Nour's vakantieplannen met de Up!

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Nour's vakantieplannen met de Up!

Bericht door TwitNour » wo 04 mei 2016, 17:30

Een aantal dagen geleden een hotel geboekt in Italië dichtbij het Gardameer. Ik ga met mijn vriendin en tevens wordt dit mijn vierde autovakantie. De bedoeling is om er een zondag heen te rijden en om de zaterdag erop weer terug te vertrekken (we hebben maar 7 dagen helaas). De rit gaat zo'n 13 a 14 uur duren als ik pauzes meereken. We rijden via Duitsland omdat dat natuurlijk tol-vrij is. Via de oversteek met Zwitserland zitten we vervolgens al in Italië. Het plan is ook om daar het een en ander te gaan bekijken met de auto. Voor mij wordt het de langste autorit ooit gereden, dus ik ben benieuwd hoe goed het gaat. Mede door deze vakantie heb ik besloten om een luxe armsteun in de auto in te bouwen, en wel aankomende vrijdag al. Ben benieuwd hoe het gaat bevallen.

De kosten qua benzine zullen waarschijnlijk wel meevallen. Het is zo'n 1100km heen en 1100km terug. Als ik reken met 2200 km : 17 km/l x€1,30 / l = €168,24. Als ik de Zwitserse tol daarbij reken kom ik uit op zo'n €200,-, wellicht iets meer, wellicht wat minder. Ik weet niet zuinig we rijden op zo'n stuk. Ik ga in ieder geval niet gassen in Duitsland. Ik denk dat het verschil in kortere reistijd en extra 'inspanning' dat het kost niet opweegt. Daarnaast gaat het verbruik er wel drastisch door omlaag. Maar het is vakantie, geen race. :lol:

Voor mij wordt het overigens de eerste keer in Italië en ben dus erg benieuwd. Ik weet dat je in Italië op sommige trajecten tot zo'n 150km/h mocht rijden. De route die we waarschijnlijk gaan rijden is de snelste route. Ik moet het hele stuk zelf rijden omdat m'n vriendin geen rijbewijs heeft. Ik denk dat de reis wel meevalt zelf, maar ik wil niet onnodig langer in de auto blijven zitten.

De route is hieronder afgebeeld. Ik hou jullie op de hoogte wat betreft de armsteun, maar dan wel op mijn eigen uitvoering-topic.
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... 134#p36134" onclick="window.open(this.href);return false;

Mocht iemand van jullie wat betreft de reis nog tips en tricks hebben, dan hoor ik die graag!
Bijlagen
Schermafbeelding 2016-05-04 om 18.12.53.png

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's vakantieplannen met de Up!

Bericht door Tom Westendorp » wo 04 mei 2016, 21:05

Waar zit je aan het Garda meer? Zoek eens op Quantum of Solace route. Gaat daar in de buurt langs. Echt helemaal te gek! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
avreenen
Donateur member
Berichten: 234
Lid geworden op: wo 15 jul 2015, 20:22
Locatie: velserbroek

Re: Nour's vakantieplannen met de Up!

Bericht door avreenen » wo 04 mei 2016, 21:28

fijne vakantie

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nour's vakantieplannen met de Up!

Bericht door Autheo » wo 04 mei 2016, 21:30

Leuke vakantieplannen! Wel een hele rit in één keer. Zeker als enige chauffeur. Belangrijkste tip als dit de eerste keer is dat je zo'n lange rit maakt: wees niet overmoedig, houd bewust 2 uur rijden/ 1 kwartier rusten aan. Zorg dat je elke pauze iets eet en drinkt, geen zware maaltijden, maar licht verteerbaar. Luister goed naar signalen van eventuele vermoeidheid, stel een pauze dan niet uit omdat het niet in het schema zou passen. Beter iets later aankomen dan gepland om zelf mooie foto's te kunnen maken dan ongepland ergens terecht komen waar ze van jou foto's moeten maken... ;)
Heel veel plezier gewenst op je vakantie!

Mert04
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 26 jan 2016, 09:15

Re: Nour's vakantieplannen met de Up!

