Velgen en banden.

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Velgen en banden.

Bericht door Tom Westendorp » ma 22 jul 2013, 09:39

Hoe houd je ze in top staat?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Velgen en banden.

Bericht door JuP ! » ma 22 jul 2013, 18:40

Voor de velgen heb ik aan een kant de Collonite 915, aan de andere kant Natty's paste wax. De Collonite is 2x zo duur, maar imo niet beter dan de Natty's.

Banden smeer ik in met Perl. Eenmaal opbrengen, en je krijgt direct een zeer mooie glans.



Dit zou volgens de verpakking ook kunnen op kunststofdelen zoals trims, maar daar zijn de ervaringen van anderen niet zo positief van.
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Velgen en banden.

Bericht door Inge » di 23 jul 2013, 07:19

Ik had zelf de Collinite 845 erop zitten en die is zeker niet duurder dan Natty's maar heeft wel een veel langere standtijd. Zou voor mij dus de voorkeur naar de Collinite uitgaan. Nu ik ook de PB wheelsealant heb gaat die erop - houd nog weer wat beter dan de Collinite.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
JaiGO
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: di 21 mei 2013, 21:24

Re: Velgen en banden.

Bericht door JaiGO » di 23 jul 2013, 17:09

Heb nu 3 lagen PB Wheel Sealant erop zitten, goud spul voor die prijs.
Velgen glansen als nooit tevoren en vuil heeft geen schijn van kans!
Skoda Citigo

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Velgen en banden.

Bericht door Vinniepilon » di 23 jul 2013, 19:49

JaiGO schreef:Heb nu 3 lagen PB Wheel Sealant erop zitten, goud spul voor die prijs.
Velgen glansen als nooit tevoren en vuil heeft geen schijn van kans!
Hebben we vandaag binnen gehad, ben benieuwd. :)
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Velgen en banden.

Bericht door up! » di 23 jul 2013, 21:12

Voor de velgen gewoon dezelde wax als voor de lak: meestal Meguiars NXT, maar soms ook Wolfgang Sealant of Swissvax Concorso.

Voor de banden geen voorkeur, meestal Meguiars Hot Tire Wax...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Velgen en banden.

Bericht door N!jntje » di 23 jul 2013, 23:53

Je zou er versteld van staan hoe warm velgen soms worden :roll: De wax voor de lak van de auto is hier niet echt tegen bestand.
Nou scheelt het dat we geen racemonster hebben maar toch! :D

Voor mij wheel sealant incl met Rim Wax :D

vwlars
Vagling liefhebber
Berichten: 163
Lid geworden op: vr 29 mar 2013, 15:50
Locatie: Steenbergen

Re: Velgen en banden.

Bericht door vwlars » wo 24 jul 2013, 15:24

Eerst poorboys world professional polish en daarna poorboys world wheel sealant voor de upsilon velgen.
Meguiars endurance tire gel voor de banden.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Velgen en banden.

Bericht door Pop Up! » zo 28 jul 2013, 12:38

Wat kan iemand mij aanraden om je Triangle velgen in optimale conditie te houden?
Iemand een stappenplan en advies voor producten? Ben een leek op dat gebied ;)

Nu gaan ze gewoon door de carwash en blinken ze ook wel, alleen de voorste velgen blijven vies aan de binnenkant...
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Velgen en banden.

Bericht door Vinniepilon » zo 28 jul 2013, 17:49

Pop Up! schreef:Wat kan iemand mij aanraden om je Triangle velgen in optimale conditie te houden?
Iemand een stappenplan en advies voor producten? Ben een leek op dat gebied ;)

Nu gaan ze gewoon door de carwash en blinken ze ook wel, alleen de voorste velgen blijven vies aan de binnenkant...
Velgen eraf halen, schoonmaken met iron-x , totdat ze weer helemaal schoon zijn. Afspoelen, eventueel kleien, polishen en dan in de wheelsealant. Dan is het een kwestie van regelmatig schoonmaken en een keer in de zoveel tijd weer opnieuw alles doen, ligt eraan hoeveel je rijd natuurlijk.

Wie aanvullingen heeft en of een betere manier laat het weten ik leer graag bij. :)
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Velgen en banden.

Bericht door Inge » ma 29 jul 2013, 06:37

Liever eerst even met een wheelcleaner (bijvoorbeeld van PB) en daarna met Iron -X en Tar-x erover heen. Dan in een paar lagen wheelsealant zetten en klaar is .... je velg.
Laatst gewijzigd door Inge op ma 29 jul 2013, 06:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Velgen en banden.

Bericht door Vinniepilon » ma 29 jul 2013, 06:42

De wheelcleaner was ik vergeten, wij gebruiken die van valma zuurvrij met iron-x er al in er staat volgens mij op het cc forum een test mee. Mocht er interesse voor zijn zoek het linkje wel.
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Velgen en banden.

Bericht door Pop Up! » di 30 jul 2013, 19:05

Super bedankt voor jullie reacties! Zouden jullie ze nu op een rijtje kunnen zetten met de merken erbij zodat ik een bestelling kan gaan maken? Ja ik weet dat ik veel vraag ;) maar jullie zijn meer kenner dan ik en ik doe het ook graag in een keer goed. :)
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Velgen en banden.

Bericht door Vinniepilon » di 30 jul 2013, 20:37

Het is trouwens de sonax, hier een linkje van de review. http://autodetailing.nl/forum/showthrea ... ll-effect)
Bij halfords vandaan.

Kwast, velgenborstel. ( is erg persoonlijk wat je wilt gebruiken, maar kijk op http://www.carclean.nl) kwast kan je bij een doe het zelf zaak halen bv.

Wij hebben poorboys wheelsealant https://www.carclean.nl/product/Poorboy ... _WS_100734

Iron-x voor de hardnekkige vervuiling. https://www.carclean.nl/product/CarPro/ ... 500_101833

Ik hoop dat je er wat mee kan :)
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Velgen en banden.

Bericht door Inge » wo 31 jul 2013, 06:34

Sonax is Chemical Guys onder een andere naam en is naar wat ik begrepen heb ook ietsje duurder.

Zou zelf voor PB wheelsealant gaan - goede ervaringen mee.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Velgen en banden.

Bericht door Pop Up! » ma 05 aug 2013, 18:51

Super dank je wel! Ben met mijn bestelling bezig :) jammer dat de Sonax niet te krijgen is op de carclean site.
Iemand nog een goede tip voor je banden mooi zwart en glanzend te maken en te houden en ook goed spul voor je ruiten?
En welke borstel gebruiken jullie om de wheelsealant aan te brengen? Hoor het graag...Thanks! :D
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Velgen en banden.

Bericht door Vinniepilon » ma 05 aug 2013, 19:45

Voor bandenspul moet je bij Inge zijn.

Wheelsealant met pad of foampad aanbrengen eventueel even een mailtje sturen naar carclean voor advies.

Voor ramen gebruiken wij die meguiars https://www.carclean.nl/product/Meguiar ... 001_100626

Zeer tevreden er over, ook voor in en om het huis en je doet ontzettend lang met die kan.

Succes
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Velgen en banden.

Bericht door Inge » di 06 aug 2013, 06:33

Vinniepilon dank voor het compliment. Ik heb trouwens ook de Meg's concentrate staan en inderdaad heerlijk voor in huis. Maar moet zeggen dat ik de AF ruitencleaner ook fijn vond werken. Ik houd de laatste alleen even apart voor na polijstbeurten enzo. Voordeel van de Meg's is dat hij omgerekend erg voordelig is de AF is duurder zeker als je het ook in huis gebruikt.

Pop Up - Voor de velgen PB wheelsealant en voor de banden AF Satin Tyre gel. De wheelsealant breng ik aan met een kleine foampad: http://www.carclean.nl/product/Monello/ ... PAD_102026 en voor de bandendressing gebruik pads van de Action vergelijkbaar met deze van de Meg's maar een heel stukje voordeliger: http://www.carclean.nl/product/Meguiars ... 090_100831 Heeft alleen niet de grip eromheen zitten. Maar werkt verder super.
Mocht je ruitencleaner bestellen ga dan voor de Meg's concentrate.Aanbrengen op een mf pad of doek de ruit schoonpoetsen en na poetsen met een wafeldoek. Ik vind deze erg fijn: http://www.carclean.nl/product/Monello/ ... nco_102386. De meg's concentrate is degene die op het cc forum door de meeste als de beste ruitenreiniger wordt gezien. En dit terwijl men daar vaak niet echt een meg's fan is dus dat wil wel wat zeggen.

Tip voor sprayflessen. Als je klaar bent met gebruik de fles even omdraaien en leegspuiten. Hierdoor gaan de sprayers minder snel kapot.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Velgen en banden.

Bericht door Pop Up! » vr 09 aug 2013, 21:00

Bedankt voor jullie hulp! bestelling is gedaan :D
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Velgen en banden.

Bericht door Inge » za 10 aug 2013, 06:38

Top, nu nog het wasresultaat met een mooie beschrijving en show-off. :D
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Plaats reactie