Show your shine!

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Show your shine!

Bericht door Vinniepilon » zo 04 aug 2013, 19:46

ziet er top uit Inge, petje af :)
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Show your shine!

Bericht door Jos Bosch » zo 04 aug 2013, 21:25

Inge,

Ben al moe van het lezen vanje verslag laat staan dat ik dit allemaal moest doen.

Moet zeggen dat ik je bewonder hoeveel werk je er van maakt.

Het eind resultaat is dan ook geweldig moet ik zeggen :shock:

Echt mijn complimenten zoals je GO erbij staat te glimmen :P

Het zou al bijna zonde zijn om er mee te gaan rijden :o

Super gedaan en ook je verslag :mrgreen:

Jos
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Show your shine!

Bericht door Inge » ma 05 aug 2013, 06:17

Dank en tja... een beetje moe wordt je er wel van. Doch houd in het achterhoofd dat ik per dag niet meer dan ca 2 1/2 uur bezig ben geweest. Dus als ik dat maal 8 doe dan is het ca 20 uur. En dat vind ik niet gek voor beginnend dapper. De meeste grondige details beslaan ca 2 dagen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Show your shine!

Bericht door Ajavas » do 08 aug 2013, 12:39

:) Vandaag ook maar even aan het poetsen geweest.

1. Auto met hoge druk nevel afgespoeld. (Auto was niet zo vuil, dus foamen niet nodig)
2. Velgen gereinigd met "Auto Finesse Imperial Wheel Cleaner"
3. Auto weer met hoge druk nevel afgespoeld, wielen niet natuurlijk.
4. Auto met licht sopje "Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo" gewassen en laten indrogen.
5. Auto op regenstand afgespoeld.
6. Auto met sterker sop "Meguiars NXT Generation Car Wash Shampoo" gewassen en op regenstand afgespoeld.
7. Auto droog gespoeld met zachte gebonden straal en laatste paar druppels met droogdoek afgedroogd.
8. Auto per compartiment (Bij dak begonnen natuurlijk) met "Auto Finesse Rejuvenate Pre Wax Cleanser" behandeld, ter verwijdering van waxlaag en meeste swirls.
9. Auto per compartiment (Bij dak begonnen natuurlijk) met "Dodo Juice Purple Haze Pro (Hybrid carnauba soft wax)" gepoetst.
10. Velgen met "Dodo Juice Supernatural Quartz Wheel Sealant" behandeld.
11. Banden met "Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel" behandeld.
12. Autoruiten gedaan met "Meguiars - Perfect Clarity Glass Cleaner"

... en auto weer zo glad als een aal na een uurtje of 4, eindresultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Show your shine!

Bericht door Inge » do 08 aug 2013, 15:19

Ziet er top uit! Die kan er weer even tegen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Show your shine!

Bericht door Vinniepilon » do 08 aug 2013, 21:38

Ziet er inderdaad goed uit!! :o
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Show your shine!

Bericht door Ajavas » do 08 aug 2013, 22:23

:) Dank voor jullie complimenten, ik schrijf het goede resultaat vooral toe aan de combinatie van "Auto Finesse Rejuvenate Pre Wax Cleanser" voor het voorbehandelen en het poetsen met "Dodo Juice Purple Haze Pro" Wat een gouden combinatie!! Ik had eerst nog getwijfeld om de duurdere "Dodo Juice Pre Wax Cleanser" te gaan gebruiken maar omdat mijn buurvrouw me uitdaagde om de "Auto Finesse" te proberen, dit toch maar gedaan, met bovenstaand mooie resultaat. De auto is nu spiegelglad en bijna geheel swirlvrij, het meest geniet ik van de prachtige wetlook wat vooral op de vierde foto (let op achterzijde van de auto) goed te zien is. Ben daarom erg blij met de gebruikte middelen
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Show your shine!

Bericht door Inge » vr 09 aug 2013, 06:26

Goede keus gemaakt met de AF Rejuvenate. Ik gebruik zelf de prep paint ivm de sealant en ook die is erg fijn.

Alleen de Rejuvenate de lak bijna swirl vrij maken met Rejuvenate dat zal niet lukken want daar is de lak veel te hard voor. Je hebt waarschijnlijk nog bijna geen swirls op je auto zitten vermoed ik. :mrgreen:

De conbi is idnerdaad erg mooi.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Show your shine!

Bericht door Ajavas » vr 09 aug 2013, 06:40

Inge schreef:Alleen de Rejuvenate de lak bijna swirl vrij maken met Rejuvenate dat zal niet lukken want daar is de lak veel te hard voor. Je hebt waarschijnlijk nog bijna geen swirls op je auto zitten vermoed ik. :mrgreen:
Ik heb inderdaad niet veel swirls omdat ik me meestal wel houd aan het 2 emmers was systeem, wel wil ik toch opmerken dat ik vond dat de dodo wax zich na de behandeling met AF veel fijner en gelijkmatiger liet opbrengen. Jou wagen daarintegen zal nu denk ik wel swirlvrij zijn, goh wat is die wagen mooi geworden zeg! Jij kunt het nu denk ik ook voorlopig wel af met normale wasbeurten. Ik zie op jou auto ook die wetlook, het lijkt wel of ie vloeibaar is, zo glad en glinsterend, erg leuk maar vooral mooi hoor.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Show your shine!

