Problemen forum (foto's en andere zaken)

Hier vind u de algemene voorwaarden en de nieuwtjes omtrent het forum.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door Tom Westendorp » ma 25 jun 2018, 20:24

Zou opgelost moeten zijn. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Problemen forum.

Bericht door Autheo » ma 25 jun 2018, 21:36

Petrolhead Tom schreef:
ma 25 jun 2018, 17:09

Zoals het er nu naar uitziet gaan de foto's helaas ook niet meer werken. Mocht je dus weten welke foto's het niet meer doen bij je post en je in de gelegenheid zijn om ze opnieuw te plaatsen dan is dat de beste oplossing.

Zelf gebruik ik het liefst Flickr.com om mijn foto's hosten. Al die fotos doen het wel gewoon.
Jammer van de foto's! Juist ook in het topic van de fotoshoot met Bas. Heb jij die foto's nog om er weer op te zetten?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Problemen forum.

Bericht door Autheo » ma 25 jun 2018, 22:36

Helaas, ook het zelf herstellen van de foto's gaat niet zoals het hoort.
Eerst heb ik geprobeerd de oude bijlagen te verwijderen, maar dat gaat zeer moeizaam. Hoewel in het bericht er enkele attachements staan, wordt er bij de bijlagen maar één bestand aangegeven. Dat kun je dan wel verwijderen, en een nieuw bestand plaatsen. Maar die andere foute bestanden blijven dan staan, je kunt ze niet weghalen en ook als je dan in plaats daarvan probeert nieuwe toe te voegen, verdwijnen die nieuwe.
Heel erg jammer dat er nu zo enorm veel foto-info verloren blijft.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door Tom Westendorp » di 26 jun 2018, 09:35

Die mening deel ik totaal niet Autheo, de eerste foto van onze BMW werkte ooko niet meer, ik heb op bericht editten gedrukt, de foto verwijderd en de foto opnieuw ge-upload. Niets aan de hand.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door Tom Westendorp » di 26 jun 2018, 10:18

JPstyle schreef:
ma 25 jun 2018, 08:13
Hij onthoud de login nog steeds niet bij mij. Dit is dus nog niet gefixt?
Net even opgemerkt: als ik inlog op vwupforum.com onthoud hij mijn inlog niet op vwupforum.nl wel, dat lijkt dus de oplossing te zijn! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door Tom Westendorp » di 26 jun 2018, 10:20

Foto's in het fotoshoot topic ook weer allemaal werkend gemaakt. Het makkelijkst is om het totaalbeeld op pagina 8 te bekijken, daar staan ze allemaal tussen.

Link: viewtopic.php?f=11&t=6141&start=140
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Problemen forum.

Bericht door Autheo » di 26 jun 2018, 11:19

Petrolhead Tom schreef:
di 26 jun 2018, 09:35
Die mening deel ik totaal niet Autheo, de eerste foto van onze BMW werkte ooko niet meer, ik heb op bericht editten gedrukt, de foto verwijderd en de foto opnieuw ge-upload. Niets aan de hand.
Hoi Tom, misschien kun je als moderator dan even achter de schermen meekijken/inloggen alsof ik het ben. Als je in mijn topic kijkt (eerste link uit m'n onderschrift), en dan gaat naar mijn bericht van 27-01-2018, zie je twee dezelfde foto's staan. Als ik nu op bijlagen klik, om er één te verwijderen, staat er maar één van de twee bijlagen vermeld. Gisteren heb ik die toen kunnen verwijderen, en twee verschillende foto's geupload. Maar er verscheen maar één van die uploads twee keer. En er blijft maar één bijlage vermeld.

Ook mijn bericht van 01-12-2017 heb ik geprobeerd de foto's weg te halen. Er staan 4 foto's in, die ik als bijlagen had toegevoegd. Onder de knop bijlagen was er maar één zichtbaar. Die heb ik kunnen verwijderen, en een nieuwe geupload. Maar de andere drie foto's stonden gisteren niet als bijlagen vermeld, dus kon ik die niet verwijderen. Er staat maar één bijlage vermeld.

Iets klopt er dus toch nog niet. Misschien wel als er maar één bijlage in het bericht is, maar zeker niet als er meerdere bijlagen zijn.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door Tom Westendorp » di 26 jun 2018, 11:41

Dag Theo, ik had even een paar berichten bewerkt met slechts 1 foto. Dat ging perfect. Bij meerdere fotos gaat het inderdaad moeizamer. Wat werkt is:

Bericht editen, bijlage verwijderen, opnieuw plaatsen, opnieuw editten bijlage verwijderen, tot alle bijlagen zijn verwijderd.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JPstyle
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 28 jan 2018, 07:41
Locatie: Noord-Brabant

Re: Problemen forum.

