Iemand al in de nieuwe Passat gereden?

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Iemand al in de nieuwe Passat gereden?

Bericht door MauriceR. » za 06 dec 2014, 18:25

Vandaag heb ik er even in gezeten bij Pouw. Vanaf het einde van de maand op zoek naar een nieuwe leaseauto. Die Passat Variant is g-r-o-o-t! Wat een ruimte achterin! Ik heb er nog niet mee gereden. Weinig tijd vandaag. Voorkeur gaat uit naar een 2.0 TDI. Ook in 2015 20% bijtelling. Er moet iig een trekhaak achter kunnen - kan bij deze: 2000 kilo geremd. Huidige merk BMW kan geen stationcar leveren met 20% en trekhaak-mogelijkheid. Trouwens, die is ook 10K duurder.

(Heb eerder al gekeken naar een Sportsvan vs de BMW 2 Active Tourer. Is de VW toch een stuk mooier. De BMW is bij mijn leasemaatschappij goedkoper... vanwege de idioot hoge -verwachte restwaarde.

Als je al rij-ervaring hebt, lees ik dat graag!

Maurice
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Iemand al in de nieuwe Passat gereden?

Bericht door @@lgra » za 06 dec 2014, 18:52

Gereden niet, gezien wel. Puur verstandelijk misschien een goede keus. Qua rijden absoluut doodser dan je Beemer.
Uiterlijk is smaak, maar mijn hartslag wordt iig erg laag van alle wat grotere VAG auto, s. Grijs of zwart en rondom zwarte ramen en grote zonnebril op dan maar...? :mrgreen: VW sportsvan is de nieuwe Golf plus. Kijk er maar eens wat langer naar dan zie je duidelijk overeenkomsten met de Fiat Multipla. De juiste verhoudingen zijn zoek.
Ik zou absoluut bij Volvo gaan shoppen als BMW afvalt en je wat groots nodig hebt. Maar ja. Smaken verschillen gelukkig. Ohw ja. De nieuwe Mondeo komt er ook aan. Absluut een fijn sturende auto.
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Iemand al in de nieuwe Passat gereden?

Bericht door RobertJ » za 06 dec 2014, 19:14

Wederom nog niet mee gereden, maar ik vind hem erg mooi. De sportsvan met standaardstoelen zit niet zo super als je het mij vraagt, wel keurige auto.

Ik kan me niet echt vinden in de stelling van aalgra, ik hou wel van een degelijke uitziende auto. De mondeo vind ik wel mooi van de voorkant, maar de rest lijkt al gedateerd.

Gezien de ervaring met de vorige passat zou ik er allleen al voor gaan. Heerlijk comfortabel (zonder sportonderstel) en lekker snel (1.8tsi dsg).

Plaats reactie