Wasstraat of emmertje met sop

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Pop Up! » wo 13 nov 2013, 21:31

Ok, thanks guys!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

chrisup
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 01 okt 2012, 12:34

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door chrisup » do 14 nov 2013, 20:10

Leuk voor de echte poetsers onder ons

http://www.ebay.de/itm/hand-wash-only-d ... 7908860073
Highup/executive paket/4-deurs uitvoering/wit/maps en more/ en ik een cube ams 100 voor als de vrouw er in rijdt

Nog te doen: vag-com aanpassingen

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » vr 15 nov 2013, 06:53

Alleen vallen die stickers helaas niet op bij de garage - heb er 2 grote a-4 platen inhangen dan met DO NOT WASH erop + wordt ook op de werkplaatspapieren gezet.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door N!jntje » vr 15 nov 2013, 09:20

Inge schreef:Alleen vallen die stickers helaas niet op bij de garage - heb er 2 grote a-4 platen inhangen dan met DO NOT WASH erop + wordt ook op de werkplaatspapieren gezet.
Mijn dealer kent mij daar goed genoeg voor:) ze weten dat ze ruzie krijgen als ze mn auto wassen. Ik hoef het niet eens meer te zeggen of het is al opgeschreven/doorgegeven dat dit de auto van Robin is :P

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door TV_UP! » vr 15 nov 2013, 13:44

N!jntje schreef:
Inge schreef:Alleen vallen die stickers helaas niet op bij de garage - heb er 2 grote a-4 platen inhangen dan met DO NOT WASH erop + wordt ook op de werkplaatspapieren gezet.
Mijn dealer kent mij daar goed genoeg voor:) ze weten dat ze ruzie krijgen als ze mn auto wassen. Ik hoef het niet eens meer te zeggen of het is al opgeschreven/doorgegeven dat dit de auto van Robin is :P
Mijn dealer vraagt er eerst netjes naar of ze hem mogen wassen. Omdat ze in het verleden klanten hadden waarbij ze hem wasten en dat absoluut niet wilde.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » za 16 nov 2013, 08:06

Deze dealer begrijpt ook prima dat ik hem niet gewassen wil hebben. Ben nog niet zo lang klant hier dus neem nu nog het zekere voor het onzekere dan weet ik zeker dat het goed gaat.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door JuP ! » za 16 nov 2013, 10:46

Toen ik nog de GTi's had, had men bij Van den Udenhout in Den Bosch in de computer staan dat de auto NOOIT gewassen mocht worden….. ;)
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » za 16 nov 2013, 13:18

Goed idee - als ik er weer kom ga ik vragen of ze dat voor mij ook willen doen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Tom Westendorp » do 28 nov 2013, 10:38

Doen jullie nog iets extra's voor je auto nu de winter voor de deur staat?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door GrijzeUp » do 28 nov 2013, 11:23

Petrolhead Tom schreef:Doen jullie nog iets extra's voor je auto nu de winter voor de deur staat?
Ik heb mijn Up volledig behandeld met een quartz coating (+- 2 jaar bescherming) en nog getopt met collinite 845.
Daar moet ik de winter wel mee doorkomen, het scheelt dat ik de auto binnen (dus ook gewoon in de winter) kan wassen. :)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Tom Westendorp » do 28 nov 2013, 14:15

GrijzeUp schreef:
Petrolhead Tom schreef:Doen jullie nog iets extra's voor je auto nu de winter voor de deur staat?
Ik heb mijn Up volledig behandeld met een quartz coating (+- 2 jaar bescherming) en nog getopt met collinite 845.
Daar moet ik de winter wel mee doorkomen, het scheelt dat ik de auto binnen (dus ook gewoon in de winter) kan wassen. :)
Hoef je de auto dan de hele winter niet weer in de wax te zetten?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door N!jntje » do 28 nov 2013, 16:42

Nee in principe niet. Cquartz is een soort WaxOyl wat iets bekender is. Alleen deze variant werkt vele malen beter. En is ook daadwerkelijk bestand tegen de vele weersinvloeden.
Enige nadeel is dat Cquartz wat prijzig is, maar daarentegen wel een hogere kwaliteit bescherming bied.
De bescherming is TOT 2 jaar. Dus let wel... met de optimale omstandigdheden/voorbereiding aangebracht.

Tegenwoordig zijn er ook genoeg wax soorten op de markt waar je de winter ook makkelijk mee doorkomt. Het heeft ook veel te maken met hoe je een auto wast.
Ik top hem binnenkort weer af met Glaze: white diamond/Sealant: Deep gloss paint sealant/ Collinite 845
Dan houd de auto het ook makkelijk uit in de winter. Ik wax mn auto standaard 2 x per jaar.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Tom Westendorp » do 28 nov 2013, 17:02

Klinkt goed. Daar moet ik me misschien maar eens wat in gaan verdiepen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door N!jntje » do 28 nov 2013, 17:17

Petrolhead Tom schreef:Klinkt goed. Daar moet ik me misschien maar eens wat in gaan verdiepen.
Er is een hoop om in te verdiepen! Wil je een leuke goedkope oplossing hebben waarmee je meteen een goeie bescherming hebt: EX-P van poorboys world. Leuk product. Kwalitatief en prijs gericht ;)
Mocht je ergens info over willen hebben dan kun je altijd je vraag neerzetten. Ik hou dit topic stiekem in de gaten :lol: En ik denk sommige mededetailers ook

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Inge » vr 29 nov 2013, 09:55

Yep, goed gedacht. Trouwens de Power seal sealant van Autofinesse is ook erg goed.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Tom Westendorp » vr 29 nov 2013, 13:40

Ik ga me er even in verdiepen! Bedankt voor de tips.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door N!jntje » vr 29 nov 2013, 13:47

Mag ik je op weg helpen? Als we het puur en alleen over CQuartz hebben
http://forum.carclean.nl/cc_postst16964 ... graag.aspx

Stappenplan machinaal
http://forum.carclean.nl/cc_postst5868/ ... 0-900.aspx

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Tom Westendorp » za 30 nov 2013, 11:53

Thanks voor de tips! Daar ga ik zeker even naar kijken! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Up I go
Forum newbie
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 okt 2013, 18:46

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Up I go » zo 01 dec 2013, 12:49

Mijn upje gaat gewoon door een luxe wasstraat.. Wel ff je veiligheidsknop uitzetten..:)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wasstraat of emmertje met sop

Bericht door Tom Westendorp » zo 01 dec 2013, 13:42

Up I go schreef:Mijn upje gaat gewoon door een luxe wasstraat.. Wel ff je veiligheidsknop uitzetten..:)
Dat is volgens mij echt vloeken in de kerk voor de echte detailers. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie