Cruise-control inbouw in de Up!, ev samen met MFA inbouw

Bent u een commerciële partij en wilt u zaken verkopen via dit forum, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
Frank1020
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 21:08

Re: Cruise-control inbouw in de Up!, ev samen met MFA inbouw

Bericht door Frank1020 » do 20 nov 2014, 17:56

Bij mij zijn door VAG ook meerdere instellingen aangepast. Dealer doet hier niets mee met een beurt. Inmiddels al twee beurten verder en de instellingen zijn nog steeds zoals VAG ze heeft ingesteld. :)

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Cruise-control inbouw in de Up!, ev samen met MFA inbouw

Bericht door pkfreak » do 20 nov 2014, 18:17

Goed om te horen, want ik wil het waarschijnlijk ook nog een keer laten inbouwen, maar wacht nog op een goede aanbieding :D
Gr. Michel

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Cruise-control inbouw in de Up!, ev samen met MFA inbouw

Bericht door oppermii » do 20 nov 2014, 18:42

Vagtechniek heeft ze gratis weer aangezet. Ik woon om de hoek dus op zich viel "de schade" mee.
En ik heb lekker selective locking uit kunnen laten :mrgreen:

Gebruikersavatar
Johannus
Forum newbie
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 14 mei 2014, 13:14

Re: Cruise-control inbouw in de Up!, ev samen met MFA inbouw

Bericht door Johannus » do 20 nov 2014, 20:28

Vagtechniek schreef:
Johannus schreef:Is elke up! mogelijk te voorzien van CC?
Mijn eco-up! (2014) heeft 't niet af-fabriek.
Als de Up! over start-stop beschikt dan kan de inbouw op de bestaande boordnetmodule, als de auto geen start/stop heeft dan moeten we even beoordelen hier of de boordnetmodule de cruise-control functie ondersteund.
Helemaal goed. Elke ECO-UP! is helemaal 'BleuMotion' (d'r staat dus ook géén Bluemotion technologies op de achterklep) '; start-stop is altijd standaard aanwezig.


Ik weet dat de ECO-UP! een iets wat aparte computer heeft, omdat ECO-UP! (Aardgas) niet samen gaat met een ASG automatische versnellingsbak.. het hoe en waarom verder weet ik ook niet: Is gewoon niet leverbaar. Of dat technische niet gaat of dat het een te kleine niche is....
Eco-up! kilometervretertje

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Cruise-control inbouw in de Up!, ev samen met MFA inbouw

Bericht door GuidoUp » zo 11 jan 2015, 15:09

Geldt het inbouwen hiervan nog altijd voor deze prijs?
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Cruise-control inbouw in de Up!, ev samen met MFA inbouw

Bericht door Thijsvdvl » zo 11 jan 2015, 15:11

GuidoUp schreef:Geldt het inbouwen hiervan nog altijd voor deze prijs?
Jazeker!
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Cruise-control inbouw in de Up!, ev samen met MFA inbouw

Bericht door GuidoUp » zo 11 jan 2015, 15:17

Ik heb een move up.... wat voor aanpassingen moeten er dan nog gedaan worden aan de up..
Ik las iets met extra kosten.
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Cruise-control inbouw in de Up!, ev samen met MFA inbouw

Bericht door Thijsvdvl » zo 11 jan 2015, 15:25

GuidoUp schreef:Ik heb een move up.... wat voor aanpassingen moeten er dan nog gedaan worden aan de up..
Ik las iets met extra kosten.
Wanneer de auto is voorzien van start / stop systeem dan ondersteund de boordnetmodule cruise controle en zijn er geen extra kosten.
Wanneer dit niet is dient er bij ons in de werkplaats gecontroleerd te worden of de boordnetmodule wel of niet geschikt is.
Als deze niet geschikt blijkt te zijn dient hij vervangen te worden en deze kost een kleine 400 euro.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Cruise-control inbouw in de Up!, ev samen met MFA inbouw

Bericht door GuidoUp » zo 11 jan 2015, 15:52

Thijsvdvl schreef:
GuidoUp schreef:Ik heb een move up.... wat voor aanpassingen moeten er dan nog gedaan worden aan de up..
Ik las iets met extra kosten.
Wanneer de auto is voorzien van start / stop systeem dan ondersteund de boordnetmodule cruise controle en zijn er geen extra kosten.
Wanneer dit niet is dient er bij ons in de werkplaats gecontroleerd te worden of de boordnetmodule wel of niet geschikt is.
Als deze niet geschikt blijkt te zijn dient hij vervangen te worden en deze kost een kleine 400 euro.
Ik heb inderdaad start stop erop.. Dus gewoon 325...
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Cruise-control inbouw in de Up!, ev samen met MFA inbouw

Bericht door Jos Bosch » zo 11 jan 2015, 20:04

Guido,

Heb ook cc en wil echt niet meer zonder.Gebruik het ook binnen de stad. gewoon op 50 en je hoeft je geen zorgen te maken om een bekeuring.
Als ik moest kiezen dan gewoon cc en niet de dubbele raambediening.Hoe vaak ga je de rechtse raam open maken???

Heb de zijruiten ook gedaan met rain X en de druppels zijn zo weg ook met geringe snelheid.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Johannus
Forum newbie
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 14 mei 2014, 13:14

Re: Cruise-control inbouw in de Up!, ev samen met MFA inbouw

Bericht door Johannus » zo 11 jan 2015, 21:08

Aankomende week aan de beurt!

Inclusief vrijschakelen van de boordcomputer,. en scandinavische instelling voor de DRL.
Eco-up! kilometervretertje

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Cruise-control inbouw in de Up!, ev samen met MFA inbouw

Bericht door Gert » ma 12 jan 2015, 14:34

Voor mijn 206 was de prijs voor inbouwen cc al 10 jaar geleden en in een speciale aanbieding 300 euro. Paar maanden terug, toen ik bijna een 108 gekocht had :oops: , was de extra prijs voor inbouwen cc 699 euro.
Daaruit volgt dat de vag techniek prijs heel niet duur is. Jammer genoeg heb ik al cc maar anders zou ik hem direct laten inbouwen. Het is een van de fijnste extras.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Johannus
Forum newbie
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 14 mei 2014, 13:14

Re: Cruise-control inbouw in de Up!, ev samen met MFA inbouw

Bericht door Johannus » di 13 jan 2015, 14:58

Helaas; scandinavische instelling geeft niet alleen continu brandende achterlichten, maar ook continu brandende dashboard verlichting. Dat doen we dan dus maar niet. Het via een lichtsensor schakelen van de dashboard verlichting bevalt mij wel ( al rij ik zo ongeveer 99% van de tijd standaard met mijn verlichting gewoon volledig aan.

Maar dat het laten branden van de achterlichten bij enkel gebruik van DRL toch wel verstandig is, bleek vanmiddag maar weer eens: Kwam een Peugeotje 107 voorbij, vooraan de "mooie" ledjes aan. Achterkant helemaal niets. Toen de auto voorbij was, verdween deze binnen een paar meter in de water-spray van de auto zelf en de gepasseerde vrachtwagen.

Verder: Verbruik van kg/100km is niet om te zetten naar km/kg. Voor het 'benzine' gedeelte van de brandstofvoorraad wel, maar die gebruik ik liefst zelden/nooit.
Al met al dus géén extra VAGCOM aanpassingen naast de cruisecontrol + MFA ( boordcomputer ), maar desondanks wel heel erg tevreden.

Ohja: de software staat nog op versie 5217, en dat terwijl er voor de eco-up een update is geweest eind oktober vanwege het sporadisch niet naar aardgas overschakelen. versie 8328 schijnt de nieuwste te zijn. Op naar de dealer!
Laatst gewijzigd door Johannus op di 13 jan 2015, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Eco-up! kilometervretertje

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Cruise-control inbouw in de Up!, ev samen met MFA inbouw

Bericht door DonkUp » di 13 jan 2015, 21:13

Johannus schreef:Helaas; scandinavische instelling geeft niet alleen continu brandende achterlichten, maar ook continu brandende dashboard verlichting. Dat doen we dan dus maar niet. Het via een lichtsensor schakelen van de dashboard verlichting bevalt mij wel ( al rij ik zo ongeveer 99% van de tijd standaard met mijn verlichting gewoon volledig aan.

Maar dat het laten branden van de achterlichten bij enkel gebruik van DRL toch wel verstandig is, bleek vanmiddag maar weer eens: Kwam een Peugeotje 107 voorbij, vooraan de "mooie" ledjes aan. Achterkant helemaal niets. Toen de auto voorbij was, verdween deze binnen een paar meter in de water-spray van de auto zelf en de gepasseerde vrachtwagen.
Wat ik me af zit te vragen, is of je bij deze instelling dan de dashboardverlichting zou kunnen dimmen met een koplamphoogte verstelschakelaar van een Polo. Deze heeft namelijk een dimmer voor de dashboardverlichting en zou plug & play overgezet moeten kunnen worden. Één draadje extra trekken van je lichtschakelaar (blauw/grijs, zelfde als voor de W8 verlichting) en je koplamphoogte verstelschakelaar is ook meteen verlicht ;)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Plaats reactie