Wasstraat of emmertje met sop

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door damianw26 » wo 27 jan 2016, 15:14

En in Westervoort (regio Arnhem) mag je je auto niet meer wassen op straat, echter de overburen doen het altijd dus waarom niet ;)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door JoVe » wo 27 jan 2016, 15:37

damianw26 schreef:En in Westervoort (regio Arnhem) mag je je auto niet meer wassen op straat, echter de overburen doen het altijd dus waarom niet ;)

Totdat er een BOA toevallig langs komt #kassa
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door damianw26 » wo 27 jan 2016, 15:48

Tja hier lopen de boa"s alleen verschrikkelijk kinderachtig mensen te bekeuren die fietsen in het winkelcentrum (of letterlijk 1 meter te ver doorrijden met de fiets) of de parkeerkaart niet hebben neergelegd. Ik woon echter in een doodlopende straat dus de kans dat ze komen schat ik nogal laag in, maar je zal net zien als je bezig bent dat er dan toch zon kleuter aan komt :(
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door lupocor » wo 27 jan 2016, 23:56

je reinste onzin.
ik was gewoon hier achter op de parkeerplaats.
en waarom zou ik niet.
auto lekt geen drup olie en de motorkap gaat niet open om de motor schoon te spuiten omdat deze mooi schoon en netjes is en blijft.
wel ga ik vaak naar de wasbox toe, zelf wassen met lage/hoge druk of wasborstel.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door JoVe » do 28 jan 2016, 10:23

lupocor schreef:je reinste onzin.
ik was gewoon hier achter op de parkeerplaats.
en waarom zou ik niet.
auto lekt geen drup olie en de motorkap gaat niet open om de motor schoon te spuiten omdat deze mooi schoon en netjes is en blijft.
wel ga ik vaak naar de wasbox toe, zelf wassen met lage/hoge druk of wasborstel.
Het zou mogelijk kunnen zijn dat er zich olieresten van wat je oppikt onderweg en andere milieu onvriendelijkheid van de auto afspoelt op straat en daardoor in het milieu terecht komen en daarom is het is sommige gemeenten verboden om de auto voor de deur op straat te wassen en zijn hiervoor ook speciale wasboxen aangelegd bij benzinestations om daar je auto milieu vriendelijk te wassen.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door lupocor » do 28 jan 2016, 11:27

als je dat dus niet oppikt onderweg verdwijnt het ook in het milieu.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Tom Westendorp » do 28 jan 2016, 14:00

Ik vind het ook nogal vergezocht. Als de waterzuiveringsinstallatie een beetje straatvuil niet uit het riool kan filteren dan hebben we volgens mij een groter probleem dan dat mensen de auto voor de deur wassen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door JoVe » do 28 jan 2016, 20:22

Petrolhead Tom schreef:Ik vind het ook nogal vergezocht. Als de waterzuiveringsinstallatie een beetje straatvuil niet uit het riool kan filteren dan hebben we volgens mij een groter probleem dan dat mensen de auto voor de deur wassen.

Dan moet je bij die milieufrieken zijn die dit bedacht hebben. Je pleegt wel een milieu delict en daar zijn de boetes vrij hoog van. Net als een papiertje uit je auto gooien op de snelweg.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door lupocor » do 28 jan 2016, 23:47

dat papiertje vind ik nou ook niet echt nodig,die kun je rustig thuis of onderweg in een afvalbak gooien.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door damianw26 » za 12 mar 2016, 17:41

Inmiddels al 2 keer met de washbox geëxperimenteerd na het "swirl lak" verhaal dat komt door de wasstraat, en het resultaat is erg goed! Ik doe 2 minuten voorwassen met hoge druk, dan 2 minuten soppen met de borstel waar sop en water uit stroomt, en dan 2 minuten afspoelen met hogedruk osmose water. Oftewel voor 6 minuten en 6 euro heb ik voor de helft van het geld een schonere auto dan bij de wasstraat en blijft het swirl effect achterwege. Bedankt voor de washbox tip nog!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door dennuus1 » za 12 mar 2016, 18:59

Ik heb mijn auto nog nooit door de wasstraat(krasstraat) gedaan; terwijl ik dat gratis kan doen op mijn werk ;)

Ik was hem elke week met de hand, goed voorwassen, inschuimen om het vuil los te laten weken, en dan met warm water en een klein beetje shampoo (Mothers, Autoglym, Meguiars, ik gebruik vanalles) en een washandschoen in de lengterichting van de auto wassen, zonder draaibewegingen te maken.

Om hem vervolgens vlekvrij na te spoelen, en af te drogen met een droogdoek (ook alleen in de lengterichting zonder de draaien)

Krassen krijg je altijd met wassen, maar door niet te draaien, maar in de lengterichting te wassen vallen de krassen minder op :)

Verder kun je het natuurlijk zo gek maken als je wilt, 2 emmer systeem etc, maar bij een daily moet je ergens de grens trekken vind ik. :think:

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Guy » za 12 mar 2016, 19:44


Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Autheo » za 12 mar 2016, 20:11

Guy schreef:
Tja, als ik dat zo zie voel ik me ineens veel minder bezwaard dat ik mijn auto niet elke week een wasbeurt geef... ;)

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door damianw26 » za 12 mar 2016, 20:13

Wat een grappig filmpje, nu ga ik naar diepe krassen ipv swirls whaha. Kortom de wasstraat is beter moet ik nu concluderen... Tenzij de wasbox borstel niet op de grond lag
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door TwitNour » di 15 mar 2016, 16:47

Ik was in de box, maargebruik in plaats van de borstel m'n eigen gebrachte (schone) doeken, sponsen, etc dus ik ben net gedeeltelijk niet eens met het filmpje

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door dennuus1 » di 15 mar 2016, 17:46

Spons kun je beter ook niet gebruiken, vuil blijft er snel in zitten waar je vervolgens krassen mee maakt.

Beste is een zachte washandschoen, en na elk paneel ff uitspoelen..

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door JoVe » di 15 mar 2016, 18:47

20140312_151412.jpg
Ik gebruik in de wasbox ook alleen maar de hoge drukspuit. Wassen met de hand met washandschoen en afdrogen met microvezel doek en dat gaat perfect.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door avreenen » vr 15 apr 2016, 19:55

JoVe schreef:
De bijlage 20140312_151412.jpg is niet meer beschikbaar
Ik gebruik in de wasbox ook alleen maar de hoge drukspuit. Wassen met de hand met washandschoen en afdrogen met microvezel doek en dat gaat perfect.
helemaal mee eens.
en om de 3 of 4 maanden weer goed in de was zetten
Bijlagen
01f9241b4bdd449c37eacc8aad47bbccb1a1ccbe2e.jpg

MarioMK1
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 17 feb 2017, 21:12

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door MarioMK1 » do 08 mar 2018, 22:43

Ik was het liefst met de hand en met de huis/tuin hogedruk met foamgun. En lekker met de hand drogen. Altijd mooi resultaat. En na paar slechte ervaringen in de wasstraat hier volledig vanaf gestapt.
-Seat Mii FR line 2016, Tornado Rood
-Volkswagen Golf MK1 1981, Gambia Rood

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Xanderv » di 08 mei 2018, 19:45

Is toch ook best logisch dat een wasstraat kan krassen. Als een auto voor je enorm onder het zand zit en jij rijdt er gelijk achter en zit ook onder het zand, dan kun je mij niet wijsmaken dat al dit zand na 1 rondje van de borstel af is.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie