Wasstraat of emmertje met sop

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door GuidoUp » vr 29 mar 2013, 15:51

up! schreef:
erikvank schreef:
up! schreef: [...]
Overigens, die kleine swirls die je krijgt bij wassen (óók bij handmatig wassen!) krijg je er met wat goed polijstwerk zó uit.
[...]
Wat je hier tussen haakjes er even bij zet is best een belangrijke toevoeging. Met de hand heb je meer zeggenschap over hoeveel kracht je zet. Maar een heel klein beetje vuil in je spons (je haalt hem tenslotte over een vieze auto) en je staat zelf de krassen in je lak te sponzen. Het is zeker niet zo dat je met een handgewassen auto per definitie gevrijwaard blijft van krassen.
De echte poetser gebruikt geen spons, maar een washandschoen. In een washandschoen wordt het vuil van de auto ingekapseld en blijft het niet aan de oppervlakte :arrow: gevolg is minder krasjes ;)
inderdaad...
ik gebruik die altijd.. maar heb er ook nog 2 haha... 1 reserve als hij me zou vallen :)
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door erikvank » vr 29 mar 2013, 16:01

GuidoUp schreef:
up! schreef: De echte poetser gebruikt geen spons, maar een washandschoen. In een washandschoen wordt het vuil van de auto ingekapseld en blijft het niet aan de oppervlakte :arrow: gevolg is minder krasjes ;)
inderdaad...
ik gebruik die altijd.. maar heb er ook nog 2 haha... 1 reserve als hij me zou vallen :)
Het geeft niets als die valt. Vies wordt hij niet. Het vuil wordt namelijk ingekapseld heb ik me laten vertellen. :-)
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door GuidoUp » vr 29 mar 2013, 16:24

zekerheid voor alles ;)
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Henk1200
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 18:51

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Henk1200 » vr 29 mar 2013, 17:33

Ik kan je de wasstraat in Soest Clean Look aanraden. Deze kost 14,50 maar je auto word optimaal schoon ook de onderkant en er komt een wax op.
| HIGH UP! | BlueMotion | 75 PK | Executive pakket | Zwart | Dashboard Zwart |

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door N!jntje » vr 29 mar 2013, 17:38

verhaal wat ik heb meegemaakt bij de Wasstraat hier in duiven.... (carwash de duif een hypermoderne wasstraat)
Helemaal in het begin ging ik die kant op!
(natuurlijk het verhaaltje iets leuker gemaakt. Maar alles kwam er zeker in het gesprek voor)

Ik vroeg aan hun of het waar was dat hun zonder krassen kunnen wassen! (voor de lol natuurlijk)
En ze gaven antwoord met: Ja!
Dus ik zei: Hetgeen wat op de site van jullie staat is waar?
En ze gaven antwoord met: Ja!
Dus ik zei: Is het waar dat deze wasbox met de speciale lappen geen krassen geven?
En ze gaven antwoord met: Ja natuurlijk!

Ze begonnen me al met een scheef gezicht aan te kijken :|

Dus jullie verzekeren mij dat er geen krassen op de lak komen?
Antwoord: Ja
Ook geen swirls?
(wat zijn dat? Draakrassen/ronde krassen op de auto)
Antwoord: Nee

:P :P :P :P :P :P :P :P

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door erikvank » vr 29 mar 2013, 18:56

Mijn vrouw zit zeker weten niet op dit forum, maar even begon ik te twijfelen. Ik kom net thuis uit mijn werk, heeft ze me deze workshop cadeau gedaan: http://www.telegraaf.nl/autovisie/pole- ... r_s__.html :D
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door henri » vr 29 mar 2013, 19:19

Dat is leuk! Mocht ik zelf een keer deelnemen aan een dergelijke workshop, dan wil ik dat bij Carclean doen.

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Jojo » vr 29 mar 2013, 19:56

Leuke workshop! Ik heb z'n workshop bij Carclean.nl gevolgd, erg leuk en heel informatief. Die jongens weten waar ze over praten! Was de enigste vrouw tussen een hele groep mannen :lol:
Sinds ik mijn up heb, heb ik me voorgenomen om beter voor mijn auto te zorgen. Mijn oude auto ging altijd door de wasstraat en nu wordt mijn Upje verwend......
In grote lijnen zoals GuidoUp maar dan zonder het foamen en bandenzwart. Wel 2 emmer systeem enz en goede producten van Carclean (shampoo, sealant, wax en nog veel meer) Oh ja, ook een glaze, Black Hole van poorboys :D. Super spul. Een spons heb ik ook maar dan wel een microvezelspons van monello ;)
Als mijn uppie dan weer staat te glimmen als een spiegeltje, ben ik trots op mijn up en mezelf 8-) ;)
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » vr 29 mar 2013, 20:20

