navigon voor UP

Heb je iets nodig? Vraag het hier.
CJBK
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 08 mar 2013, 14:55

navigon voor UP

Bericht door CJBK » vr 08 mar 2013, 14:58

Weet iemand een (goedkoop) adres voor het inklik nav. systeem voor de VW up.
De auto is al voorbereid dus alleen een kwestie van opklikken, bestemming invoeren en rijden.

Gebruikersavatar
JCDNL
Vagling liefhebber
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 01 mar 2013, 21:56
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: navigon voor UP

Bericht door JCDNL » wo 13 mar 2013, 21:33

Ik heb begrepen dat de software van die schermpjes zich inleert op de code van de auto. MAW als je een scherm van een andere up op jou auto zet, zal hij niet werken. Dit heeft een dealer verkondigd, of dit waar is weet ik niet. Dus probeer eerst uit voor je koopt.

De reden waarom ik deze handel niet besteld heb, dat de dieven dit niet weten dat het een auto specifiek toestel is. Dus als ze hem zien zitten, liggen in de auto nemen ze dus iets mee waar alleen een UP rijder "iets aan kan hebben". Maar dan ligt je ruit wel mooi in en schade aan de bekleding.

Gebruikersavatar
erikvank
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: do 14 feb 2013, 11:55

Re: navigon voor UP

Bericht door erikvank » do 14 mar 2013, 14:32

JCDNL schreef:De reden waarom ik deze handel niet besteld heb, dat de dieven dit niet weten dat het een auto specifiek toestel is. Dus als ze hem zien zitten, liggen in de auto nemen ze dus iets mee waar alleen een UP rijder "iets aan kan hebben". Maar dan ligt je ruit wel mooi in en schade aan de bekleding.
De meeste autodieven weten redelijk goed wat iets waard is. Als het inderdaad zo is dat er geen handel is voor de Up-Maps & More zullen ze de meesten hem laten zitten. De RNS310 in mijn Polo laten ze ook gewoon zitten. De RNS510 wordt vaak gejat omdat daar wèl geld voor te vangen valt. Of die Maps&More inderdaad waardeloos is, kan ik niet bevsetigen
Get up! Stand up! Don't give up ...

Volkswagen High-Up! - BMT 75pk - Deep Black Pearl - Executive Pakket - Drive Pakket - Maps & More - 220v omvormer - middenarmsteun
Volkswagen Golf Variant

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: navigon voor UP

Bericht door Nikooos » do 14 mar 2013, 15:08

JCDNL schreef:Ik heb begrepen dat de software van die schermpjes zich inleert op de code van de auto. MAW als je een scherm van een andere up op jou auto zet, zal hij niet werken. Dit heeft een dealer verkondigd, of dit waar is weet ik niet. Dus probeer eerst uit voor je koopt.

De reden waarom ik deze handel niet besteld heb, dat de dieven dit niet weten dat het een auto specifiek toestel is. Dus als ze hem zien zitten, liggen in de auto nemen ze dus iets mee waar alleen een UP rijder "iets aan kan hebben". Maar dan ligt je ruit wel mooi in en schade aan de bekleding.
Rare beredenering om iets niet te nemen, omdat ze het kunnen pikken.
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: navigon voor UP

Bericht door Pop Up! » do 14 mar 2013, 15:15

Nikooos schreef:
JCDNL schreef:Ik heb begrepen dat de software van die schermpjes zich inleert op de code van de auto. MAW als je een scherm van een andere up op jou auto zet, zal hij niet werken. Dit heeft een dealer verkondigd, of dit waar is weet ik niet. Dus probeer eerst uit voor je koopt.

De reden waarom ik deze handel niet besteld heb, dat de dieven dit niet weten dat het een auto specifiek toestel is. Dus als ze hem zien zitten, liggen in de auto nemen ze dus iets mee waar alleen een UP rijder "iets aan kan hebben". Maar dan ligt je ruit wel mooi in en schade aan de bekleding.
Rare beredenering om iets niet te nemen, omdat ze het kunnen pikken.
Ja vind ik ook, moet je ook geen mooie velgen pakken want die kunnen ze er ook af halen.... :roll:
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: navigon voor UP

Bericht door Psycho_Mantis » do 14 mar 2013, 15:46

Je hele auto kan gestolen worden
Misschien een reden om geen auto te nemen...

Sciroccofrank
Vagling liefhebber
Berichten: 217
Lid geworden op: wo 12 dec 2012, 15:48

Re: navigon voor UP

Bericht door Sciroccofrank » do 14 mar 2013, 17:54

Psycho_Mantis schreef:Je hele auto kan gestolen worden
Misschien een reden om geen auto te nemen...
:lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
JCDNL
Vagling liefhebber
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 01 mar 2013, 21:56
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: navigon voor UP

Bericht door JCDNL » do 14 mar 2013, 18:15

Okay, jullie willen voorbeelden. Iemand die ik ken rijd (reed) een VW Polo GTI met dubbele koppeling, van de week loopt ie sochtends naar zijn auto en is de auto gewoon open, dus hij gaat achter het stuur zitten; snelheidsmeter compleet weggehaald. Nou naar de dealer gereden en een nieuwe erin gezet. Week later, hele auto weg; conclusie? De boefjes lezen de ECU codes uit de tellerunit uit op hun gemakje om thuis of via een 'mannetje' de sleutel uit een VW productieland een sleutel te laten maken.

Kar is dus gewoon een week of twee weggeweest, en is door een toevallige controle boven water gekomen in nederland (raar, dat verwacht je toch linea recta naar oostblok te rijden?)

En voor lichtmetalen wielen is een goed middel bedacht; wielsloten... En boeven weten vast wat iets waard is... maar die kijken niet of het een losse tomtom is of een voor specifiek een autotype zoals de UP geschikt is. Maar toch gooien ze je ruit in. Rare reden om iets niet te nemen, nou ik denk het niet.

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: navigon voor UP

Bericht door TV_UP! » do 14 mar 2013, 19:51

JCDNL schreef:Okay, jullie willen voorbeelden. Iemand die ik ken rijd (reed) een VW Polo GTI met dubbele koppeling, van de week loopt ie sochtends naar zijn auto en is de auto gewoon open, dus hij gaat achter het stuur zitten; snelheidsmeter compleet weggehaald. Nou naar de dealer gereden en een nieuwe erin gezet. Week later, hele auto weg; conclusie? De boefjes lezen de ECU codes uit de tellerunit uit op hun gemakje om thuis of via een 'mannetje' de sleutel uit een VW productieland een sleutel te laten maken.

Kar is dus gewoon een week of twee weggeweest, en is door een toevallige controle boven water gekomen in nederland (raar, dat verwacht je toch linea recta naar oostblok te rijden?)

En voor lichtmetalen wielen is een goed middel bedacht; wielsloten... En boeven weten vast wat iets waard is... maar die kijken niet of het een losse tomtom is of een voor specifiek een autotype zoals de UP geschikt is. Maar toch gooien ze je ruit in. Rare reden om iets niet te nemen, nou ik denk het niet.
Het is mss of topic maar ze kunnen via hat chassisnummer ook sleutels laten maken in oostbloklanden. Zie dit topic http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... uto#p19322
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: navigon voor UP

Bericht door Pop Up! » do 14 mar 2013, 19:57

Vind het nog steeds een rare reden om iets niet te nemen...
Als je zo wilt leven, door steeds rekening ermee te moeten houden of ze iets weghalen dan heb je geen leven meer denk ik.
En als je je Navigon laat zitten of laat liggen in het zicht, ja dan neem je een risico...
Maar je kunt hem er ook gewoon uithalen he?

Je hebt je auto toch all risk verzekerd neem ik aan?
Laatst gewijzigd door Pop Up! op do 14 mar 2013, 20:02, 2 keer totaal gewijzigd.
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: navigon voor UP

Bericht door Nikooos » do 14 mar 2013, 19:59

Ja rare reden ja.. Ik ruim mijn apparaatje gewoon elke keer op. Misschien had je geen up kunnen kopen, want daar zit dit ding vaak in. Dat weten ze, dus breken ze hem vast open om te zoeken.
Sorry, ik vind het lariekoek.
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Gebruikersavatar
JCDNL
Vagling liefhebber
Berichten: 107
Lid geworden op: vr 01 mar 2013, 21:56
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: navigon voor UP

Bericht door JCDNL » vr 15 mar 2013, 22:46

Ik vind het pairen van bluetooth al een rotklus om elke keer in de auto mijn carkit aan de praat te hebben. Mijn telefoon gaat sneller leeg met BT ingeschakeld. Misschien is dat ook een bijkomende reden. De extra handeling om elke keer dat display te monteren is me gewoon teveel. Zou ik hem kopen, of meebestellen dan weet ik zeker dat ie de eerste maand gemonteerd zit, en erna nooooooit meer aansluit. Wil gewoon rijden met muziekje aan vanuit de radio, misschien is dat genoeg voor me.

Ik vind jullie reacties maar raar overigens... ik geef mijn mening en meteen 'heb ik geen leven, en moet ik maar wat anders kopen'.

Kom op zeg...

Ederer
Forum newbie
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 24 feb 2013, 21:26

Re: navigon voor UP

Bericht door Ederer » za 16 mar 2013, 10:30

ik laat hem er altijd in zitten, ben toch verzekerd dus ik zie het probleem echt niet als hij gejat wordt!

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: navigon voor UP

Bericht door BarMove(d)Up » za 16 mar 2013, 12:24

Ederer schreef:ik laat hem er altijd in zitten, ben toch verzekerd dus ik zie het probleem echt niet als hij gejat wordt!
Is er wel eens ingebroken in je auto.
Je bent dan wel verzekerd, maar de tijd die je kwijt ben om alles geregeld en in orde te hebbe, wordt niet vergoed.
En uiteindelijk worden verzekeringen weer duurder.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: navigon voor UPaaaa1/-/11a_.

Bericht door Pop Up! » za 16 mar 2013, 14:18

BarMove(d)Up schreef:
Ederer schreef:ik laat hem er altijd in zitten, ben toch verzekerd dus ik zie het probleem echt niet als hij gejat wordt!
Is er wel eens ingebroken in je auto.
Je bent dan wel verzekerd, maar de tijd die je kwijt ben om alles geregeld en in orde te hebbe, wordt niet vergoed.
En uiteindelijk worden verzekeringen weer duurder.
Klopt! Ben ik het helemaal mee eens, je kunt het beter voorkomen...
Maar om dan dingen maar niet te kopen omdat ze anders misschien wel gejat worden vind ik wel erg ver gaan.
Maar goed dat is mijn mening, no hard feelings! :roll:
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: navigon voor UP

Bericht door Psycho_Mantis » za 16 mar 2013, 14:36

Achja er valt altijd wat te jatten
Of je nou een navigon hebt of niet

Had al een keer gelezen dat er een stuur gejat was

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: navigon voor UP

Bericht door Toine » za 13 apr 2013, 13:01

JCDNL schreef:Ik heb begrepen dat de software van die schermpjes zich inleert op de code van de auto. MAW als je een scherm van een andere up op jou auto zet, zal hij niet werken. Dit heeft een dealer verkondigd, of dit waar is weet ik niet. Dus probeer eerst uit voor je koopt.

De reden waarom ik deze handel niet besteld heb, dat de dieven dit niet weten dat het een auto specifiek toestel is. Dus als ze hem zien zitten, liggen in de auto nemen ze dus iets mee waar alleen een UP rijder "iets aan kan hebben". Maar dan ligt je ruit wel mooi in en schade aan de bekleding.
Via de Navigon software kun je je schermpje helemaal resetten, en je moet hem dan ook opnieuw inleren op de auto of een andere auto.

Ik had wat problemen met kaart updates en heb het zo weer werkend gekregen!

Hij kijkt dan naar merk, benzine en hand of automatische bak.
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

ron70
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: do 01 aug 2013, 22:22

Re: navigon voor UP

Bericht door ron70 » wo 13 nov 2013, 13:34

Kijk een bij te koop aangeboden daar staat er een te koop

Plaats reactie