Bericht door JPstyle » di 26 jun 2018, 12:40

Petrolhead Tom schreef:
di 26 jun 2018, 10:18
JPstyle schreef:
ma 25 jun 2018, 08:13
Hij onthoud de login nog steeds niet bij mij. Dit is dus nog niet gefixt?
Net even opgemerkt: als ik inlog op vwupforum.com onthoud hij mijn inlog niet op vwupforum.nl wel, dat lijkt dus de oplossing te zijn! :D
Via .NL werkt het idd wel. Had daar niet naar gekeken. Top.
Ford Fiesta ST-Line Vignale | Juli 2022 | 1.0 Ecoboost Mild-Hybrid 125PK
EX: Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door Tom Westendorp » di 26 jun 2018, 13:11

Mooi dat het is opgelost! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door TwitNour » di 26 jun 2018, 13:31

Petrolhead Tom schreef:
di 26 jun 2018, 10:18
JPstyle schreef:
ma 25 jun 2018, 08:13
Hij onthoud de login nog steeds niet bij mij. Dit is dus nog niet gefixt?
Net even opgemerkt: als ik inlog op vwupforum.com onthoud hij mijn inlog niet op vwupforum.nl wel, dat lijkt dus de oplossing te zijn! :D
Helaas, zo simpel is het niet. Ik maak nooit gebruik van de .com site, echter moet ik wel altijd opnieuw inloggen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door Tom Westendorp » di 26 jun 2018, 13:42

Dat is apart. Welke browser gebruik je? Op mijn ipad hoef ik met Safari nooit opnieuw in te loggen en op mijn pc met Chrome ook niet. Zou je eens kunnen proberen om alle cookies van het forum weg te gooien en opnieuw te beginnen. Ik heb op een PHPBB forum gelezen dat het daar ook door kan komen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door TwitNour » di 26 jun 2018, 15:35

Safari op iOS gebruik ik. Ik heb de website cache, data en cookies verwijderd... even aankijken of het helpt.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door Tom Westendorp » di 26 jun 2018, 18:21

Keep me posted! Ben benieuwd Nour! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Problemen forum.

Bericht door Autheo » di 26 jun 2018, 20:00

Petrolhead Tom schreef:
di 26 jun 2018, 11:41
Dag Theo, ik had even een paar berichten bewerkt met slechts 1 foto. Dat ging perfect. Bij meerdere fotos gaat het inderdaad moeizamer. Wat werkt is:

Bericht editen, bijlage verwijderen, opnieuw plaatsen, opnieuw editten bijlage verwijderen, tot alle bijlagen zijn verwijderd.
Nou Tom, ik heb je omslachtige werkwijze gevolgd, maar er blijft dan toch steeds één bijlage achter, die niet te verwijderen is. Ook bij het plaatsen van meerdere bijlagen, verdween dan weer een andere geplaatste bijlage. Uiteindelijk heb ik alle bijlagen (op die ene verborgen na dus) kunnen verwijderen, en alleen door alle bijlagen in één keer als bijlage op te geven ze kunnen plaatsen. Maar nogmaals, wat een omslachtig gedoe zeg. Pas na m'n 12e poging is het gelukt. Maar ook nu blijft er bij het editen maar één bijlage zichtbaar...

Het spijt me, maar ik ben helemaal niet zo blij met deze forum-make-over. Nieuw is in dit geval beslist niet beter, integendeel. Ik vind het doodzonde dat het grootste deel van de enorm leuke historie verloren is gegaan in de berichten (waar alle foto's vaak meer dan een wezenlijk onderdeel van uitmaken). Wat mij betreft mag het forum weer in de oude glorie hersteld worden, dan maar met wat minder nieuwe mogelijkheden, maar tenminste compleet. Kun je die backup van het vorige forum niet gewoon weer in z'n geheel terugplaatsen? Die paar nieuwe berichten sinds de make-over zijn minder lastig te reproduceren dan het op die enorm omslachtige manier oplappen van alle oude berichten.

Gebruikersavatar
Drup
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 23 dec 2017, 14:20
Locatie: Alkmaar

Re: Problemen forum.

Bericht door Drup » di 26 jun 2018, 20:32

Ook bij het plaatsen van een nieuw bericht met fotobijlagen werkt het volgens mij niet zoals het hoort. Tot 3 foto's verschijnen wel in de voorbeeldweergave, meer foto's overschrijven de eerdere. Bovendien zijn na plaatsing alle foto's verdwenen in het bericht en vervangen door een tekst "bijlage is niet meer beschikbaar". Het gaat eigenlijk alleen goed als je maar 1 foto bijvoegt.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door Tom Westendorp » di 26 jun 2018, 21:29

Autheo schreef:
di 26 jun 2018, 20:00
Petrolhead Tom schreef:
di 26 jun 2018, 11:41
Dag Theo, ik had even een paar berichten bewerkt met slechts 1 foto. Dat ging perfect. Bij meerdere fotos gaat het inderdaad moeizamer. Wat werkt is:

Bericht editen, bijlage verwijderen, opnieuw plaatsen, opnieuw editten bijlage verwijderen, tot alle bijlagen zijn verwijderd.
Nou Tom, ik heb je omslachtige werkwijze gevolgd, maar er blijft dan toch steeds één bijlage achter, die niet te verwijderen is. Ook bij het plaatsen van meerdere bijlagen, verdween dan weer een andere geplaatste bijlage. Uiteindelijk heb ik alle bijlagen (op die ene verborgen na dus) kunnen verwijderen, en alleen door alle bijlagen in één keer als bijlage op te geven ze kunnen plaatsen. Maar nogmaals, wat een omslachtig gedoe zeg. Pas na m'n 12e poging is het gelukt. Maar ook nu blijft er bij het editen maar één bijlage zichtbaar...

Het spijt me, maar ik ben helemaal niet zo blij met deze forum-make-over. Nieuw is in dit geval beslist niet beter, integendeel. Ik vind het doodzonde dat het grootste deel van de enorm leuke historie verloren is gegaan in de berichten (waar alle foto's vaak meer dan een wezenlijk onderdeel van uitmaken). Wat mij betreft mag het forum weer in de oude glorie hersteld worden, dan maar met wat minder nieuwe mogelijkheden, maar tenminste compleet. Kun je die backup van het vorige forum niet gewoon weer in z'n geheel terugplaatsen? Die paar nieuwe berichten sinds de make-over zijn minder lastig te reproduceren dan het op die enorm omslachtige manier oplappen van alle oude berichten.
Dag Theo, dat zal helaas niet gaan. Het forum was dusdanig verouderd dat zowel de hosting als de software een ingrijpende update nodig hadden. Zoals je zelf eerder hebt geschreven: waar gehakt wordt vallen spaanders. Het terugplaatsen van fotos kan veel eenvoudiger door ze gewoon door te linken in een bericht. Feit is en blijft dat een partij als Flickr.com veel beter is ingesteld op het beheren van fotos dan dat phpbb dat ooit zal zijn.

Ik vind het wel jammer dat je je bericht forumleerd alsof er geen enkele foto meer zichtbaar is. Alle extern gehoste fotos werken nog gewoon en ook bij het opnieuw plaatsen gaat het zonder een enkel probleem. Oude bijlagen verwijderen en nieuwe plaatsen werkt inderdaad niet optimaal maar dat ligt aan de forum software helaas.

Mijn tip om dit soort gedonder te voorkomen: doorlinken via flickr.com of een andere degelijke partij. Sowieso een goed idee om je fotos extern te back-uppen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door Tom Westendorp » di 26 jun 2018, 21:30

Drup schreef:
di 26 jun 2018, 20:32
Ook bij het plaatsen van een nieuw bericht met fotobijlagen werkt het volgens mij niet zoals het hoort. Tot 3 foto's verschijnen wel in de voorbeeldweergave, meer foto's overschrijven de eerdere. Bovendien zijn na plaatsing alle foto's verdwenen in het bericht en vervangen door een tekst "bijlage is niet meer beschikbaar". Het gaat eigenlijk alleen goed als je maar 1 foto bijvoegt.
Bij mij werkte dit vanmorgen feilloos toen ik een oud bericht heb gerepareerd. Welke browser gebruik je?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Drup
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 23 dec 2017, 14:20
Locatie: Alkmaar

Re: Problemen forum.

Bericht door Drup » di 26 jun 2018, 21:44

Petrolhead Tom schreef:
di 26 jun 2018, 21:30
Drup schreef:
di 26 jun 2018, 20:32
Ook bij het plaatsen van een nieuw bericht met fotobijlagen werkt het volgens mij niet zoals het hoort. Tot 3 foto's verschijnen wel in de voorbeeldweergave, meer foto's overschrijven de eerdere. Bovendien zijn na plaatsing alle foto's verdwenen in het bericht en vervangen door een tekst "bijlage is niet meer beschikbaar". Het gaat eigenlijk alleen goed als je maar 1 foto bijvoegt.
Bij mij werkte dit vanmorgen feilloos toen ik een oud bericht heb gerepareerd. Welke browser gebruik je?
Zowel Firefox als Chrome, op 2 verschillende computers (Linux). Ben 2 uur bezig geweest, op allerlei verschillende manieren geprobeerd ( 1 voor 1, alles tegelijk, tussendoor opslaan). Het gaat niet om iets repareren, maar om een heel nieuw bericht. Het enige wat werkt is niet meer dan 1 foto bijvoegen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door Tom Westendorp » di 26 jun 2018, 21:47

Ik heb via windows en chrome vandaag moeiteloos 8 foto's ineens kunnen plaatsen. Ik zal het morgen nog eens proberen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie