Groove Up! in de wax

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Michiel
Forum newbie
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 22:13

Groove Up! in de wax

Bericht door Michiel » di 04 feb 2014, 16:06

Al vanaf begin dat ik mijn Groove Up! heb nooit echt tevreden geweest over de glim ervan.
Ik hoop daar deze week verandering in te brengen door deze grondig te reinigen en in de wax te zetten.

Onderstaande besteld bij CarClean.nl
Zodra het binnen is zal ik wat foto's plaatsen, natuurlijk ook van het eind resultaat.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door Inge » di 04 feb 2014, 19:17

Dat moet met deze set zeker gaan lukken.

Heb deze set ook voor mijn auto in het begin gebruikt en het verschil was tig keer mooier.

Vind het wel jammer dat je geen PB Nat look en AF trim revive hebt mee besteld want daar knapt het nog tig keer meer van op.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door MuziekUP » di 04 feb 2014, 23:25

Ik benieuwd hoe het gaat uitpakken en zie graag de foto's en hoor graag de ervaringen.

Heb voor mijn Groove Up n.a.v. het berichtje ook maar wat spullen besteld, waaronder een fatsoenlijke (grote) emmer, de ultimate wax system kit, de Monello verde & bianco doeken, afplaktape en nog wat andere zaken.

De auto heb ik nu bijna een maand en het is natuurlijk een gebruiks-/vervoermiddel en ik wil het daarom niet overdrijven met poetsen, maar dat de auto er een beetje schoon en glanzend bijstaat is aan de andere kant ook wel weer leuk en geeft voldoening. Wassen met enige regelmaat gaat nog wel, maar ben benieuwd hoe het waxen etc. gaat bevallen, want ik heb ook nog (andere) hobby's die tijd vragen :)
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

Michiel
Forum newbie
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 22:13

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door Michiel » wo 05 feb 2014, 14:44

Inge schreef:Dat moet met deze set zeker gaan lukken.

Heb deze set ook voor mijn auto in het begin gebruikt en het verschil was tig keer mooier.

Vind het wel jammer dat je geen PB Nat look en AF trim revive hebt mee besteld want daar knapt het nog tig keer meer van op.
De PB natural look geen een mat en weinig glans (ik wil veel glans).
En de AF Trim Revive heb ik niet nodig, aan de buitenkant zit bijna geen kunststof.
Afbeelding

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door UPyouGO » wo 05 feb 2014, 16:11

Ik weet niet hoe oud de Up! is...maar ik mis een Clay-kit bij de aankoop....
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

Michiel
Forum newbie
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 22:13

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door Michiel » wo 05 feb 2014, 23:21

UPyouGO schreef:Ik weet niet hoe oud de Up! is...maar ik mis een Clay-kit bij de aankoop....
2 maanden, in de mothers kit zit ook een klei kit :)
Afbeelding

Michiel
Forum newbie
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 22:13

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door Michiel » wo 05 feb 2014, 23:29

Spulletjes zijn binnen.
Ik hoop dat het morgen goed genoeg weer is om te beginnen :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door Inge » do 06 feb 2014, 06:54

Klopt we hebben niet zoveel trims maar het maakt een wereld van verschil als je de spiegels, deurrubbers, delen van de bumpers meeneemt. Trim revive is ook goed voor de banden te gebruiken. want een mooie glanzende auto zonder aandacht aan deze puntjes... vind ik persoonlijk erg jammer.

Welke interieur dressing ga je dan gebruiken?
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door Thijsvdvl » do 06 feb 2014, 07:36

Heb van de week ook een bestelling gedaan bij Carclean. Ben zelf erg verzot op Poorboys.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door Inge » do 06 feb 2014, 14:10

Ik ben meer van de AF dan de PB desondanks vind ik nat look en wheelsealant er goed.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Michiel
Forum newbie
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 22:13

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door Michiel » do 06 feb 2014, 15:22

Inge schreef:Klopt we hebben niet zoveel trims maar het maakt een wereld van verschil als je de spiegels, deurrubbers, delen van de bumpers meeneemt. Trim revive is ook goed voor de banden te gebruiken. want een mooie glanzende auto zonder aandacht aan deze puntjes... vind ik persoonlijk erg jammer.

Welke interieur dressing ga je dan gebruiken?
Nu nog geen, interieur ziet er nog gloedjenieuw uit :)
Afbeelding

Michiel
Forum newbie
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 22:13

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door Michiel » do 06 feb 2014, 15:36

Even een kleine pauze :)

Auto is bijna klaar.
Hier 2 foto's met alle randen afgeplakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door N!jntje » vr 07 feb 2014, 01:10

Je hebt wel goed veel tape gebruikt. In principe hoef je met de hand lange niet zoveel af te plakken. Dit omdat je veel secuurder kan werken dan met een machine. Daarbij: koplampen/gelakt plastic hoe je niet af te plakken. Dit omdat dit niet zal verkleuren. Tenzij je het dagen laat zitten of in de hete zon gaat werken. Maar dat is niet aan te raden met mothers.

Ik zie de blauwe tape dis nu vooral als tijdelijke tuning. Behalve op het ongelakte plastic/ rubbers

Michiel
Forum newbie
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 22:13

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door Michiel » vr 07 feb 2014, 02:50

Ik had juist begrepen dat de polish wit uit kan slaan op kunststof/rubber/plastic en heb daarom. Uit voorzorg alles afgeplakt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door Xanderv » vr 07 feb 2014, 15:11

Ongelakt plastic slaat het wit uit. Glas etc kan geen kwaad
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Michiel
Forum newbie
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 22:13

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door Michiel » vr 07 feb 2014, 15:33

Xanderv schreef:Ongelakt plastic slaat het wit uit. Glas etc kan geen kwaad
Beter teveel dan te weinig, zou zonde zijn als je plekken krijgt die je van te voren had kunnen vermijden vind ik.
Afbeelding

Michiel
Forum newbie
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 22:13

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door Michiel » vr 07 feb 2014, 16:16

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Michiel
Forum newbie
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 22:13

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door Michiel » vr 14 feb 2014, 00:16

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door Inge » vr 14 feb 2014, 07:00

Ziet er goed uit.

Heb je je koplampen en achterlichten ook in de wax gezet? Anders een tip om dat nog te doen.

Ja, van dat interieur/ trims dacht ik ook dat is gloed nieuw dat ga je niet zien. Maar wat was ik verbaasd.... dus ook al denk je het is nieuw met een laagje PB/ trim revive wordt het tig keer mooier.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Michiel
Forum newbie
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 24 nov 2013, 22:13

Re: Groove Up! in de wax

Bericht door Michiel » vr 14 feb 2014, 22:10

Inge schreef:Ziet er goed uit.

Heb je je koplampen en achterlichten ook in de wax gezet? Anders een tip om dat nog te doen.

Ja, van dat interieur/ trims dacht ik ook dat is gloed nieuw dat ga je niet zien. Maar wat was ik verbaasd.... dus ook al denk je het is nieuw met een laagje PB/ trim revive wordt het tig keer mooier.
Koplampen pak ik mee met me nanolex glass polish :)
Afbeelding

Plaats reactie