Inge's show her shine topic!

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Inge's show her shine topic!

Bericht door Tom Westendorp » ma 05 aug 2013, 18:09

Toen ik de eerste keer de auto netjes heb gedaan volgens het bekende stappenplan heb ik daarvan een uitgebreid verslag gemaakt en geplaatst op het CC forum. Ik zal hier de link http://forum.carclean.nl/cc_postst15371 ... oging.aspx bij zetten zodat je kunt zien wat het goed behandelen van de auto met de auto doet - in de positieve zin van het woord.

Ook hier toch maar even het verslag naar toe gekopieerd - verslag van 26-12-2012

De afgelopen dagen - iedere dag een beetje (rug laat helaas nog niet meer toe) - de auto mooi gemaakt. En ik maar denken dat hij mooi blonk toen ik hem ophaalde bij de dealer ( zo'n 800 km geleden)... nu moet je bij wijze van spreken een zonnebril op doen zo mooi dat de glans nu is (en dan heb ik hem alleen nog maar met garagelicht gezien).

Tijdens het doorlopen van alle stappen zag ik de auto iedere keer opfleuren. In totaal heb ik de werkzaam heden over 5 dagen uitgesmeerd.
Dag 1: foamen (Autobrite - Super Snow Foam), wassen (Mothers California Gold Car Wash), Iron X (hulde aan Hans). Bij het gebruik van de IronX viel de verkleuring me mee - er waren maar een paar paarse streepjes paars te zien + tenslotte het drogen (Senza Acqua Drying Towel).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 2 kleien - wat er goed en makkelijk ging dankzij de claylube van DJ (mijn dank daarvoor aan Hans die me wat DJ clay lube liet uitproberen) - erg fijn spul en staat inmiddels op mijn te bestellen lijst. Ik heb de hele auto met 1 klein stukje (1/3 deel) van kunnen doen en ben met de ramen geëindigd (hij zit nu in het alleen voor het ramenzakje) - verbazingwekkend is dat het klei stukje nu nog niet eens echt vies is.

Wat me op wel opviel is dat de lak na het kleien ineens een heel stuk gladder aanvoelde. Toen alles afgeplakt met 3M tape (vond wel dat hij slecht hechte maar dat kan gelegen hebben aan het feit dat ik vorige week de rubbers al een keer had ingesmeerd met PB Natural look). Daarna de stap 1 van Mothers (California Gold Pure Polish) gebruikt (verwerkt makkelijk, ruikt prima en geeft al een mooie glans).

Dag 3: Stap 2 van Mothers (California Gold Micro-Polishing Glaze) + Collinite 845 aangebracht. Beidde verwerken makkelijk en zelfs de lucht vond ik bij de Collonite wel meevallen. Deze had nu ca 15 min. nodig om mooi op te drogen alvorens uit te poetsen. (Wauw nog meer glans en een nog gladdere lak.)
Afbeelding
Afbeelding

Dag 4: Mothers stap 3 (California Gold Pure Carnauba Wax Liquid) aangebracht (het lijkt nu wel een schaatsbaan zo mega glad dat de lak aanvoelt) en daarna de rubbers mooi zwart gemaakt (eerste ontvet met Poorboys APC - ook hiervoor mijn dank). Ik maar denken dat ze al mooi zwart waren - vergeleken met nu de PB Natural look (2e keer) erop waren ze grijs. Wordt trouwens erg snel opgenomen door de rubbers (+ ruikt lekker) en het verwerken met een make-up watje gaat super. Tenslotte de spiegels/ gril en buitenrubbers met Black Wow trimrestorer ingewreven en ook hier weer een verschil van dag en nacht. Het is nu echt mooi glanzend zwart.

Afbeelding
Dag 5: Alles nog even nagelopen om overtollig residu te verwijderen - dat was er amper en dat op nieuwe rubbers/ kunststof (wat me verbaasde) - daarna de ramen schoongemaakt met 1:1 glasreiniger/ spiritus en met Reload ingesmeerd (even inlaten trekken en daarna weer uitgepoetst). Tenslotte ook de wieldoppen een laagje Reload gegeven.


Ik had me voordat ik eraan begon niet kunnen indenken hoeveel verschil het zou uitmaken na al deze stappen - wauw! Het kost even tijd maar dan krijg je er ook wat voor terug.... Super gewoon! Op de foto's valt het niet zo op dat de glans iedere keer mooier, dieper werd - dat is jammer maar helaas niet anders. De auto is de garage nog niet uit geweest maar zal ook nog (ergens deze week hoop ik)een foto maken in het daglicht en die naast de 1e foto plaatsen om het verschil duidelijk te kunnen zien.

Wat ik gemerkt heb is dat ik de doeken van Monello fijner vind werken dan de doek die ik van Mothers heb. Maar ook dat de grotere doeken van Monello voor mijn handen aan de grote kant zijn. Als ik weer doeken bij bestel dan worden het de groene doeken (ben de naam even kwijt) dar die voor mij perfect zijn - liever een doek meer in de was als te grote doeken te vaak dubbel moeten vouwen.

Als iemand nog tips heeft om het proces te verbeteren/ versnellen of suggesties voor andere middelen (Mothers heeft niet het eeuwige leven) dan houd ik me van harte aanbevolen voor tips.

Voor mezelf inmiddels op mijn nog te bestellen lijst (ergens in de toekomst) de volgende producten geplaatst:
Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser
Poorboys World - Bug Squash
Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator
Poorboys World - Natural Look Dressing
Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus
Carclean.nl - Flex Foam Tire Dressing Applicator
Poorboys World - Trim Restorer
Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad - Black
Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White
Grit Guard - Gamma Seal - BLAUW
Poorboys World - Super Slick & Wax - Limited Edition
Grit Guard - Gamma Seal - ROOD
Grit Guard emmers
C.Pro C.Quartz - Reload Spray Sealant
Monello - Raffini Polish v2 Kit
Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator
Monello - Piccolo Nero Trio
Monello - Peluche verde Trio
Scratch Shield - Scratch Shield - Rood
Monello - Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inge's show her shine topic!

Bericht door Tom Westendorp » ma 05 aug 2013, 18:10

Zoals beloofd zou ik een verslag maken van mijn 1e ervaringen met de dap. Om dan maar te beginnen met de gebruikte spullen.

Gebruikte spullen
Wassen:
DJ Born to be Mild shampoo
Foam Super snow foam
PB APC
PB Bug squash
C. Pro Tar. X
C. Pro Iron-x Gel
Monello Wash Mitt
Action Washmitt

Kleien:
Mother's klei + DJ klei lube

Polijsten:
Dap 900
Mothers Rubing en Finishing Compound
AF Paint prep
PB Prof polish
DJ Fin Pads groen, blauw en zwart
Monello Professional 5.5" pad wit
Monello oranje handpad
C.Pro eraser
PB Spray&wipe
3M 25mm tape

Beschermen:
AF Tough Coat seal
AF Tough Coat spray sealant
Reload
Pinnacle series 2 wax
DJ Fin Pad zwart
Monello Rode/ zwarte handpad
DJ finger Mitt

Velgen:
PB wheelsealant

Trims:
Action bandendressing pad
AF Trim Revive

Banden
AF Satin Tyre Gel

Ramen:
AF Crystal Glass Cleaner
AF Tough Coat Sealant (achter- en zijramen)
Reload (voorraam)

Monello doeken:
Peluce Verde
Peluce Bianco
Piccolo Nero
Senza Acqua Drying Towel

Dag1:
Hier heb ik alleen de auto gefoamed, wassen en gekleid. Ik heb de auto eerst gefoamed met een mengsel van PB Bug Squash en SSF. Dit heb ik een tijdje laten intrekken en daarna in de wasbox afgespoeld met de HD. Aangezien de auto niet mega vies was zorgde dat er al voor dat de grootste viezigheid verdwenen was. Hierna de wielen in de Iron-x gel gezet en begonnen met het wassen van de auto met een mengsel van APC + BTBM shampoo. Dit zorgde ervoor dat de oude beschermingslagen van de lak af waren. Helaas beleven er wel wat kleine teerspettertjes achter en heb daarom de auto rondom (de lage delen) in de tar-x gespoten die na enige tijd mooi vloeibaar werden en met nog een rondje shampoo en HD verdwenen ook deze als sneeuw voor de zon. Wat me erg verbaasde was dat de wielen ook deze keer best wel weer rood kleurde van de Iron-x - had die een week of 3 hiervoor ook gebruikt. Ik had nu dus eigenlijk bijna geen kleuring verwacht...
Na het wassen de auto terug naar huis gereden (kleine kilometer) en toen met de Mother's klei en DJ Lube de auto gekleid. Net als de vorige keren kwam er ook nu weinig tot geen vervuiling van de auto af. :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Dag 2:
Nu werd het spannend want hoe zou het gaan met de dap. Ik had op U-tube de nodige filmpjes gezien en op de SDD dag de demonstratie van Kees maar om het dan zelf te gaan doen is toch nog best wel lastig. De dag begonnen met het afplakken van de auto. De buitenste trims had ik dan ook al even niet meer in de AF Revive gezet om het vastplakken van de 3M 25mm tape te vergemakkelijken. Ik weet dat het belangrijk is om goed af te plakken maar vind het altijd een rot werkje.
Maar goed toen dat was gebeurd begonnen op de motorkap - vanwege het goed er bijkunnen. Hier ben ik begonnen met de Finishing compound + blauwe pad maar dat deed op de steenslag plek die ik had zitten niet voldoende. Toen door naar de groene + Rubbing compound - dit ging al een heel stukje beter en de het plekje werd een stuk minder zichtbaar - nu alleen nog zichtbaar vanuit een bepaalde hoek. Op advies van CC Kees de auto met de Finishing compound (+ blauwe pad) gedaan. Dit omdat er volgens hem weinig tot geen swirls e.d. op de auto zaten. In het begin best wel een beetje met de machine aan het stoeien geweest om het gewenste tempo van bewegen onder de knie te krijgen maar ook om de toerenknop te verstellen. Wat zou het makkelijk zijn geweest als die bovenop de machine had gezeten. Maar goed na een aantal hits ging het wat makkelijker, doch moest wel steeds goed nadenken over welke stappen te doen. Ben om de auto helemaal te doen een paar uurtjes bezig geweest wat m.n. lag aan het feit de machine leren kennen. merkte na een tijdje wel dat mijn armen zeer begonnen te doen dus wat extra spierballen zal ik de afgelopen week wel gekweekt hebben ;). Na ieder paneel gedaan te hebben alles afgenomen met Eraser. En wat ik zag was eigenlijk best wel heel netjes. Toen ik de auto rond was was het weer welletjes voor zowel de rug als de armen. Morgen weer een dag.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 3:
Vandaag de binnenkant van de deuren gedaan met een oranje pad + Rubbing compound, de buitenkant met AF paint Prep (DJ blauwe pad) en de step 2 van Mothers aangebracht (idem als PB Blackhole) met de Dap + zwarte DJ pad. Nadat ik dit had gedaan zag ik helaas toch nog wat krasjes die ik eerder niet had gezien. Mijn bouwlampen (beidde) waren helaas kapot gegaan en mijn reserve lampje deed het ook niet dus ik moest het hebben van de TL + daglichtlamp die in de garage zit. Ondanks dat de armen best wel moe zijn vandaag toch gemerkt dat ik de dap wat beter onder de knie aan het krijgen ben - het duurt nu wat minder lang om de auto helemaal gedapt te hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 4:
Hiervan heb ik blijkbaar geen foto's gemaakt. Maar goed het feit dat er nog krasjes zichtbaar waren beviel me niet en dus vandaag met de Monello witte pad + Rubbing Compound toch nogmaals de auto gedaan. Voor de Monello pad gekozen omdat ik het verschil met de DJ pad wilde weten. Voor mijn ongeoefende hand zit er niet veel verschil in. De Monello is 0.5" kleiner wat het wat makkelijker maakt bij de buitenspiegels maar verder wat mij betreft geen verschil. Na de Rubbing compound ook nog een rondje met de Finishing compound gedaan (DJ zwarte pad). Ik durfde nu eigenlijk nog niet met zwaarder geschut aan de gang - zitten nog steeds wat kleine krasjes is maar goed dat is dan voor een andere keer. Vermoed ook dat de Mothers misschien niet helemaal geschikt is voor de harde vag lak. Dus maar eens oriënteren op Menzerna polish dit omdat deze in kleinere verpakking zit dan de Monello (jammer dat deze er niet in de 250 ml is want dat is meer dan groot genoeg voor alleen mijn eigen auto). Met de ervaring tot nu toe en dat is nog maar best bar weinig ben ik nu zo ver dat ik met zwaardere pads + compound aan de slag zou durven gaan. Dus de extra ronde met Rubbing en Finishing Compound zijn wat dat betreft dus niet voor niets geweest. Ook de dap verder leren beheersen.

