inge » ma 24 mar 2014, 06:49

Heb nog nooit last gehad van nare luchtjes gewoon de zaak goed bijhouden en geen vieze, stinkende troep in de auto leggen/ laten liggen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Plaats reactie