Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bent u een commerciële partij en wilt u zaken verkopen via dit forum, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Tom Westendorp » do 18 sep 2014, 06:26

Touchwood schreef:
oppermii schreef:Kwestie van tijd voordat iemand hier meldt dat hij of zij "duidelijk" verbetering voelt onderin. ....
En inmiddels gebeurd. ;-)
Ik vind het niet zo raar. De 60pk motor voelt gewoon "geknepen" je merkt in de gehele toerenrange dat er meer in zit. Ik vind de 75pk motor veel mooier lopen. Dan is het toch niet zo raar dat je een verbetering voelt? Niet in pk's maar in loopcultuur van de motor.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Touchwood » do 18 sep 2014, 07:27

Ik vind de 60 pk in mijn Up geen geknepen indruk maken. Rijdt lekker. ;-)
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door JCC » do 18 sep 2014, 10:33

Nouw gister de 75pk update gedaan.

In de 2e versnelling merk je het vanaf de 4500 toeren goed. Blok snort nu lekker door.
In de 3e versnelling merk je het ook. Wel een stuk minder ivm de luchtweerstand. In de 3 rij je ook al 140 bij 6000 toeren.

4e versnelling niet geprobeerd,is ook niet interresant.
1e versnelling niet relevant (want het is maar een up he)

Al om al ben ik blij dat het nu wel zin heeft om soms boven de 4500 toeren te komen. Want ik heb geen diesel gekocht.

Bijvoorbeeld in duitsland heb je van die korte opritten op de autobahn en dan zit er ook nog zo'n korte bocht ervoor.
En dan is het verdomde handig om dan wel door te kunnen trekken en met een normale snelheid op de autobahn terecht te komen.
Geen tand afdrukken meer in het stuur. :D

Okey bij normaal rijden is er 0,0 verschil maar dat was ook niet het probleem.

Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door JCC » do 18 sep 2014, 10:43

mlf schreef:Vandaag de 60 naar 75 PK update door VAGtechniek laten uitvoeren! :D

Ik zal geen verhaal houden over de fijne ontvangst, het lekkere bakje koffie en het feit dat ik kon doorwerken terwijl ik er op kon wachten ( ach wat is wachten 30 minuutjes) maar steek meteen van wal:

De grafiek zegt misschien dat je alleen boven de 5000 tpm wat gaat merken maar geloof me, je merkt het zodra je weg rijdt.
De auto is veel soepeler en ook van 1 naar 2 naar 3 merk je dat hij anders rijdt. Het is het beste te omschrijven alsof ik daarvoor met de handrem aangetrokken reeden na de update is er leven in de kleine dinky toy. Ik heb uiteraard ook even doorgetrokken en dan merk je echt dat de auto veel rapper is. Maar aangezien ik probeer zuinig te rijden vind ik dat minder belangrijk.

Het ging mij vooral om de souplesse die je nu meer hebt en voor mijn gevoel is de balans van de auto nu zelfs beter dan een originele 75 pk versie ivm de andere versnellingsbak verhoudingen. Dit is gewoon genieten zoals hij nu rijdt en het is de beste 150 euro ooit gespendeerd :clap:
Het verbruik is op de computer ook iets minder, maar dat moet meten aan de pomp nog bevestigen.

Ik heb ook wat aanpassingen laten doen als automatisch sluiten portieren enz. En een van de zaken die me opviel is dat nu de dashboard verlichting niet meer dimt in de tunnel ( zo iritant) en dat dan de radioknoppen ook verlicht zijn. Dat zal (gok ik) komen door de achterlichten die nu standaard samen met de DRL branden.
Ook daar ben ik zeer gelukkig mee!

Voor iedereen die nog twijfelt; Staar je niet blind op de grafiek maar laat het doen. Je krijgt er echt een andere auto voor terug en zeker geen spijt.

Heren van VAGtechniek: Zeer bedankt voor de service. Ben zeer tevreden!
Bedoel je dit serieus?

Hij wordt niet zuiniger, de balans veranderd niks, onder de 4500-5000 toeren is er ook niks veranderd.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Touchwood » do 18 sep 2014, 13:22

Tis de loopcultuur. Die doet et em. ;-)
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Xanderv » do 18 sep 2014, 14:13

Ik heb de auto toch echt gekocht om niet hoeven lopen ;) (inkoppertje)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Xanderv » do 18 sep 2014, 14:16

Maar ik wil nu wel serieus weten of het anders rijdt. Tom kun jij niet even testen ;) jij bent een van de weinigen die ik nog echt vertrouw haha.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Tom Westendorp » do 18 sep 2014, 17:33

Xanderv schreef:Maar ik wil nu wel serieus weten of het anders rijdt. Tom kun jij niet even testen ;) jij bent een van de weinigen die ik nog echt vertrouw haha.
Ik heb met beide gereden en ik vond dat de 75 pk gewoon mooier loopt. De 60 pk was vrijwel nieuw toen ik hem meenam, 1200 kilometer uit mijn hoofd, en was goed los toen ik terug was met ruim 7k meer ervaring. Toch loopt een 75pk net wat mooier omdat er nergens geknepen wordt. Nogmaals ik verplicht niemand om hem te geloven maar alleen afgaan op cijfers is te kort door de bocht.

Ga zelf eens hardlopen en ademen door een tuinslang. Het wil niet zeggen dat je niet net zo hard kunt lopen als zonder door een tuinslang te ademen je komt alleen minder makkelijk aan je prestatie.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
vwupassen
Donateur member
Berichten: 406
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 23:26
Locatie: Groningen

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door vwupassen » do 18 sep 2014, 20:14

Petrolhead Tom schreef:
Xanderv schreef:Maar ik wil nu wel serieus weten of het anders rijdt. Tom kun jij niet even testen ;) jij bent een van de weinigen die ik nog echt vertrouw haha.
Ik heb met beide gereden en ik vond dat de 75 pk gewoon mooier loopt. De 60 pk was vrijwel nieuw toen ik hem meenam, 1200 kilometer uit mijn hoofd, en was goed los toen ik terug was met ruim 7k meer ervaring. Toch loopt een 75pk net wat mooier omdat er nergens geknepen wordt. Nogmaals ik verplicht niemand om hem te geloven maar alleen afgaan op cijfers is te kort door de bocht.

Ga zelf eens hardlopen en ademen door een tuinslang. Het wil niet zeggen dat je niet net zo hard kunt lopen als zonder door een tuinslang te ademen je komt alleen minder makkelijk aan je prestatie.
Prachtig omschreven Tom :P hahaha
Ik ben benieuwd, de 27e ga ik heen
Bluemotion Up....17 inch Porsche Cayenne Gloss Black,17 inch X-treme Zero, 17 inch RH ZW 1 vanaf volgende week (Y) , Hifonics Audio, Leer/Alcantara, Schroefset en meer!

mlf
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 21:51

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door mlf » do 18 sep 2014, 20:51

Ik vind de reacties gewoon een beetje kinderachtig. Het is toch 150 euro wat je af moet tikken voor een update die dus als je de grafiek moet geloven weinig zou doen.
Als er dan ervaringen gedeeld worden door leden die echt de update hebben laten uitvoeren, dan verwacht ik niet dat het afgedaan wordt alsof deze het zich allemaal inbeelden en dat ze onzin zitten te verkondigen. En het is ook nog eens een reactie zonder goed te lezen. Ik geef duidelijk aan dat de auto anders aanvoelt in die eerste versnellingen. Alsof het allemaal losser voelt. Mijn auto trok niet lekker van 1 naar 2. Hield dan echt in en nu niet meer.
Ik heb nooit gezegd dat het ineens een sprint wonder is en dat hij veel sneller is geworden. Je merkt wel duidelijk meer snelheid in t hoge toeren gebied.
Dat losser aanvoelen alleen al is voor mij genoeg reden om 150 euro achter te laten bij VAG techniek.

En ik geef ook aan de hij volgens de boordcomputer zuiniger is , maar dat ik dit nog niet heb kunnen nameten bij de pomp. En ook daar wordt laconiek over gedaan.
Mijn auto is pas 3 weken oud en ik heb 2500km gereden nu, Dus weet niet in hoeverre dat zuiniger rijden op de computer nu ineens komt door de update of dat het gewoon komt doordat de auto nu meer is ingereden. Feit is dat ik nu meer KM's op deze huidige tank heb gereden dan de eerste paar tanken en dat terwijl ik nu regelmatig even doorgetrokken heb ivm de update. Voor mij maakt het dus niet uit. Ik ben tevreden en daar gaat het om.

Ik wil niemand deze update UPdringen, maar ik ben erg benieuwd of er ook maar 1 lid te vinden zal zijn die de update gedaan heeft en zegt dat hij ontevreden is of dat het weg gegooid geld is geweest.

mlf
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 21:51

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door mlf » do 18 sep 2014, 20:59

JCC schreef:
mlf schreef:Vandaag de 60 naar 75 PK update door VAGtechniek laten uitvoeren! :D

Ik zal geen verhaal houden over de fijne ontvangst, het lekkere bakje koffie en het feit dat ik kon doorwerken terwijl ik er op kon wachten ( ach wat is wachten 30 minuutjes) maar steek meteen van wal:

De grafiek zegt misschien dat je alleen boven de 5000 tpm wat gaat merken maar geloof me, je merkt het zodra je weg rijdt.
De auto is veel soepeler en ook van 1 naar 2 naar 3 merk je dat hij anders rijdt. Het is het beste te omschrijven alsof ik daarvoor met de handrem aangetrokken reeden na de update is er leven in de kleine dinky toy. Ik heb uiteraard ook even doorgetrokken en dan merk je echt dat de auto veel rapper is. Maar aangezien ik probeer zuinig te rijden vind ik dat minder belangrijk.

Het ging mij vooral om de souplesse die je nu meer hebt en voor mijn gevoel is de balans van de auto nu zelfs beter dan een originele 75 pk versie ivm de andere versnellingsbak verhoudingen. Dit is gewoon genieten zoals hij nu rijdt en het is de beste 150 euro ooit gespendeerd :clap:
Het verbruik is op de computer ook iets minder, maar dat moet meten aan de pomp nog bevestigen.

Ik heb ook wat aanpassingen laten doen als automatisch sluiten portieren enz. En een van de zaken die me opviel is dat nu de dashboard verlichting niet meer dimt in de tunnel ( zo iritant) en dat dan de radioknoppen ook verlicht zijn. Dat zal (gok ik) komen door de achterlichten die nu standaard samen met de DRL branden.
Ook daar ben ik zeer gelukkig mee!

Voor iedereen die nog twijfelt; Staar je niet blind op de grafiek maar laat het doen. Je krijgt er echt een andere auto voor terug en zeker geen spijt.

Heren van VAGtechniek: Zeer bedankt voor de service. Ben zeer tevreden!
Bedoel je dit serieus?

Hij wordt niet zuiniger, de balans veranderd niks, onder de 4500-5000 toeren is er ook niks veranderd.
Ik bedoel het inderdaad serieus. Hij verbruikt minder. Bij kruis 100 en kruis 120 volgens de computer minder. Heb nu deze tank ook meer KM's dan ik voorheen had en trek nu soms iets harder op. En ja je merkt de update ook onder de 4500 toeren. Je merkt het al bij wegrijden en vooral bij 1 naar 2. Bij mij met 60pk viel je gewoon een beetje stil als je van 1 naar 2 schakelde en nu gaat dat soepeler en heeft ie voor het gevoel het gewoon wat makkelijker.
Ik verzin het niet. Het zit niet tussen mijn oren en ja ik ben er echt heel blij mee :dance:

En weet niet of er verschil zit in de motoren, maar ik heb een Mii Ecomotive

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door enie-up » do 18 sep 2014, 21:04

Kan het bevestigen ;)
verbruik was lager dan voorheen ondanks meer PK
Ik zeg gewoon doen 8-)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Tom Westendorp » do 18 sep 2014, 21:07

Prima post mlf.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
DoktorFrank
Forum newbie
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 19 jan 2014, 19:55

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door DoktorFrank » vr 19 sep 2014, 15:42

Vanochtend ook de Update laten uitvoeren.
Duurde 20 min.
Bij weg rijden inderdaad direct merkbaar, auto pakt sneller op, en het lijkt idd of de handrem eraf is. Op de snelweg naar huis (een stuk van 90 km) tussen de 120 en 140 in de 5de versn. meer souplesse en gaat merkbaar vlotter, dit is een toch het gebied waar je regelmatig in rijdt (als er geen file is dan).
De investering meer dan waard...
Prive : Vw Move Up! - Light Silver Metallic - Easy R 15" Black Polished - 195/50/15 Quatrac 3 - Executive - M&M
Zakelijk : Volvo V40 Business Summum D2

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door el coche SEAT » vr 19 sep 2014, 18:01

De eerste rit van onze komende donderdag te leveren nieuwe Up is naar Nuenen.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Tom Westendorp » vr 19 sep 2014, 18:08

el coche SEAT schreef:De eerste rit van onze komende donderdag te leveren nieuwe Up is naar Nuenen.
Cool!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Jos Bosch » vr 19 sep 2014, 20:19

el coche SEAT schreef:De eerste rit van onze komende donderdag te leveren nieuwe Up is naar Nuenen.

Is de nieuwe 60 pk Rense?????
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door el coche SEAT » vr 19 sep 2014, 21:01

Jos Bosch schreef:
el coche SEAT schreef:De eerste rit van onze komende donderdag te leveren nieuwe Up is naar Nuenen.

Is de nieuwe 60 pk Rense?????
Yep, maar zoals je leest, niet lang.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door RobertJ » za 20 sep 2014, 00:01

Haha, misschien dat ik em ook laat upgraden, voor die 150 euro hoef ik mensen niet meer beschamend te vertellen dat ik het moet doen met slechts 60 paarden!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Xanderv » za 20 sep 2014, 00:57

Ik begin ook steeds meer te twijfelen hier voor dat geld.... Eerst de vakantie maar afgelopen zijn, anders begint mevrouw te piepen :) (waar ze ook wel gelijk heeft aangezien dit totaal geen prio heeft)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie