Must have spullen voor de poetser.

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
Jeroen-Up
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: do 12 dec 2013, 20:31
Locatie: Zutphen

Re: Must have spullen voor de poetser.

Bericht door Jeroen-Up » wo 18 dec 2013, 15:14

Ik weet niet welke lakken Citroen / Peugeot en Toyota gebruiken, maar dat zal vast niet veel verschillen van VW. Voor zover ik weet is het eigenlijk altijd wel bekend geweest dat basis kleuren zwakker zijn dan metallic kleuren. Voor de Up's, Mii's en Citigo's dus met name oppassen of in de gaten houden als je een witte uitvoering hebt. Zelf heb ik nu metallic zwart, dus vermoed dat dit sterker is. Al ga ik het niet opnieuw testen met de wasstraat! ;-)

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Must have spullen voor de poetser.

Bericht door Inge » wo 18 dec 2013, 15:38

Zou ik ook niet doen maar weet dat de vag lakken onder de harde lakken vallen en mijn metallic knetterhard is dus vermoed de jouwe ook.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Must have spullen voor de poetser.

Bericht door Upsilon » wo 18 dec 2013, 17:38

Inge schreef:Zou ik ook niet doen maar weet dat de vag lakken onder de harde lakken vallen en mijn metallic knetterhard is dus vermoed de jouwe ook.
Nou, ik heb de motorkap van m'n Up! al na 5 maanden laten overspuiten omdat er complete happen lak uit waren geslagen. :naughty:
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Must have spullen voor de poetser.

Bericht door N!jntje » do 19 dec 2013, 00:02

Gunner schreef:
Inge schreef:Zou ik ook niet doen maar weet dat de vag lakken onder de harde lakken vallen en mijn metallic knetterhard is dus vermoed de jouwe ook.
Nou, ik heb de motorkap van m'n Up! al na 5 maanden laten overspuiten omdat er complete happen lak uit waren geslagen. :naughty:
Citroen behoort tot 1 van de zachtste soort lakken ;) 3 citroens gedaan. en kon er niet op met inizio of de pad ging volledig vol zitten. Laat staan SSR3.

Na 5 maanden laten overspuiten? Happen? Dat duid eerder op steenslag dan slechte lak. Ik zeg 3 seconden afstand nemen^^ En als je denkt dat je nu 3 seconde afstand houd... dan doe er maar 6 :lol:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Must have spullen voor de poetser.

Bericht door Tom Westendorp » zo 26 okt 2014, 12:51

APC van Poorboys world! Wat een fijn spul! Ben nu mijn bekleding er mee aan het schoonmaken. Zometeen de bekleding in de Gliptone zetten en je herkent het niet meer terug! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Must have spullen voor de poetser.

Bericht door Xanderv » zo 26 okt 2014, 19:52

Nijntje ik heb ook erg last van steenslag en ik probeer echt wel ruimte te houden. Ik ben echter op gaan letten en dan kruipen er altijd mensen tussen waardoor er weer iemand dicht voor me zitten. Ander naar trekje van mensen is na het inhalen op een halve meter van je auto in invoegen. Echt bloedirritant als er genoeg tijd en ruimte is om op een fatsoenlijke afstand in te voegen. Ook al die wegwerkzaamheden hier rond hoek van Holland helpen niet mee :(
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Must have spullen voor de poetser.

Bericht door Altos » ma 27 okt 2014, 06:21

Over de unilak van VW (en dus ook de seat en skoda) zit exact de zelfde blanke lak dan over metallic lak van VW. Deze is idd zeer hard en zal daarom "als" er steenslag ontstaat harder splinteren dan zachtere lak, wat niet breekt, buigt...
De swirls op de rode auto kunnen bijna niet van 1 keer zijn of er moet net iets in de borstel of lappen gezetten hebben (zelf ook wel eens gehad, vandaar nu alles met de hand al 10 jaar) ook zijn deze swirls er makkelijk met een dap900 uit te krijgen. Kijk overigens eens goed met een inspectielamp naar je nog af te leveren auto...8 op de 10 zit al onder de lichte swirls..."proffesionele poetsers" voor autobedrijven hebben haast en doen veel auto's op een dag...geen tijd, geen kwaliteit, jammer.

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Must have spullen voor de poetser.

Bericht door jaappie » di 16 jan 2018, 22:17

Even een goeie laag stof afblazen van dit topic!

Ik ben aan het kijken naar een polijstmachine wat raden jullie aan?

Ik zie vanaf ongeveer €100 machines maar wat zijn nou leuke voor een redelijke prijs?

- dab900 starterskit €200
- krauss s15 €189

Of zou een budget apparaat ook gewoon voldoende zijn denk aan: http://www.hifidump.nl/excentrische-dua ... -600w.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Het zijn alle 3 excentrische apparaten, zou voor een beginner makkelijker en veiliger moeten zijn :mrgreen:

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Must have spullen voor de poetser.

Bericht door N!jntje » di 16 jan 2018, 23:00

Ik denk dat de Dap900 zich al bij heel veel poetsers heeft bewezen en gewoon waar voor zn geld bied.
Zeker voor de beginnende poetser een heel mooi apparaat om eens mee te starten.
De Krans is ook leuk, maar een stapje duurder. En de hifidump link zou ik links laten liggen. Ondanks dat de beugel eraf kan is deze beugel wel erg lomp. Daarbij lager wattage wat je wel degelijk zult merken

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Must have spullen voor de poetser.

Bericht door jaappie » wo 17 jan 2018, 07:57

Bedankt voor de tip :mrgreen:

Dan moet het uiteindelijk maar een dab900 of de krauss s15 worden!

vinie
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 14:39

Re: Must have spullen voor de poetser.

Bericht door vinie » do 18 jan 2018, 17:40

ik weet niet precies waar je woont, maar als je even langs carclean (vlakbij Delft) rijdt, kan je van alles bekijken en proberen. service en garantie is echt perfect daar. Je weet dan tenminste wat je koopt voordat je 200 uitgeeft.

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Must have spullen voor de poetser.

Bericht door jaappie » do 18 jan 2018, 17:51

Delft is niet heel erg in de buurt voor mij, maar kan ook altijd langs de detailschuur gaan in Rekken. Daar is de krauss s15 altijd wel aanwezig!

Maar moet nog wel even sparen want ben ook bezig voor de “uitzet” en daar gaat ook behoorlijk wat geld inzitten :lol:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Must have spullen voor de poetser.

Bericht door Tom Westendorp » vr 19 jan 2018, 08:00

Prioriteiten hè. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Must have spullen voor de poetser.

Bericht door jaappie » di 23 jan 2018, 16:59

oeps zag vandaag een actie van carclean voorbij komen en heb een dab900 besteld + wat accessoires.

Ik moet komende tijd nog zeker 2 auto's doen van vrienden en ze hadden van te voren al aangeven wat ze ervoor wilde geven dus de knoop maar doorgehakt en een set besteld :mrgreen:

Hoef ik uiteindelijk maar zelf ongeveer maar de helft te betalen en komen vast nog wel wat auto's bij waardoor ik het apparaat zo terug verdien :lol:

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Must have spullen voor de poetser.

Bericht door Xanderv » di 23 jan 2018, 21:05

Oh wow wat een aanbieding. Jammer dat dit al een dure maand was voor ons :(
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie