Wasstraat of emmertje met sop

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
Kelvinator
Forum newbie
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 23:02
Locatie: 020

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Kelvinator » ma 16 jun 2014, 23:03

ik heb dus een panoramadak op mn uppie en wil binnenkort de wasstraat (loogman voor de 020'ers onder ons) in, maar wil graag weten of er geen water door de gleuven van de panoramadak kan gaan lekken? Het is toch wat anders dan een plensbuitje...
VW Groove Up 1.0 60pk hot orange / panoramadak / Maps + More

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door N!jntje » di 17 jun 2014, 07:59

Kelvinator schreef:ik heb dus een panoramadak op mn uppie en wil binnenkort de wasstraat (loogman voor de 020'ers onder ons) in, maar wil graag weten of er geen water door de gleuven van de panoramadak kan gaan lekken? Het is toch wat anders dan een plensbuitje...
Ik stel de vraag terug:
Denk je dat iedereen zijn of haar auto met de hand wast?
Kreeg je bij aankoop van de auto te horen dat je niet de wasstraat in mag omdat het panoramadak anders gaat lekken?

Ook oude mensen en/of minder bewegende mensen rijden een up. En een auto moet toch een keer schoongemaakt worden.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Tom Westendorp » di 17 jun 2014, 21:24

Ik mag toch hopen dat je auto zover waterdicht is dat hij de wasstraat overleefd. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door angel66 » wo 18 jun 2014, 12:07

Ik heb besloten om het gewoon in een wasbox te doen, ga zo,n Mequars kit kopen met shampoo en zo. En dan een interieur rei iger met spec doeken die niet pluizen. Als iemand een tip heeft graag.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door N!jntje » wo 18 jun 2014, 14:43

angel66 schreef:Ik heb besloten om het gewoon in een wasbox te doen, ga zo,n Mequars kit kopen met shampoo en zo. En dan een interieur rei iger met spec doeken die niet pluizen. Als iemand een tip heeft graag.
Mijn tip? Kijk verder dan alleen meguiars. Ik zeg niet dat meguiars een slecht merk is. Ik zeg wel dat je in mijn ogen vaak teveel betaald terwijl je het goedkoper en in sommige gevallen ook beter kan hebben van andere merken als je een beetje weet wat je zoekt ;)
Mocht je hier hulp bij nodig hebben dan moet je even aangeven welke producten je zoekt.

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door angel66 » wo 18 jun 2014, 14:49

Shampoo en iets voor een soort van beschermlaag aan te brengen en mooie glans. Die wel makkelijk aan te brengen is. Die padjes om te wassen en aan te brengen. Doeken om te drogen, en na te poetsen. En een makkelijke spray om het interieur te doen, ook evt de stoelen.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door N!jntje » wo 18 jun 2014, 15:14

angel66 schreef:Shampoo en iets voor een soort van beschermlaag aan te brengen en mooie glans. Die wel makkelijk aan te brengen is. Die padjes om te wassen en aan te brengen. Doeken om te drogen, en na te poetsen. En een makkelijke spray om het interieur te doen, ook evt de stoelen.
Ik geef even wat voorbeeldjes. Een duurdere variant die zn prijs echt waard is en een goedkopere variant die wel kwaliteit bied en in mijn ogen een betere werking/resultaat geeft in vergelijking met de meguiars systemen. PS in het begin lijkt het alsof ik super monello fan ben. Daar moet ik wel ja op zeggen... maar dat komt vooral door de prijs kwaliteits verhouding. Die ligt in de meeste gevallen heel gunstig.

Als je meteen goeie doeken wilt hebben incl washmitt enz dan is dit een hele mooie set waarmee je nagenoeg alles hebt: http://www.carclean.nl/product/Monello/ ... ico_102096

Velgenreiniger in combinatie met de spons (krijg je voor 2,50 euro erbij)
http://www.carclean.nl/product/Monello/ ... del_102805

Ik ben zelf fan van deze spons (lijkt in de verste verte niet op een spons die je koopt in de schoonmaakwinkel):
http://www.carclean.nl/product/Monello/ ... 101_102093

Als je toch liever een wash mitt wilt dan:
http://www.carclean.nl/product/Monello/ ... 101_102092

Goedkope applicator pads:
http://www.carclean.nl/product/Monello/ ... PAD_102026

Voor het interieur raad ik je een extractor aan. Even naar de gamma of ander verhuur bedrijf en daar een tapijtreiniger huren voor een weekendje. Je interieur reinigen met de meegeleverde tapijtreiniger en hoppa! Schoon. Wil je je dashboard en alles doen dan zou ik dat gewoon lekker makkelijk met een sopje doen vanuit de keuken die ontvet. Of je koopt all purpose cleaner die je kunt verdunnen:
http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... C32_100712

Dan houden we nog je vraag glans en bescherming over. Ik denk dan aan 2 producten. Een glaze en een wax. Voorbeeldjes:
Als je kleurgerelateerd zoekt dan zeg ik Dodo Juice. met 1 pot doe je ongeveer 20 auto's. De beading en sheeting zijn heel mooi voor de prijs.
Schema voor dodo juice is: Afbeelding
Die wax varianten zijn +- 45 euro per pot. Ook allemaal op carclean te krijgen.

Wil je iets goedkoper dan is bijvoorbeeld de poorboys natty's paste wax blue leuk voor donkere kleuren. En voor lichte kleuren natty's paste wax:
http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... PB8_100714
http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... NPW_100715

Waarom kies ik voor een potje met wax en niet voor een vloeibare wax? Gewoonweg omdat je over het algemeen meer auto's ermee kunt doen/de waxen vaak langer houdbaar blijven.

En een glaze als "grondverf" onder de waxlaag. Hierdoor word de standtijd beter en de hechting van de wax dus automatisch ook.
Voor lichte kleuren:
http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... D16_100901
Voor donkere kleuren:
http://www.carclean.nl/product/Poorboys ... _BH_100900

Van verschillende producten in deze lijst zijn ook grotere flessen te krijgen. Deze heb ik er alleen niet bijgezet omdat dit een voorbeeldlijst is.
Wanneer je iets zou willen uitproberen dan zou dit evt ook kunnen. In principe heb ik de meeste producten thuis liggen of kan ik eraan komen.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door up! » wo 18 jun 2014, 18:58

N!jntje schreef:Een voorbeeldje: Kleurgerelateerde wax van Dodo Juice of bijvoorbeeld de Fuzion wax
en zo zijn er nog meerdere te noemen.
Ik heb weer eens een bestelling gedaan bij Carclean. Ik heb als wax gekozen de Dodo Juice Rainforest Rub Golden Dodo Edition. De voorbehandeling zal ik doen met paint cleaner en een polish van Meguiars.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door JCC » wo 18 jun 2014, 19:15

Ik heb ook wat spulletjes binnen gekregen.
-Dodo Juice Shampoo (born to be mild)
-Dodo Juice reiniger (lime prime lite glaze)
-Dodo Juice wax (rainforrest rub)
-En wat pads en nieuwe washandschoen.

Zwartmaak spul en klei heb ik nog.

Ben niet zo'n poets friemel die panisch wordt van wat swirls maar de auto compleet poetsen is wel leuk.
Ben benieuwd hoe het merk Dodo Juice bevalt.

Voorheen oudere volkswagens met uni kleurtjes gehad.
En dat was altijd de groene pot commandant :mrgreen: :mrgreen: en megauirs gold wax.
En ook dat werkte prima.
Maar dacht voor de nieuwe up wat milders te gebruiken ipv commandant. Dus vandaar de Lime Prime Lite van Dodo Juice.
Up komt pas volgende week :D :D Dus gelijk dat weekend poetsen.

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door angel66 » zo 08 feb 2015, 09:25

Ik was normaal ook met een emmer, maar nu heb ik een paar keer door die sneeuwtroep gereden. Dus hoe kan ik dan de bodem reinigen!

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Vinniepilon » zo 08 feb 2015, 09:46

Ik heb voor de HD reiniger een bodemwas lans aangeschaft. Misschien een idee?
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door angel66 » zo 08 feb 2015, 10:28

Ik ga altijd naar zo,n wasbox, heb de luxe niet om voor de deur mijn auto te wassen.

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Vinniepilon » zo 08 feb 2015, 10:38

Dan misschien toch door de krasstraat met bodemwas programma, je kan dit volgens mij niet alleen kiezen. Of zoveel mogelijk met de hogedrukreiniger onder de auto spuiten?
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Samantha1988
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 09:39

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Samantha1988 » ma 09 feb 2015, 21:37

ik was mijn auto altijd met de hand en een zachte spons!
Daarna word hij afgespoeld door de brandslang van ons :dance:

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Vinniepilon » di 10 feb 2015, 06:32

Samantha1988 schreef:ik was mijn auto altijd met de hand en een zachte spons!
Daarna word hij afgespoeld door de brandslang van ons :dance:
Wel met een twee emmer systeem ;-) je kan beter een washmitt gebruiken!
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

TimGroenhout
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: di 16 dec 2014, 23:46

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door TimGroenhout » wo 11 feb 2015, 22:03

Normaal netjes met de hand wassen, echter ben ik de EcoSmart RU van Chemical Guys tegen gekomen.
Hoor en lees er veel goeie verhalen over, gister binnen gekregen en van t weekend maar is proberen. :pray:
Geen water nodig alleen een microvezeldoek.

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door GuidoUp » do 12 feb 2015, 05:19

Ik moet het nu wel met de hand doen.. Aangezien de Up de wasstraat niet meer in komt ivm de verlaging


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Vinniepilon » do 12 feb 2015, 06:31

GuidoUp schreef:Ik moet het nu wel met de hand doen.. Aangezien de Up de wasstraat niet meer in komt ivm de verlaging


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Air eronder kan ie omhoog;-)
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door GuidoUp » do 12 feb 2015, 21:07

Ik zoek nog een sponsor haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door JoVe » ma 02 mar 2015, 17:24

Foto0274.jpg
Gewoon in de wasbox, afspuiten met hoge druk en shampoo, daarna met washandschoen wassen, daarna afspuiten met druppelvrij water en afdrogen met microvezel dweil (action). perfect en geen krassen en glimt als een spiegel. Lak is behandeld met pantserlaag.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Plaats reactie