Het algemene Phuel topic: versie 3.5 -> Phuel Community!

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Het algemene Phuel topic: versie 3.5 -> Phuel Community!

Bericht door TwitNour » di 12 dec 2017, 09:59

Beste lezers,

Zoals velen ondertussen wel weten is Phuel een website waar je je brandstof- en andere autokosten kunt monitoren. Registreren is gratis en het is simpel in gebruik. Het leuke is dat je na verloop van tijd een goed inzicht krijgt in je totale autokosten, en kun je van zuinig rijden ook een uitdaging maken.

Phuel is begonnen als middelbare schoolopdracht maar na een lange tijd zelf gebruikt te hebben, heb ik het uitgebreid en een domein voor aangeschaft. Het leuke is dat Phuel gevormd wordt door de gebruikers. Met andere woorden, ik luister erg graag naar de feedback en voeg graag nieuwe functies toe. Zo probeer ik Phuel steeds te verbeteren en voor iedereen toegankelijker te maken.

Gebruik je Phuel en wil je je ervaring delen? Dat kan hier. Ik zal regelmatig meelezen en terugkoppelen. Kritiek, verbeteringen, complimenten, alles mag.

De website: https://www.phuel.nl

Groet,
Nour
Laatst gewijzigd door TwitNour op zo 27 jan 2019, 22:08, 8 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door Tom Westendorp » di 12 dec 2017, 10:08

Top! Direct een vraag: waarom kan ik alleen mijn eigen verbruik zien en niet ook dat van anderen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door TwitNour » di 12 dec 2017, 10:58

Petrolhead Tom schreef:Top! Direct een vraag: waarom kan ik alleen mijn eigen verbruik zien en niet ook dat van anderen?
Ik heb er momenteel bewust voor gekozen dat je alleen het verbruik kunt zien van anderen wanneer zij hier specifiek voor kiezen, en dat gaat dus via de nieuwe maand-verbruik-pagina. Het delen van je algemene verbruik gaat tevens via de badge die we onder andere in onderschriften zien. Is dat wat je bedoelt?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door Tom Westendorp » di 12 dec 2017, 12:06

Nee meer zoals bij spritmonitor dat je op auto kunt zoeken en kunt zien wat mensen verbruiken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door TwitNour » di 12 dec 2017, 12:49

Dat is iets dat op Phuel niet kan, maar wel een bewuste keus geweest. Het is geen vergelijkingssite, maar echt een monitor tool voor je autokosten (en verbruik)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door Tom Westendorp » di 12 dec 2017, 14:01

Oke duidelijk.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

iRob87
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: zo 03 dec 2017, 11:52
Locatie: Noord Limburg

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door iRob87 » di 12 dec 2017, 15:44

Inmiddels heb ik ook een en ander ingevuld en is het wachten op de eerste tankbeurt.
Wat ik een interessant toevoeging zou vinden is het vergelijk tussen aanschaf (nieuw/occasion) en private lease.
Zoals wellicht bekend is het A segment erg in trek voor wat betreft private lease.

Nu hebben wij onze Mii gekocht van eigen centjes. De auto is 1,5 jaar oud en had ongeveer 20 K gelopen.
Stel we zijn drie jaar verder en hebben 10 K per jaar gereden. Dan staat er 50 K op de teller en is hij 4,5 jaar oud.

Ik ben erg benieuwd of ik dan voor het zelfde geld een nieuwe Mii had kunnen leasen.

PS. Als je hulp nodig hebt bij de ontwikkeling van Phuel zou ik best een steentje willen bijdragen.
In het dagelijks leven ben ik werkzaam als Systeem- en Netwerkbeheerder.
Seat Mii Sport Connect 5D 60 PK Ecomotive
BMW 120D M-Sport 3D 177 >> 230 PK Automaat

Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door TwitNour » di 12 dec 2017, 19:40

Bedankt voor je toevoeging. Hoe zie je dat voor je? Het is niet zo je op Phuel aangeeft dat je je auto leaset of gekocht hebt.

Dank je wel voor je aanbod :) Doe je aan MySQL?

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door TwitNour » di 13 feb 2018, 14:34

Ik ben continu (lees: dagelijks) bezig om Phuel te verbeteren en nieuwe functies toe te voegen. Hierbij is het uiteraard zeer belangrijk dat ik kijk naar wat de gebruikers graag willen gebruiken. Mijn vraag is daarom om je ideeën op tafel te gooien zodat ik een beetje kan kijken waar wel en juist geen vraag naar is. Er staan sowieso een aantal mooie dingen op het programma, maar het kost ook ontzettend veel tijd om te maken, echter is programmeren echt mijn hobby geworden dus ik vind het vooral erg leuk om te doen. Via ontwikkeling.phuel.nl kun je het proces overigens volgen. Je ziet per versie de vernieuwingen en verbeteringen, en af en toe verschijnen er sneak-peaks van nieuwe functies.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door Tom Westendorp » di 13 feb 2018, 15:13

Meeeeeeer beloningen. :P en dan niet op zuinig rijden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door Bertjuh » di 13 feb 2018, 17:34

Misschien de knop van "nieuwe tankbeurt" bovenaan de pagina plaatsen i.p.v. onderaan.. :?
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door TwitNour » di 13 feb 2018, 17:48

Bertjuh schreef:Misschien de knop van "nieuwe tankbeurt" bovenaan de pagina plaatsen i.p.v. onderaan.. :?
Goede... komt goed

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door TwitNour » di 13 feb 2018, 18:49

Petrolhead Tom schreef:Meeeeeeer beloningen. :P en dan niet op zuinig rijden.
Ik hoor graag je ideeën Tom! :)

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door Bertjuh » di 13 feb 2018, 19:50

TwitNour schreef:
Bertjuh schreef:Misschien de knop van "nieuwe tankbeurt" bovenaan de pagina plaatsen i.p.v. onderaan.. :?
Goede... komt goed
Top..!! Is ideaal voor mensen die te lui zijn om te scrollen.. ( ik dus :lol: )
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door TwitNour » di 13 feb 2018, 20:21

Haha ja het is nu ook iets logischer. Hopelijk heb je er wat aan!

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door Bertjuh » di 13 feb 2018, 21:02

Danku..!!
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door Tom Westendorp » wo 14 feb 2018, 12:03

Vrienden toevoegen? of clubs maken, zodat we met zijn alleen inzicht krijgen in het aantal kilometers van de ander?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door TwitNour » wo 14 feb 2018, 16:05

Vrienden is iets waar ik inderdaad aan heb gedacht. Is misschien wel leuk inderdaad. Dan eens kijken wat je met deze vrienden allemaal kunt.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door TwitNour » vr 23 mar 2018, 22:38

Phuel v3.0 is uit met een hele hoop vernieuwingen! Hieronder de belangrijkste snufjes, maar het volledige overzicht vind je op Phuel.nl
  • Het dashboard is volledig vernieuwd. Nu vind je er de actuele verkeersinformatie; files, mobiele flitsers, wegwerkzaamheden en de gemidelde brandstofprijzen van de dag. Je kunt op je dashboard ook opgeven wat je favoriete wegen zijn (wegen waar je regelmatig op rijdt) zodat je alle belangrijke meldingen over deze wegen altijd op je dashboard ziet staan. Ook kun je er nu je recente activiteit bekijken.
  • Verbeterde vormgeving van de algemene statistiek.
  • Voertuigdeling: gebruik je een voertuig met meerdere personen? Dan is er goed nieuws want je kunt nu je voertuig delen met een ander account op Phuel. De ontvanger kan dat ook tankbeurten invoeren voor het betreffende voertuig. Je vindt dit allemaal bij Delen > Voertuigdeling
  • Het lettertype dat nu wordt gebruikt is veranderd. De tekst is nu in Ubuntu.
  • Je kunt nu met een CSV bestand tankbeurten uploaden naar Phuel. Zo kun je een hele bulk aan tankbeurten in een keer uploaden.
  • Wanneer je een tankbeurt invoert, zie je bij het invoeren al wat je verbruik is. (dagtellerstand-instelling only)
  • Bij je tankbeurten-overzicht zie je nu ook de odostanden van de tankbeurt wanneer je gebruik maakt van de ODOstand-optie.
  • Vernieuwde deel-widget URLs. Nu is de widget voertuiggebonden in plaats van accountgebonden.
  • Bij Historie kun je nu ook een notitie toevoegen voor je kosten voor pechhulp.
  • Premium-functie. Wat dat inhoudt lees je op Phuel.nl
  • Algemene probleemoplossingen
Zoals ik al vaker heb gezegd wordt Phuel echt gebouwd op jullie feedback. Mis je iets? Vind je iets onhandig of onlogisch op de site? Laat het weten! Ik hoor tevens graag wat jullie van deze vernieuwingen vinden.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het algemene Phuel topic: V3.0 is uit!

Bericht door Autheo » za 24 mar 2018, 20:04

Heel mooi, alle nieuwe mogelijkheden op de Phuel site! En ook leuk dat ik daar nu ook een witte vijfdeurs Mii heb ;)

Plaats reactie