Ik kan me helemaal vinden in jullie verhalen mede 2 em wassers. Sinds ik de Go heb is ook voor mij de wasstraat "verboden" terrein. Ik was de auto wel in de wasbox (mag niet voor de deur) maar neem mijn eigen spullen mee ( emmers, warm water shampoo ed). Het lijkt misschien wel duur het aanschaffen van goede onderhoudsspullen voor de auto doch de krasstraat kost ook een hoop geld. Als ik het zelf doe (heerlijk ontspannend - kan mijn hoofd leeg lopen) heb ik helemaal de controle over waar, hoe hard/ zacht er gewassen wordt en weet ik zeker dat hij naderhand weer helemaal spick and span is. Ook qua bescherming weet ik nu zeker dat de lak in top conditie is en blijft. En iedere week wassen nee dat doe ik niet - probeer het 1x in de 2a 3 weken te doen. Tenzij het weer tegenzit dan gebruik ik alleen de HD om hem pekel vrij te spuiten. Vind het iedere keer wel weer een genot ene schone te mogen rijden - geeft mij toch weer steeds een kick dat heerlijk blinkende van de auto (inclusief velgen en banden - dat maakt het helemaal af).

@Guido up - ik herken je bestelpatroon helemaal - ik bestel ook iedere keer "teveel" - nu ja wat is teveel. :P
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Miisport1
Vagling liefhebber
Berichten: 204
Lid geworden op: vr 15 mar 2013, 21:23

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Miisport1 » vr 29 mar 2013, 20:33

Werd tijdje geleden weggestuurd uit een was box.omdat ik en emmer en en spons bij me had.dit mocht niet nu hangen er stickers dat dit niet mag.
Betreft was box langs de zuilense ring bij utrecht n230 van stam. Stelletje oplichters daar.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door GuidoUp » vr 29 mar 2013, 22:43

Miisport1 schreef:Werd tijdje geleden weggestuurd uit een was box.omdat ik en emmer en en spons bij me had.dit mocht niet nu hangen er stickers dat dit niet mag.
Betreft was box langs de zuilense ring bij utrecht n230 van stam. Stelletje oplichters daar.
dat is echt mega zielig..
je betaald toch voor het water!
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door erikvank » za 30 mar 2013, 05:22

Miisport1 schreef:Werd tijdje geleden weggestuurd uit een was box.omdat ik en emmer en en spons bij me had.dit mocht niet nu hangen er stickers dat dit niet mag.
Betreft was box langs de zuilense ring bij utrecht n230 van stam. Stelletje oplichters daar.
Dom en kortzichtig lijkt mij. Nu kom je er niet meer. Wasboxen genoeg in die omgeving.
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » za 30 mar 2013, 07:47

Ik gebruik de wasbox tegenover de garages in Leidschenrijn (die nieuwe - Wash here heet die geloof ik) en heb er er tot nu toe nog geen problemen gehad.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Autheo » za 08 jun 2013, 19:58

:?: Ik heb aan de autowasexperts een vraag over het wassen van de onderkant van de drempel. Zelf was ik altijd met het 2 emmersysteem en microvezeldoeken. Het valt me op dat de wat dikkere, niet gladde beschermlaag die zo'n 2 cm onder de deur begint, moeilijk goed schoon te krijgen is. Hoe doen jullie dat?

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door UPyouGO » za 08 jun 2013, 21:24

Als je het goed wil doen kost de auto wassen idd veel tijd.
Ikzelf ben met wassen, cleanen en in de was zetten.....(miss nog een sealant) erover aardig wat uurtjes zoet.
Maar dan ben je de eerste paar mnd van een hoop ellende af.

voor de beginnende en de fanatieke poetser/wasser.

http://www.carclean.nl/clinic.aspx?id=69
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

piet48
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: do 22 mar 2012, 13:50

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door piet48 » za 08 jun 2013, 21:25

Ik doe dat onderste gedeelte met een blauw schuursponsje die mijn vrouw weggooid in principe,haalt de shit bij of op de lampen en spiegels (chroom) er ook mee weg.
Grt piet
High Up 75pk BlueMotion Techn. Up! Black pakket Drve pakket res.wiel

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door GrijzeUp » za 08 jun 2013, 21:51

piet48 schreef:Ik doe dat onderste gedeelte met een blauw schuursponsje die mijn vrouw weggooid in principe,haalt de shit bij of op de lampen en spiegels (chroom) er ook mee weg.
Grt piet
Zal best schoon worden, maar een schuursponsje is het laatste wat je moet gebruiken.

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » zo 09 jun 2013, 06:49

Yep, schuursponsjes verboden terrein maak je alleen maar krassen mee.

Gewoon de auto goed infoamen (gloria fm10 + bijvoorbeeld) snow foam en een minuut of of 5 a 10 laten inwerken (dus ook die onderste rand) dan de hoge drukspuit erop, wassen 2M systeem en afspuiten weer met de hogedrukspuit dan ben je alle zooi ook van die onderste rand kwijt.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door JuP ! » zo 09 jun 2013, 07:12

Foamen is dikke fun en vooral ook nuttig ! Goede tip van Inge !! (Werkt Inge bij Carclean?, dacht zoiets gelezen te hebben.....;))
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » zo 09 jun 2013, 07:34

Lijkt maar zo! Lees veel op hun forum en is mijn "huisleverancier ;) "
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Plaats reactie