Opel Karl top of flop?

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Opel Karl top of flop?

Bericht door Tom Westendorp » wo 03 dec 2014, 13:26

Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Touchwood » wo 03 dec 2014, 13:56

Geen tijdloos vorm gegeven auto als de Up. Over 5 jaar ziet de Up er nog steeds fris uit. Deze Opel niet met al die vouwen, knikken en deuken.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Tom Westendorp » wo 03 dec 2014, 14:26

Ik vind hem eng veel op de Chevy Spark lijken qua vorm en dat is volgens mij nooit een goed iets. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door oppermii » wo 03 dec 2014, 14:45

Ziet er best OK uit. Ben meer benieuwd naar het rijgedrag en het verbruik. Zal wel op de spark lijken? Die maakt dacht ik best wat lawaai.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door JoVe » wo 03 dec 2014, 15:15

Nee, dan maar de nieuwe Skoda Fabia.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Tom Westendorp » wo 03 dec 2014, 15:37

JoVe schreef:Nee, dan maar de nieuwe Skoda Fabia.
Dat is wel een beetje een andere klasse he?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door JoVe » wo 03 dec 2014, 15:39

Petrolhead Tom schreef:
JoVe schreef:Nee, dan maar de nieuwe Skoda Fabia.
Dat is wel een beetje een andere klasse he?

Ja zag net op Autoweek de vervanger voor de Agila. Dus een klasse lager. Er werd al een vergelijk gemaakt met de Aveo
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Autheo » wo 03 dec 2014, 20:21

Volgens de berichten 14 cm langer dan de up!, 5 zitplaatsen en een 1.0 75 pk motor. Wel iets ruimer, maar zal die even zuinig zijn? We wachten de testen nog maar even af. Maar op het eerste gezicht een leuke A-segmenter erbij. Weer wat meer variatie op de weg volgend jaar. En voor de Vagling kan wat concurrentie geen kwaad, dan stimuleert verdere verbetering.

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Menaz » wo 03 dec 2014, 20:38

Oogt een stuk volwassener dan de Up! Geen plaatstaal aan de binnenkant, geïntegreerd scherm, normale stoelen, climatronic, normale achterruiten, etc. Denk wel dat het een succes kan worden. Uiterlijk is een beetje een mix van de i10, Agila en nieuwe Corsa.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
šváb
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: ma 16 apr 2012, 21:37

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door šváb » wo 03 dec 2014, 20:48

Petrolhead Tom schreef:Ik vind hem eng veel op de Chevy Spark lijken qua vorm en dat is volgens mij nooit een goed iets. :D
Volgens mij is dit ook een opgewarmde Spark. Net zoals de "nieuwe" Corsa een opgewarmde "oude" Corsa is. Nee... Opel / GM is goed bezig. :think:
VW Up! | 60PK BMT | High Up! | Deep black pearl | Executive | Drive | Dynamic | Leder | Panoramadak | Aparte set winterbanden

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Tom Westendorp » wo 03 dec 2014, 20:57

šváb schreef:
Petrolhead Tom schreef:Ik vind hem eng veel op de Chevy Spark lijken qua vorm en dat is volgens mij nooit een goed iets. :D
Volgens mij is dit ook een opgewarmde Spark. Net zoals de "nieuwe" Corsa een opgewarmde "oude" Corsa is. Nee... Opel / GM is goed bezig. :think:
Opel heeft geen geld en heeft dus geen keuze. In die zin is het bewonderenswaardig wat ze met de Cascade, Insignia, Adam en nu de Karl weten neer te zetten.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Johannus
Forum newbie
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 14 mei 2014, 13:14

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Johannus » wo 03 dec 2014, 22:41

Het lijkt niet alleen, maar het is gewoon een opgewarmde Chevrolet Spark. En dat was een auto die ze niet aan de straatstenen kwijt konden want 'geen a-label'. Met een LPG tank erin ging het nog net goed.

Maar serieus: de foto's zijn nog best aardig. In het echt weet ik het niet. Een Spark, daar heb ik geen goed woord voor over: Telkens als ik achter zo'n ding sta, verbaas ik mij weer over de rommelige achterkant van die auto. Overal zit iets, alles plastic, meer lampen, grotere gedrochtvormen en vooral geen plaatwerk.

Edit: Smaak... tja. Als ik het forum bezoek en ik zie die ABT up met rode accenten en zwarte strepen.. dat maakt mij de pis ook niet echt lauw.
Afbeelding

(deze)
Eco-up! kilometervretertje

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Tom Westendorp » do 04 dec 2014, 08:02

Ik vind die ABT te gek! Ik ben toch niet de enige?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door pkfreak » do 04 dec 2014, 12:47

Touchwood schreef:Geen tijdloos vorm gegeven auto als de Up. Over 5 jaar ziet de Up er nog steeds fris uit. Deze Opel niet met al die vouwen, knikken en deuken.
Als je hem gaat vergelijken met vrouwen, dan behoort deze wel tot de minder mooie vrouwen. De kont is niet lekker en de rest....... Tja niet echt mijn ding. Maar ze heeft wel een goed hart, want de binnenkant ziet er netjes uit.
Gr. Michel

Loudmouse
Vagling liefhebber
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 18:11
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Loudmouse » zo 07 dec 2014, 10:44

Lijkt meer op een Kia Picanto.
En een opel op een vw forum?? :D
http://www.caraudioforbeginners.nl
Afbeelding
Bringing Car Audio to a Higher Level

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door RobertJ » zo 07 dec 2014, 13:22

Mooie auto. Voorkant oogt iets goedkoop nog, van achter lijkt hij erg op de i10. Van binnen erg mooi. Daar opel de 1.0 turbo al uitrolt naar de corsa en binnenkort ook andere modellen, voorspel ik deze ook in de karl. 14cm langer tov up is misschien wel DE sweetspot. Gezien hij iets hoger lijkt, wss ruimer dan een polo, en goedkoper!

mlf
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 21:51

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door mlf » ma 08 dec 2014, 20:53

Mooi bakkie die Karl. Wordt met de juiste prijs een topper. Vooral omdat ze je bij Opel elk jaar doodgooien met die 5 jaar 0%.

Jammer dat ik al als een blok ben gevallen voor de nieuwe Mazda 2, anders was de Karl misschien wel de volgende op de oprit. Maar wie weet...... mazda prijst zichzelf soms uit de markt en Opel belooft een vanaf onder de 10 dus laat maar komen.

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door pkfreak » ma 08 dec 2014, 22:15

mlf schreef:Mooi bakkie die Karl. Wordt met de juiste prijs een topper. Vooral omdat ze je bij Opel elk jaar doodgooien met die 5 jaar 0%.

Jammer dat ik al als een blok ben gevallen voor de nieuwe Mazda 2, anders was de Karl misschien wel de volgende op de oprit. Maar wie weet...... mazda prijst zichzelf soms uit de markt en Opel belooft een vanaf onder de 10 dus laat maar komen.
De nieuwe mazda 2 heeft verreweg het mooiste dashboard in zijn klasse. Met 17/18 inch. wielen ziet hij er ook van buiten gaaf uit en heb je een dikke auto. Voor mij misschien best een optie. O sorry voor deze uitspraak.
Gr. Michel

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door Menaz » di 09 dec 2014, 17:17

Karl is A-segment, Mazda2 is B-segment. Dus daar mag ook wel verschil in zitten. :)

Mazda2 is een mooie wagen. Inderdaad een mooi dash, al zie ik liever het interieur van de A1.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Opel Karl top of flop?

Bericht door arnout84 » za 02 mei 2015, 16:38

Vandaag de Karl even goed bekeken en door de carconfig gehaald van Opel. De duurste versie (rond de 13) is echt een complete auto met zelfs stuurwielbediening, climate control, groot scherm navi met bluetooth, DAB+, LMM etc.

Geduchte tegenstander van onze vaglings ;)

Plaats reactie