Must have spullen voor de poetser.

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.

Re: Must have spullen voor de poetser.

door Jeroen-Up » wo 18 dec 2013, 15:14

Ik weet niet welke lakken Citroen / Peugeot en Toyota gebruiken, maar dat zal vast niet veel verschillen van VW. Voor zover ik weet is het eigenlijk altijd wel bekend geweest dat basis kleuren zwakker zijn dan metallic kleuren. Voor de Up's, Mii's en Citigo's dus met name oppassen of in de gaten houden als je een witte uitvoering hebt. Zelf heb ik nu metallic zwart, dus vermoed dat dit sterker is. Al ga ik het niet opnieuw testen met de wasstraat! ;-)
Gebruikers-avatar
Forum newbie

Sponsor

Sponsor

door Inge » wo 18 dec 2013, 15:38

Zou ik ook niet doen maar weet dat de vag lakken onder de harde lakken vallen en mijn metallic knetterhard is dus vermoed de jouwe ook.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC
Gebruikers-avatar
Forum eindbaas

door Upsilon » wo 18 dec 2013, 17:38

Inge schreef:Zou ik ook niet doen maar weet dat de vag lakken onder de harde lakken vallen en mijn metallic knetterhard is dus vermoed de jouwe ook.

Nou, ik heb de motorkap van m'n Up! al na 5 maanden laten overspuiten omdat er complete happen lak uit waren geslagen. :naughty:
Afbeelding

2012 Volkswagen Move up! + Executive Pakket + 16 inch Upsilon. 60 bhp
2013 Skoda Octavia Ambition Businessline 1.2 TSI Hatchback
Gebruikers-avatar
Vagling liefhebber

door N!jntje » do 19 dec 2013, 00:02

Gunner schreef:
Inge schreef:Zou ik ook niet doen maar weet dat de vag lakken onder de harde lakken vallen en mijn metallic knetterhard is dus vermoed de jouwe ook.

Nou, ik heb de motorkap van m'n Up! al na 5 maanden laten overspuiten omdat er complete happen lak uit waren geslagen. :naughty:

Citroen behoort tot 1 van de zachtste soort lakken ;) 3 citroens gedaan. en kon er niet op met inizio of de pad ging volledig vol zitten. Laat staan SSR3.

Na 5 maanden laten overspuiten? Happen? Dat duid eerder op steenslag dan slechte lak. Ik zeg 3 seconden afstand nemen^^ En als je denkt dat je nu 3 seconde afstand houd... dan doe er maar 6 :lol:
Vagling liefhebber

door Petrolhead Tom » zo 26 okt 2014, 12:51

APC van Poorboys world! Wat een fijn spul! Ben nu mijn bekleding er mee aan het schoonmaken. Zometeen de bekleding in de Gliptone zetten en je herkent het niet meer terug! :D
How to nodig? Of een how to geschreven? Geeft het hier door: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=533

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Forum eindbaas

door Xanderv » zo 26 okt 2014, 19:52

Nijntje ik heb ook erg last van steenslag en ik probeer echt wel ruimte te houden. Ik ben echter op gaan letten en dan kruipen er altijd mensen tussen waardoor er weer iemand dicht voor me zitten. Ander naar trekje van mensen is na het inhalen op een halve meter van je auto in invoegen. Echt bloedirritant als er genoeg tijd en ruimte is om op een fatsoenlijke afstand in te voegen. Ook al die wegwerkzaamheden hier rond hoek van Holland helpen niet mee :(
Skoda Citigo - Tornado red.
Afbeelding
Gebruikers-avatar
Forum eindbaas

door Altos » ma 27 okt 2014, 06:21

Over de unilak van VW (en dus ook de seat en skoda) zit exact de zelfde blanke lak dan over metallic lak van VW. Deze is idd zeer hard en zal daarom "als" er steenslag ontstaat harder splinteren dan zachtere lak, wat niet breekt, buigt...
De swirls op de rode auto kunnen bijna niet van 1 keer zijn of er moet net iets in de borstel of lappen gezetten hebben (zelf ook wel eens gehad, vandaar nu alles met de hand al 10 jaar) ook zijn deze swirls er makkelijk met een dap900 uit te krijgen. Kijk overigens eens goed met een inspectielamp naar je nog af te leveren auto...8 op de 10 zit al onder de lichte swirls..."proffesionele poetsers" voor autobedrijven hebben haast en doen veel auto's op een dag...geen tijd, geen kwaliteit, jammer.
Vagling liefhebber

Vorige