De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.

Ga je de huidige Vagling upgraden naar de nieuwe Polo?

Je mag 1 optie selecteren

14
78%
4
22%
 
Totaal aantal stemmen: 18
 

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door Tom Westendorp » vr 16 jun 2017, 08:56

Wie gaat upgraden?

Afbeelding

Afbeelding
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
FUP!
Forum newbie
Berichten: 80
Lid geworden op: vr 07 okt 2016, 10:59

Re: De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door FUP! » vr 16 jun 2017, 09:28

Vriendin heeft em besteld, kleur lichtblauw, samenstelling weet ik zo gauw even niet. Ben zeer benieuwd! :D
White High! UP!|DAB+|AP|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: OZ Superturismo WRC Matt Black|Winter: Ronal R38

Black High! EcoUP!|DAB+|Sun Roof|Automatic LED Dim|US Lights|Summer: VW E-UP! Blade|Winter: VW Spoke Grey

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door Autheo » vr 16 jun 2017, 09:34

Leuke Polo, en leuke Poll, maar mijn keuze zit er niet bij!
Als ik moet kiezen tussen de nieuwe Polo en de Vagling, blijf ik bij de Vagling. Die biedt mij meer dan genoeg voor wat ik nodig heb. Al is de Polo misschien nog iets luxer, of sneller, of groter of ... vul maar in, ongetwijfeld vraagt dat een hoger prijskaartje. En ik vermoed dat ik dan onmogelijk zo'n zelfde lage km prijs als met de Vagling kan halen. En die biedt me al volop rijplezier. Daar ben ik heel tevreden mee, en voor mij hoeft het dan niet altijd meer, meer , meer te zijn.
Waarom ik dan toch niet die tweede optie aanvink? Wel, op dit moment zie ik nog geen betere keuze dan de Vagling. Maar dat is niet gezegd dat in de toekomst er andere mogelijkheden zouden kunnen komen. "Dus anders niets" vind ik dan te absoluut.
Maar voor nu: ik houd het bij de Vagling, en zal met plezier naar de nieuwe Polo kijken. ;)

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door damianw26 » vr 16 jun 2017, 12:36

De huidige polo vond ik geen donder aan, kraak noch smaak in letterlijk ieder opzicht (de tsi motor daar gelaten ;) ) ik snap dat het een prima auto is, maar ook niet meer dan dat. Haal van de pers foto's de led koplampen af en je hebt een hele rare vierkante snuit zoals te zien was op eerdere foto's, en wat we in het Nederlandse verkeer dus veel zullen zien. De ibiza is mooier en schijnt leuk te rijden. Al zou een polo bij wijze van 2000 euro goedkoper zijn dan de valling, dan toch de vagling of een andere leuke b segmenter
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door kgroot.nl » vr 16 jun 2017, 13:50

Het gekke is dat er veel meer Polo's dan de andere 2 verkocht worden. Simpelweg... Interieur van een Polo is veel netter en de Polo is veel stiller.
De bruto prijs is misschien 2000 euro alleen bij VW zijn acties vaak veel beter en inruilpremies veel hoger waardoor het vaak nog maar 100 of 200 euro scheelt
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door Tom Westendorp » vr 16 jun 2017, 14:27

Ik vraag me af of dat nog steeds het geval is. De nieuwe Ibiza is namelijk echt heel erg stil. Zó stil dat ik me haast niet voor kan stellen dat VW daar nog onder kan gaan duiken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door kgroot.nl » vr 16 jun 2017, 15:17

Let maar op :)
VW staat toch altijd een stapje hoger :)
Bijvoorbeeld de active info display in de Polo
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door Tom Westendorp » vr 16 jun 2017, 15:21

Klopt, maar dat zou voor mij weer totaal geen reden zijn om een Polo te bestellen. Wel cool om te zien dat het door begint te druppelen naar dat segment maar ik zie liever een paar klokken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door damianw26 » vr 16 jun 2017, 16:20

Bij de vorige ibiza vs vorige polo was het verschil qua interieur gigantisch, net als kwaliteitsbeleving. Bij de 2 nieuwe is dat gat een heel heel stuk kleiner vermoed ik. Ik ben overigens ook benieuwd naar de styling van de nieuwe a1. Virtual cockpit is schitterend en erg handig in een audi tt, maar een set klokken vind ik mooier, zeker als je ook nog eens gewoon een navi scherm in de middenconsole hebt zoals elk ander type auto.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door Autheo » vr 16 jun 2017, 20:50

Als ik de informatie over de nieuwe Polo zo bekijk op diverse sites, geeft dat een leuke indruk. Vind 'm er prima uitzien. En het zou me niets verbazen als de Polo een grotere 'concurrent' van de Golf wordt , dan van de up!.

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door JuP ! » zo 18 jun 2017, 17:28

De nieuwe luxere Polo zal duurder worden dan valt het verschil met aangeklede Up!'s minder op, en kunnen ze de instapGolf ook duurder maken.

It's all about the money...... :twocents-02cents:
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door kgroot.nl » ma 19 jun 2017, 09:20

Polo word iets goedkoper dan de oude ;)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

vinie
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 14:39

Re: De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door vinie » wo 19 jul 2017, 19:52

vandaag is op onderzoek uitgegaan naar de nieuwe polo. Ziet er wel 'leuk' uit, maar wat is er verbeterd tov de vorige?
M'n vriendin heeft een polo uit 2015, ik een up! uit 2014. Ja, de polo is iets luxer, maar als ik vind dat niet opwegen tegen het rijplezier in de up. Ik had 'm eerder moeten kopen, m'n up! Als ze nou is zorgen dat je stuur nog verstelbaar wordt, ga ik niet over.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door Tom Westendorp » do 20 jul 2017, 09:20

De nieuwe Polo is helemaal nieuw. Qua rijden is een Polo uit 2015 niet heel veel anders dan een up! uit 2014 inderdaad. De nieuwe Polo wordt wel een gigantische stap vooruit. Mocht je die vast willen ervaren zou je eens bij een Seat dealer langs kunnen gaan om kennis te maken met de nieuwe Ibiza. die is qua rijden behoorlijk gelijk aan de nieuwe Polo.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door kgroot.nl » do 20 jul 2017, 09:26

Even heel eerlijk. Als je een Polo qua rijden hetzelfde vind rijden als een Up heb je nooit langer met een Polo gereden. Is toch echt wel een compleet anders segment etc.
De nieuwe Polo gaat weer een heel andere auto worden is in geen velden of wegen te vergelijken met de huidige
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door Tom Westendorp » do 20 jul 2017, 14:06

Polo rijdt wel volwassener maar de huidige Polo (niet het nieuwe model) is echt amper stiller dan een up!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door damianw26 » do 20 jul 2017, 14:30

De huidige polo (gti daargelaten, net wat meer fraaie details) is zowel vanbinnen als vanbuiten zaaddodend saai, ook qua rijden bar weinig lol eraan(al is dat juist de kracht van een polo), enkel de tsi is prettig maar dat komt door het koppel.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door blastaway » do 20 jul 2017, 18:00

Ik wil je zaad niet verder doden, maar ik ben zelf van mening dat de hele vw range saai is. De Golf heeft nog enigzins potentie als chick magnet maar de rest kan me niet bekoren. Ik zou zelf eerder een skoda of seat nemen.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: De nieuwe Volkswagen Polo (met Poll)

Bericht door damianw26 » do 20 jul 2017, 20:17

Golf als chick magnet?? Hahaha alleen de R of gti in een knal kleur
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie