Volwaardig reservewiel

Heb je iets nodig? Vraag het hier.
xychix
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 27 jan 2013, 10:48

Volwaardig reservewiel

Bericht door xychix » zo 27 jan 2013, 10:57

Ik heb een UP gekocht die al op het terrein van de Dealer stond, een Move UP + Climatic, oftewel een I-UP van een grote nederlandse dealer.
Nu heeft deze auto alles wat ik zou willen behalve.... een volwaardig reservewiel.

Bij de auto kost deze 50 Euro, los besteld kost deze schijnbaar 175 Euro. Kan iemand mij tegen een schappelijke prijs aan zo'n wiel helpen?

Gebruikersavatar
el coche SEAT
Donateur member
Berichten: 816
Lid geworden op: wo 15 feb 2012, 15:25
Locatie: BrunssUP!m

Re: Volwaardig reservewiel

Bericht door el coche SEAT » zo 27 jan 2013, 11:41

Msschien iets om te overwegen, koop je een set stalen velgen met winterbanden.
In de zomer neem je dan een winterband als reserve mee, in de winter een zomerband.

Als je goed zoekt zal je zeker wel een velg en band vinden. Succes.
Skoda CITIGOe IV Style, Crystal blue metallic 83 pk 2020 Afbeelding

SEAT Leon ST FR, Desire Red metallic, 150 PK 2017 Afbeelding

up!coming
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: za 29 dec 2012, 08:54

Re: Volwaardig reservewiel

Bericht door up!coming » zo 27 jan 2013, 13:58

Er staan nog 2 sets van vier stuks op marktplaats, vraagprijs inclusief wieldoppen 250,-

Je kunt natuurlijk ook een orginele vw velg kopen voor 57,- en bij een fast fitter een B merk band onder laten leggen voor 40,-.

Maar waarschijnlijk moet je dan nog een krik en gereedschap om het wiel onderweg te kunnen wisselen...

xychix
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 27 jan 2013, 10:48

Re: Volwaardig reservewiel

Bericht door xychix » zo 27 jan 2013, 17:48

een 2 ton potkrik en een kruisssleutel zijn de kosten niet.
Sterker nog. De potkrik zou ik nog uit de kia sorento kunnen halen aangezien deze toch naar de export gaat.

Weet iemand wat voor maat bouten er op het wiel zitten!? het zou erg helpen als iemand daar ff naar kan kijken, dan kan ik evt. ook de sleutel van de Kia Sorento bewaren (dopje 22 of 24 geloof ik was dat)

xychix
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: zo 27 jan 2013, 10:48

Re: Volwaardig reservewiel

Bericht door xychix » zo 27 jan 2013, 17:50

up!coming schreef:Er staan nog 2 sets van vier stuks op marktplaats, vraagprijs inclusief wieldoppen 250,-

Je kunt natuurlijk ook een orginele vw velg kopen voor 57,- en bij een fast fitter een B merk band onder laten leggen voor 40,-.

Maar waarschijnlijk moet je dan nog een krik en gereedschap om het wiel onderweg te kunnen wisselen...
wat is de bandenmaat van de up ? weet iemand wat er origineel onder ligt qua merk / type / maat?

Uppert
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 19:53

Re: Volwaardig reservewiel

Bericht door Uppert » zo 27 jan 2013, 18:41

xychix schreef: wat is de bandenmaat van de up ? weet iemand wat er origineel onder ligt qua merk / type / maat?
Bij mij liggen er 175/65 14 op, van Continental.
Standaard staan ze af-fabriek op 165/70 14. Zie volkswagen.de

Wat ik me afvraag is of die 175/65 14 ook af-fabriek bepaald is. Ik heb zo een vermoeden dat PON hiervoor gekozen heeft omdat dit een meer gangbare maat is.
En er meer op te verdienen valt, hij is een paar euro duurder.
Hoezo PON? Nou PON verwijdert in de meeste gevallen de fabrieksbanden en vervangt ze door Continental waarvan ze het Nederlandse importeurschap hebben.
Want de gemiddelde consument kiest vaak weer dezelfde band bij vervanging.
De "oude" banden werden in het verleden weer verkocht in het oostblok.

Met name vanwege bluemotion lijkt het me een logische keuze dat deze op 165/70 14 de fabriek uitgaat om de rolweerstand zo laag mogelijk te houden.

niet dat het een liter scheelt overigens..

up!coming
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: za 29 dec 2012, 08:54

Re: Volwaardig reservewiel

Bericht door up!coming » zo 27 jan 2013, 19:42

Het is dop 17 om de wielen los te maken.

Plaats reactie