Dag 5:
Vandaag de AF Paint Prep (Monello Professional witte pad + Monello zwarte handpad) en de AF Tough Coat Seal (DJ zwarte pad + Monello rode handpad) aangebracht (interieur als exterieur). Dit is wel veel fijner dan met de hand simpelweg omdat het veel makkelijker dun is aan te brengen. Zeker met de Seal is dat erg goed te merken. Omdat het aanbrengen hiervan zo goed ging + ik merkte dat mijn energie minder begint te worden heb ik ervan af gezien om voor 2 lagen Tough Coat te gaan. Ook gaat het dappen steeds beter - de handigheid blijft toenemen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dag 6:
Vandaag toch besloten voor de Pinnacle wax (DJ finger mitt) te gaan (interieur en exterieur). Ik stond in dubio met de DJ Rainforest Rub maar vanwege een mooi verslag op autogeek voor de Pinnacle gekozen. Ik moet zeggen de wax verwerkt erg gemakkelijk (aanbrengen/ uitbuffen) alhoewel ik ervoor heb gekozen om een panneel of 3 te doen en dan pas uit te buffen. In het begin had ik een beetje twijfel bij de wax maar naarmate ik hem wat meer gebruikte vond ik het steeds makkelijker te verwerken. Ook de glans vond en vind ik erg mooi van de wax. De wetlook waarin in het Autogeek verslag wordt gerept is wat mij betreft niet overdreven.
Toen de wax gedaan was de ramen gedaan met AF Crystal Glass cleaner - cadeautje van James van AF. Ik moet zeggen dat het heel goed werkt - heeft wel ene alcohol basis dus moet mnet het warme weer redelijk vlug met uitpoetsen zijn maar maakt de ramen mooi en streeploos schoon. Ook de polijst spetters die nog op de ramen zaten (niet veel) verdwenen als sneeuw voor de zon. Als ik deze vergelijk met de Meg's Concentrate dan laat het de ramen stroever achter. Qua geur vind ik de Meg's prettiger maar beidde doen hun werk prima. Voorlopig bewaar ik de AF voor na polijstwerk omdat het de spetters makkelijk verwijdert. Heb hierbij geen vergelijk met Meg's.
Afbeelding
Afbeelding

Dag 7:
Vandaag de AF Tough Coat Spray Sealant over de wax aangebracht (interieur en exterieur). Eerst de auto helemaal inwrijven met de Sealant en daarna uitbuffen. Dit ging erg gemakkelijk. Het verbaasde me dat de AF nog eens een extra glans aan de lak toebracht waardoor de Pinnacle glans + wetlook nog eens versterkt werden. Ik weet dat de Sealant er nog overheen niet nodig was maar wilde deze gewoon meteen uitproberen en daar het kan.... maar gedaan. Ik vermoed dat deze op termijn de Reload gaat vervangen want ook op de rubbers, is hij gewoon te gebruiken. De glans en diepte die het geeft zijn mooier dan van de Reload. Nu zal alleen de standtijd zich nog moeten bewijzen doch AF geeft 3 maanden aan. Dus ongeveer hetzelfde als de Reload.
Ook vast een begin met de motorkap gemaakt en de zwarte delen in de AF trim revive gezet zodat ze er weer mooi uitzien.
Afbeelding

Dag 8:
De binnenkant van de motorkap in de Reload gezet ( 2 laagjes) + de plastic kappen van de motoronderdelen getopt met Reload. En verder de velgen voor de 3e keer in de wheelsealant gezet zodat ze er weer even tegen kunnen. Tenslotte de banden + zwarte wieldoppen in de Af Satin Gel gezet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Mochten er tips, suggesties, handigheidjes zijn dan houd ik me van harte aanbevolen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Inge's show her shine topic!

