Het grote politiek topic.

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Het grote politiek topic.

Bericht door Tom Westendorp » wo 27 jan 2016, 08:42

Zijn er hier nog meer mensen die zich interesseren voor politiek?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Het grote politiek topic.

Bericht door lupocor » wo 27 jan 2016, 08:54

ik erger mij dood aan de politiek.
beloven van alles maar als puntje bij paaltje komt dan ?
neem nou de wachtgeld regeling,absurt dat dit kan.
je neemt ontslag en dan krijg je ook nog een lange tijd je loon doorbetaalt,tegek voor woorden.
dat zie je alleen in de politiek.
ze zijn er niet voor jou maar voor hunzelf.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het grote politiek topic.

Bericht door Tom Westendorp » wo 27 jan 2016, 09:00

Dat is wel steeds meer het beeld dat het huidige kabinet schetst inderdaad. Het hele geouwehoer omtrent de bonnetjesdeal van Teeven houdt maar niet op en het feit dat niet bekend mag worden wie er gelekt heeft uit de commissie Stiekem maakt het ook allemaal niet beter. Daarbij lijkt het wel alsof het kabinet absoluut niet luistert naar haar burgers, zowel rechts als links niet. Geert Wilders wordt bij de volgende verkiezingen waarschijnlijk de grote winnaar omdat de andere partijen nul komma nul naar de burger luisteren.

Een kabinet van VVD en PvdA kan natuurlijk nooit functioneren maar het is wel triest om te zien hoe opzichtig ze elkaar in het zadel houden.

Heel apart op dit moment.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het grote politiek topic.

Bericht door Autheo » wo 27 jan 2016, 10:00

Petrolhead Tom schreef:Zijn er hier nog meer mensen die zich interesseren voor politiek?
Jazeker ben ik geïnteresseerd in politiek. Maar... rondom onderwerpen zoals politiek, religie e.d. ontstaan vaak de grootste onderlinge vijandschappen. Als het om politiek gaat, gaat het er soms fel aan toe. Er zijn mensen die met een bepaald politicus of politiek standpunt dwepen :clap: , anderen die daar juist grote bezwaren tegen hebben :naughty: .

Dit forum lijkt me nou juist niet zo geschikt om in zijn algemeenheid over politiek met elkaar in discussie te gaan. Het risico lijkt me daarbij te groot, dat het de gezellige sfeer die hier heerst, onder druk kan zetten. De één flapt er ongenuanceerd wat uit, de ander voelt zich daardoor beledigd, en ga zo maar door.

Het is misschien wat anders als bepaalde specifieke onderwerpen, die politiek gerelateerd zijn, en die verband houden met autorijden, hier aan de orde komen. Zoals de milieuzones, de auto als melkkoe voor de overheid en dergelijke. Daar kun je een (politieke) mening over hebben, waar je op dit forum (zonder geruzie) van gedachten kunt wisselen.

Maar als hier zaken worden besproken over welke landen nu wel in de EU mogen, hoe de vluchtelingenstroom het beste aangepakt kan worden, en of de politieagenten nu wel of geen mitrailleurs mogen dragen, ben ik bang dat de gezellige sfeer vlug verdwijnt.

Politiek levert vaak spanning op. Dit forum zie ik juist als ont-spanning. Wat mij betreft liever zo houden! ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het grote politiek topic.

Bericht door Tom Westendorp » wo 27 jan 2016, 10:02

Goed punt Theo!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote politiek topic.

Bericht door TwitNour » wo 27 jan 2016, 10:19

Zeker mee eens met Theo.

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Het grote politiek topic.

Bericht door lupocor » do 28 jan 2016, 00:05

goed.
trap ik af.
wat te denken van de milieuzones in Utrecht en rotterdam.
lupo 3l van bouwjaar 1999 mag er niet in lupo 3l van 2001 wel.
en zo zijn er nog meer voorbeelden.

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Het grote politiek topic.

Bericht door pkfreak » do 28 jan 2016, 07:21

Een hele goeie.
Dit is pure discriminatie.
Er zijn nieuwe auto's die meer uitstoten dan oudere auto's zoals ook in jouw voorbeeld.
Het idee om auto's te weren daar kan ik wel achterstaan, maar dan wel op de daadwerkelijke uitstoot van auto's. Daarbij mag je dan geen auto's weren die voor ingangsdatum zijn aangekocht. In dit land kan je nergens op bouwen of plannen zoals er nu dus ook weer wijzigingen plaatsvinden.
Gr. Michel

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Het grote politiek topic.

Bericht door arnout84 » do 28 jan 2016, 08:02

Ik hoorde gister dat we qua uitstoot (in de praktijk, op papier allemaal erg schoon natuurlijk) van diesels nog steeds op het niveau zitten van 10 jaar terug

Oftewel : Ze zijn niks opgeschoten

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het grote politiek topic.

Bericht door Tom Westendorp » do 28 jan 2016, 08:27

Klopt maar als je dan leest dat een containerschip in een vaart rond de wereld meer uitstoot dan alle diesel auto's bij elkaar dan vraag ik me echt af waarom de nadruk zo op auto's wordt gelegd.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Het grote politiek topic.

Bericht door pkfreak » do 28 jan 2016, 09:04

Petrolhead Tom schreef:Klopt maar als je dan leest dat een containerschip in een vaart rond de wereld meer uitstoot dan alle diesel auto's bij elkaar dan vraag ik me echt af waarom de nadruk zo op auto's wordt gelegd.
Wel eens een containerschip in de stad gezien? :D :D
Gr. Michel

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het grote politiek topic.

Bericht door Tom Westendorp » do 28 jan 2016, 09:53

Ja, nog nooit in Rotterdam geweest? Die uitstoot gaat echt niet recht omhoog. ;)

Het is gewoon kolder om te zeggen dat uitstoot van moderne auto's een hele stad om zeep helpt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

broker
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 01:44

Re: Het grote politiek topic.

Bericht door broker » do 11 feb 2016, 01:21

Als je ziet ( was onlangs nog op het nieuws) wat moderne auto's werkelijk in de praktijk uitstoten, dan rijzen de haren je ten berge. Dan is er t.o.v. normale auto's van pakweg 15 tot 25 jaar geleden weinig effect/verbetering. Moderne auto's zijn vele zwaarder t.o.v. hun vergelijkbare voorgangers en hebben veel meer pk's. Dat is in Duitsland na meer dan 10 jaar milieuzone's ook de conclusie: de luchtkwaliteit is binnen de milieuzone's niet meetbaar verbeterd. Verder is het rijden op lpg helaas ook nog steeds onderbelicht. Als je het milieu wilt helpen dan is dat een heel goed alternatief. Ten eerste is het een afvalproduct dat vrij komt bij het kraakproces dat nodig is om van de ruwe olie diesel en benzine te maken. Ten tweede is de verbranding veel schoner dan bij diesel of benzine.
Maar de milieufreaks drukken hun tunnelvisie gewoon door en daarmee zullen we binnen 5 jaar met geen enkele oudere auto meer een binnenstad binnen kunnen rijden. Eerst hebben autofabrikanten op dringend verzoek van de politiek auto's gemaakt die op alle fronten duurzamer zijn en nu worden we gedwongen om deze nog steeds goede auto's maar gewoon de shredder in te plempen omdat we er straks nergens meer mee naar toe kunnen. Nieuwe auto's fabriceren en goede auto's vernietigen. Goedkope symboolpolitie dus :twisted:
En goed voor het milieu? Dat mag je zelf invullen........................ :whistle:
En wil je echt betere luchtkwaliteit? Dan de steden volkomen vrachtwagen-/auto-/scooter-/brommervrij. Maar dat past nu ook weer niet in het plaatje. Daarvoor is de moderne mens teveel op zijn comfort gesteld.
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Het grote politiek topic.

Bericht door lupocor » wo 25 mei 2016, 08:52

visum vrij reizen turken.
zal mij niks verbazen dat dit gaat gebeuren.
ookal voldoen ze niet aan de voorwaarden.
het is gewoon pure chantage wat erdogan doet.
en europa pikt het ook nog.
softies zijn het.

en wat Rotterdam betreft, die zijn niet goed wijs daar.
wel een gigantisch schip binnen laten varen wat zeer zeer veel schadelijke gassen/stoffen uitstoot.
waar blijft je geloofwaardigheid Rotterdam?

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Het grote politiek topic.

Bericht door dennuus1 » wo 25 mei 2016, 11:55

Met dank aan alle linkse droeftoeters hier in Nederland die maar 'tactisch' op linkse partijen blijven stemmen.

Nederland gaat naar de kloten, en tegen de tijd dat links Nederland dat in de gaten heeft is het al te laat.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote politiek topic.

Bericht door TwitNour » wo 25 mei 2016, 12:08

Ik vraag me af of een dergelijk topic wel geschikt is op een autoforum.

Plaats reactie