Bericht door Mert04 » ma 09 mei 2016, 11:45

Klinkt leuk! Wij zijn deze zomer ook van plan om naar het Gardameer te gaan en ook voor mij wordt het de eerste keer, zo een lange rit zelf rijden. Wel gaan wij onderweg een nachtje in Duitsland of Oostenrijk overnachten. De up! heeft zich tot nu toe erg goed gehouden, ook tijdens de tripjes naar Duitsland toe. Op dit forum lees ik ook regelmatig positieve verhalen dus ik heb er alle vertrouwen in dat dat wel goed zit. Ik zou ook niet flink doorgassen in Duitsland, want het verbruik loopt erg snel op. Bovendien heb je op hogere snelheid best wel wat last van geluid in de cabine vind ik. Dat is voor even niet erg, maar uren achtereen kan het heel vermoeiend worden. Lekker kletsend met je vriendin en een muziekje aan op de achtergrond en de tijd vliegt zo voorbij!

Hoe bevalt de armsteun? Ik heb de originele armsteun laatst ingebouwd en ik ben erg onder de indruk. De auto rijdt al heerlijk en met een goede armsteun voelt het net alsof je in een grote comfortabele auto rijdt, op vermogen en snelheid na haha.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's vakantieplannen met de Up!

Bericht door Tom Westendorp » ma 09 mei 2016, 12:19

Inspirerend topic dit! :D http://vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=5296" onclick="window.open(this.href);return false;
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Nour's vakantieplannen met de Up!

Bericht door N!jntje » ma 09 mei 2016, 22:33

Ik ben nu 15+ keren naar Malcesine (Gardameer) op vakantie geweest. Het blijft erg mooi daarzo!
Wat tips: Ga eens naar Malcesine en ga daar de Monte Baldo op met de kabelbaan. Nog mooier... Spring voor 120 euro met camerabeelden dezelfde berg af! En ga paragliden. Echt een super ervaring!
Nog een leuk tipje: Canyoning Adventures. Boeken in Torbole (Noordkant Gardameer)

Gemiddelde wat ik met de up reed was 1: 18. Wel sloeg ik de andere kant op bij Stuttgart (Karlsruhe Stuttgart Ulm Innsbruck Bozen Trento). Zwitserland kost toch weer extra geld (+- 40 euro). En een vignet aan de grens van Oostenrijk halen is goedkoper dan hier bij de ANWB (6 euro ongeveer). Daarbij is de FernPass een erg mooie route! Helemaal bij zonsopgang.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's vakantieplannen met de Up!

Bericht door TwitNour » ma 09 mei 2016, 22:47

De armsteun bevalt ontzettend goed. Afgelopen week een flinke rit gemaakt dus heb al een heel goed idee hoe deze armsteun mij in de toekomst nog goed gaat helpen met lange ritten. Aanrader voor iedereen.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's vakantieplannen met de Up!

Bericht door TwitNour » ma 09 mei 2016, 22:48

N!jntje schreef:Ik ben nu 15+ keren naar Malcesine (Gardameer) op vakantie geweest. Het blijft erg mooi daarzo!
Wat tips: Ga eens naar Malcesine en ga daar de Monte Baldo op met de kabelbaan. Nog mooier... Spring voor 120 euro met camerabeelden dezelfde berg af! En ga paragliden. Echt een super ervaring!
Nog een leuk tipje: Canyoning Adventures. Boeken in Torbole (Noordkant Gardameer)

Gemiddelde wat ik met de up reed was 1: 18. Wel sloeg ik de andere kant op bij Stuttgart (Karlsruhe Stuttgart Ulm Innsbruck Bozen Trento). Zwitserland kost toch weer extra geld (+- 40 euro). En een vignet aan de grens van Oostenrijk halen is goedkoper dan hier bij de ANWB (6 euro ongeveer). Daarbij is de FernPass een erg mooie route! Helemaal bij zonsopgang.
Bedankt voor je tips!!

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's vakantieplannen met de Up!

Bericht door TwitNour » di 05 jul 2016, 21:14

De eerste voorbereidingen zijn al gedaan. Al het nodige dat ik onderweg aanwezig moet hebben in de auto is aanwezig (hoefde eigenlijk niet veel aan te vullen. Hesjes etc lagen altijd al in de auto). Daarnaast heb ik de Maps And More nu geupdatet met Q2 2016, dus zo ben ik ook weer voorbereid de weg op!

Plaats reactie