Bericht door Inge » di 06 aug 2013, 06:44

Bedacht zelf net nog een tip voor het schoonmaken van de gebruikte pads:
Insprayen met APC 1: 10 en heel eventjes laten intrekken, dan in masseren met een tandenborstel (medium of zacht). Uitspoelen onder handwarm water. Nu met afwasmiddel (Dreft) de pad in masseren totdat er een goede schuimlaag ontstaat dan ook deze goed uitspoelen en indien nodig het proces herhalen. Daarna laten drogen met de velcro rand naar boven. Zo heb ik zelfs de hardnekkige AF Paint prep + sealant uit de pafds gekregen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

piet48
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 13:50

Re: Inge's show her shine topic!

Bericht door piet48 » di 06 aug 2013, 16:54

Inge,ik denk dat je toch wat verkeerds gedaan heb buiten het poetsen om en wel,van
verschillende foto's heb je je kentekenplaat niet afgeschermd.
Grt piet
High Up 75pk BlueMotion Techn. Up! Black pakket Drve pakket res.wiel

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Inge's show her shine topic!

Bericht door Inge » di 06 aug 2013, 17:26

Dat heb ik ook gezien - maar kan me daar eerlijk gezegd niet zo druk om maken.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Inge's show her shine topic!

Bericht door Miisport1 » di 06 aug 2013, 18:12

pffffffffff.

je hebt er nog wel werk van gemaakt.
het resultaat ziet er goed uit.binnenkort maar eens live bekijken :mrgreen: .
als het goed is heb je nog een tasje voor me :D :D :D

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Inge's show her shine topic!

Bericht door Inge » wo 07 aug 2013, 06:17

Was inderdaad pppffff :) maar ben blij met het resultaat. Ben benieuwd of het de "keurmeesters" proef kan doorstaan.

Als je weer een beetje gewend bent om zonder geweer te lopen ;) kom je maar in levende lijven keuren.... Je tasje staat op je te wachten.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Johannus
Forum newbie
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 14 mei 2014, 13:14

Re: Inge's show her shine topic!

Bericht door Johannus » ma 26 mei 2014, 10:43

Hoi Inge,

Mooi werk heb je geleverd! Collonite is echt monster spul; Geeft een super lange 'bescherming': Als ik een auto heb gedaan, en aan half jaar later weer eens was, heb ik nog steeds 'parel' vorming, en is de troep er zo weer af.
Alleen kan ik niet zeggen dat het nog glans toevoegd, eerder omgekeerd: 't wordt iets doffer.. maar dan kan bedrog zijn. Stinken? al helemaal niet. ruikt heerlijk :-)


Maar waarom ik eigenlijk reageer hier, en waarom ik mij uberhaupt heb aangemeld alhier; die velgjes: staal met een zwart doppie: Die vind ik moooi!. Zijn ze er ook met een VW logo?
Eco-up! kilometervretertje

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Inge's show her shine topic!

Bericht door Xanderv » ma 26 mei 2014, 14:42

Jeumug Inge, showroomstaat hoor die van jou. Ga ik hier allang niet meer redden. En ik raak gedemotiveerd van de steenslag :(
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Inge's show her shine topic!

Bericht door Inge » di 27 mei 2014, 11:24

Ik doe mijn best - van steenslag gelukkig niet mega veel last. maar je kunt natuurlijk altijd ene keer laten overspouiten als het te gortig wordt. Of eens bij 3 M lkijken in de carclean shop daar is ene spray die een soort van beschermfloie anabrengt op de gevoelige delen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Inge's show her shine topic!

Bericht door Tom Westendorp » di 27 mei 2014, 12:11

Xanderv schreef:Jeumug Inge, showroomstaat hoor die van jou. Ga ik hier allang niet meer redden. En ik raak gedemotiveerd van de steenslag :(
Iets minder bumperkleven? :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Inge's show her shine topic!

Bericht door Touchwood » di 27 mei 2014, 13:36

Diepe buiging voor deze passie!
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Inge's show her shine topic!

Bericht door Inge » wo 28 mei 2014, 06:44

Minder bumperkleven helpt :mrgreen: altijd

Maar eh ik vind het gewoon ontspannend om op deze manier mijn hoofd leeg te laten lopen. En een vieze auto tja daar houd ik niet zo van....
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Plaats reactie