Bericht door Inge » vr 09 aug 2013, 11:34

Helaas nog niet swirl vrij - volgend jaar zomervakantie wil ik met wat grovere compound (vermoed dat mothers niet sterk genoeg is voor onze lak) alle swirls eruit proberen te halen. Beschouw het voor nu als een lesje dap gebruiken. Wil in de loop vankomend jaar oroenteren op Menerza (= zelfde als Monello alleen ook in 250ml verkrijgbaar en AF compound ( omdat ik AF zo erg fijn vind om mee te werken).

Desondanks wel erg blij met de looks en dan merk je dat licht polijsten al een hele hoop doet. Durfde nu niet goed aan om zwaarrder te gaan + heb de eerste polijstronde vermoed ik zelf ook nog wat krasjes gecreerd door onvoldoende S&W te gebruiken. Dit heb ik de 2e ronde wel gedaan en dan gaat polijsten een stukje beter.

Klopt dat is het voordeel van de paint prep/ rejuvenate - zorgen voor een goede hechtlaag en een schone ondergrond.

Dat vloeibare wat je beschrijft komt door de sealant (beetje glasachtig) en de wetlook door de Pinnacle series 2 wax getopt met AF spray sealant. Als je wilt mag je de Pinnacle wel eens uitproberen. Alhoewel ik vind dat je een gouden combi hebt voor je auto.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

GasDwerg
Vagling liefhebber
Berichten: 238
Lid geworden op: wo 07 aug 2013, 21:23

Re: Show your shine!

Bericht door GasDwerg » vr 09 aug 2013, 15:25

x
Laatst gewijzigd door GasDwerg op zo 30 mar 2014, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Show your shine!

Bericht door Ajavas » vr 09 aug 2013, 15:47

GasDwerg schreef:
Ajavas schreef: ... en auto weer zo glad als een aal na een uurtje of 4, eindresultaat
Strak doorgedreven zwarte look. 8-)



Maar net daardoor zien die grijze trommelremmen er uit als een rijpe zweer op de neus :o
:D Zie ik toch liever die grijze remtrommels dan die rijpe zweer op je neus.... :lol:


Nee zonder gekheid, als de wielen er weer af gaan dan zal ik ze ook weer zwart maken.
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Show your shine!

Bericht door GuidoUp » vr 09 aug 2013, 19:48

Morgen de auto een beurt geven met turtle ice

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Show your shine!

Bericht door Inge » za 10 aug 2013, 06:40

Maak je een korte review van de turtle -ice - al wel wat over gehoord maar nooit mee gewerkt. Ben niet zo een Turtle fan maar wel altijd benieuwd....
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Show your shine!

Bericht door Ajavas » za 10 aug 2013, 06:45

Inge schreef:Maak je een korte review van de turtle -ice - al wel wat over gehoord maar nooit mee gewerkt. Ben niet zo een Turtle fan maar wel altijd benieuwd....
Sluit ik me volledig bij aan. Ik heb gisteravond even in Utube aan het kijken geweest maar kon geen overtuigend filmpje vinden, al moet ik wel bekennen dat de blackbox versie, die jij waarschijnlijk gaat gebruiken, mooier vond dan die andere, maar ik zweer toch nog steeds bij Dodo Juice Purple Pro wax, dus overtuig me/ons. ;)
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Show your shine!

Bericht door GuidoUp » za 10 aug 2013, 10:22

ik ben vanmorgen om 7 uur begonnen met de auto te wassen

ik ben niet zo`n detail typer dus ja... haha

stap 1. auto goed afgespoten met de hogedruk.

stap 2. de auto gewassen met turtle ice car wash shampoo.

stap 3. de auto goed drogen (in de schaduw)

stap 4. de auto geheel gedaan met de Ice Liquid Polishing spraybare wax. het aanbrengen met een draaiende beweging met een goede microvezel doek.
het mega voordeel aan deze wax is dat hij geen witte vlekken op de rubbers achterlaat maar juist mooi egaal maakt

stap 5. de velgen gedaan met Turtle Wax Ice All Wheels

stap 6. de banden gedaan met Turtle Wax Foaming Tyre Shine

en nu zullen jullie wel benieuwd zijn naar wat pics :)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
IK LAAT JULLIE MAAR NIET LACHTER WACHTEN HAHA

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Show your shine!

Bericht door el coche SEAT » za 10 aug 2013, 11:09

Ziet er goed uit, Guido.
Zag " der schwatze" net staan op de Kennedylaan in Brunssum.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Show your shine!

Bericht door N!jntje » zo 27 okt 2013, 17:55

hmmm... soms wil ik wel eens foto's plaatsen van de poetsklussen die ik zo nu en dan heb :oops: Alleen ivm privacy van klanten/kentekens enz doe ik het eigenlijk nooit....
En daarbij ben ik altijd te lui om voor én na foto's te maken :oops:
om toch een klein ideetje te geven van een paar auto's die ik heb gedaan...

Afbeelding

kevv13011992
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 15:40

Re: Show your shine!

Bericht door kevv13011992 » wo 19 mar 2014, 20:00

Blinken mooi bedankt voor de tips
Kan ik ook aan de slag met mij upie

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Show your shine!

Bericht door Inge » do 20 mar 2014, 06:54

Gave rides - met een toppie resultaat. Vind vooral de rode classic erg mooi.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Plaats reactie