Porsche 914 - de motor zit er weer in en... doet het!

Plaats hier een topic van je andere auto.
Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Porsche 914 - de motor zit er weer in en... doet het!

Bericht door MauriceR. » za 30 mei 2015, 13:13

Hij doet het weer. Niet echt een verrassing, maar toch wel leuk als dingen ook gaan zoals je vooraf bedacht hebt!

Gisterenmiddag was het zo ver. Eerst de motor op een gereedschapkar getild en vervolgens de auto over de motor laten zakken. Hier en daar wat bouten vastgezet, aandrijfassen weer vast, stekkers van de injectie vast, brandstof aangesloten. Vingers gekruist en... starten!

Hij loopt prima. Nog niet helemaal perfect. Iets te langzaam stationair. Heeft waarschijnlijk te maken met de afstelling van de ontsteking en de contacthoek van de verdeler. Maar dat komt maandag wel!

In de tijd dat de motor er uit was, heb ik de motorruimte schoongemaakt (k*tklus), geprimerd en laten spuiten door een bevriende autospuiter. Ziet weer uit als nieuw. Vervolgens lekker veel tectyl gebruikt om alles goed af te dichten en te beschermen.

Nu ben ik bezig met het interieur. 43 jaar gebruik wegstofzuigen en wegborstelen met sop. Lang leve Dasty van de Wibra!

M.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Porsche 914 - de motor zit er weer in en... doet het!

Bericht door pkfreak » za 30 mei 2015, 13:32

Jaloers!!!
Gr. Michel

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Porsche 914 - de motor zit er weer in en... doet het!

Bericht door Tom Westendorp » za 30 mei 2015, 14:21

Laten we het overzichtelijk houden, ik heb de posts even samengevoegd. Hier verder: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... 4&start=40" onclick="window.open(this.href);return false;
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gesloten