Wanneer zou de up '2' komen

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
MickDegekste
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 18:52

Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door MickDegekste » do 02 okt 2014, 20:03

Model gaat nu 2 jaar mee. Zouden we in 2016 een opvolger kunnen verwachten?

Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door JCC » vr 03 okt 2014, 07:20

Als ik mag gokken: In 2016 mini facelift en in 2019 nieuw model op hetzelfde platform (met een tsi en een 2 cilinder diesel hybride)

Gebruikersavatar
Nicoup!
Forum newbie
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 16:07

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door Nicoup! » vr 03 okt 2014, 10:23

Ik denk dat de up! nog wel even op zich laat wachten, denk eerder aan een nieuwe Mii of CityGo

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door Menaz » vr 03 okt 2014, 12:38

Een nieuw trio laat nog wel een paar jaar op zich wachten.Kijk maar hoe lang de Aygo etc zijn meegegaan. Eerst komt de Taigun nog.
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door RobertJ » vr 03 okt 2014, 18:22

Inderdaad, hij loopt nog te goed. Snelle verversingen en updates zijn slecht voor de restwaarde, dus ik denk dat ze deze idd eerst uitmelken, dan een kleine facdlift (richtingaanwijzers in spiegels, zijruit achter, bediening ramen), climate control, daarna pas echt een nieuwe

broker
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 01:44

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door broker » za 04 okt 2014, 19:38

Aangezien ik elke 5 jaar een andere auto een mooie termijn vind, zou dat goed uitkomen. Nu net de Groove Up nieuw en over 5 jaar in 2019 de UP-2. :whistle:
Maar voorlopig lekker van mijn huidige uppie genieten. Het rijdt als een speer, wat een leuke en fijne auto. :dance:
Groove UP,hot orange,75pk,semi-automaat,panoramadak,ypsilon velgen,DAB+ Fenderaudio.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door Tom Westendorp » zo 05 okt 2014, 10:46

Dit is eindelijk een goede kleine auto dus ik hoop dat VW niet de fout maakt om een eventuele opvolger weer groter te maken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

MickDegekste
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: do 04 jul 2013, 18:52

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door MickDegekste » wo 08 okt 2014, 08:40

En ze noemen het design natuurlijk ook tijdloos:razz:

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door Touchwood » wo 08 okt 2014, 11:33

De Up moet net als de Kever minstens 40 jaar in productie blijven!
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door MauriceR. » wo 08 okt 2014, 12:11

Touchwood schreef:De Up moet net als de Kever minstens 40 jaar in productie blijven!
Als VW in NL dan nog bestaat... Man, man, man, bij een dealer geweest voor een nieuwe Sportsvan Highline met alle toeters en bellen (blijft nog steeds binnen het leasebudget). Ze hadden geen diesel DSG voor een proefrit. Binnen 3 dagen zouden ze me bellen. Nu, 10 dagen later nog niks gehoord... Roept mijn vrouw nóg harder: "zie je wel dat het weer een BMW moet worden!"

On topic: Ik denk dat VW wel aardig aangeeft hoe lang een model meegaat. Kijk maar naar de frequentie van de Golf-, Polo- en Passatmodellen. Tiguan en Touran zijn m.i. meer nichemodellen met een eigen frequentie.

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
Johannus
Forum newbie
Berichten: 89
Lid geworden op: wo 14 mei 2014, 13:14

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door Johannus » wo 08 okt 2014, 13:38

MauriceR. schreef: Binnen 3 dagen zouden ze me bellen. Nu, 10 dagen later nog niks gehoord...
M.
Tja, want als de Dealer één steekje laat vallen bij een prospect, dan rent heel Nederland gelijk naar de BMW dealer voor een 2-serie?



On-topic:
De Up! doet 't helemaal niet zo goed als 'jullie' hier in dit topic denken. Ja, in Nederland verkoopt ie erg goed, maar in de rest van Europa valt de verkoop van de drieling best tegen.

Laatste alinea:
http://www.autoblog.nl/nieuws/waarom-vw ... ette-69073

Niet zo gek ook: Géén MQB platform, en door het BPM / CO2 / bijtelling / MRB verhaal in Nederland wél een succes, maar in andere landen is de financiële stap naar een (toch volwassener) Polo niet heel groot.
Eco-up! kilometervretertje

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door Touchwood » wo 08 okt 2014, 15:26

Ik denk helemaal niks. Dat heb ik jaren geleden al afgeleerd. Is die MQB-directeur niet onlangs ontslagen? En zijn al die platform kosten voor de Up niet al gemaakt? Er zijn in totaal toch al een dikke 200000 van de drielingen gemaakt?
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door Touchwood » wo 08 okt 2014, 15:36

Verkoopcijfers van de Up in Europa:

http://left-lane.com/european-car-sales ... swagen-up/

De Up alleen zit al boven de 200000.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door MauriceR. » wo 08 okt 2014, 15:42

Tja, want als de Dealer één steekje laat vallen bij een prospect, dan rent heel Nederland gelijk naar de BMW dealer voor een 2-serie?
Nee, het is een vecht-markt waar iedere euro omzet telt. In een tijd waarin de verkopen even hoog zijn als in 1969, moet je alert blijven.

On topic: je zou best wel gelijk kunnen hebben over de verkopen in andere landen. Als je links en rechts op de landen-sites van VW kijkt, zie je dat de VAG-ling bijna overal even duur is als in NL. Behalve in Denemarken waar de goedkoopste Up! 90.000 Dkr kost = ruim 12.000 euro. BTW + BPM meegerekend betekent dat gewoon dat Pon er minder voor betaalt bij de fabriek. Iemand schreef hier al eens op het forum dat je dat in de after-sales service terug ziet...
Nederlanders hebben misschien inderdaad andere motieven om een VAG-ling aan te schaffen dan kopers in andere landen! Ik ben benieuwd wat er gebeurt als de overheid de nieuwe belasting- en bijtellingsregels publiceert.

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door RobertJ » do 09 okt 2014, 01:06

Johannus schreef:
MauriceR. schreef: Binnen 3 dagen zouden ze me bellen. Nu, 10 dagen later nog niks gehoord...
M.
Tja, want als de Dealer één steekje laat vallen bij een prospect, dan rent heel Nederland gelijk naar de BMW dealer voor een 2-serie?
Veel autodealers zitten nog steeds met de arrogantie vanuit het hoogtij, helaas. Zeker in de randstad. Ga je meer naar het oosten van het land, dan krijg je dikwijls niet alleen meer inruil, maar wordt je ook vriendelijker geholpen.
Ik snap die instelling wel, de dealer is niet alleen je aanspreekpunt bij de aanschaf, maar ook bij onderhoudt en reparatie. De houding is dan toch belangrijk voor je gevoel, zeker als het per merk verschilt.

Al in de 2 serie gereden maurice? In zaandam is de intro voor de dealers in europa, daar staan er 100 ofzo naast de hempond. Rijden af en aan, maar gaan vervolgens wel weer achter een wit doek voor de nacht.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door Tom Westendorp » do 09 okt 2014, 06:53

Ik zou het wel cool vinden als de huidige up! mooi lang in productie blijft. Ik vind het nog steeds een lekker eigenzinnig model dat niet lijkt op de rest van de VW lijn. Daarom zou het best lang in de pas kunnen lopen met nieuwe modellen. :D Keer een kleine facelift. Nieuwe Navi die te retrofitten is in de huidige. Dat soort dingen. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door RobertJ » za 11 okt 2014, 01:25

Tomtom navi :D :)

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door Altos » za 11 okt 2014, 04:10

Alsjeblieft niet, dacht ik net af te zijn van die 25 pixel tekeningen van ze. De automotive industrie loopt al behoorlijk achter qua software en uiterlijk van gui's en dergelijke, laten we nu niet meteen terug gaan naar 2001...tomtom...sorry hoor. Een facelift in de vorm van aangepaste spiegels, kleuren en dat soort opties houd het wel allemaal lekker fris na een paar jaar.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door RobertJ » za 11 okt 2014, 09:21

Rijd je veel altos? Die garmin nav is echt een draak. Probeer maar eens een meerpuntenroute te plannen... of file omleidingen..."we hebben een snellere route gevonden".... kies je die, springt ie terug na 5 minuten en sta je vervolgens 2 uur vast.... maargoed, meningen en smaken verschillen gelukkig :)

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Wanneer zou de up '2' komen

Bericht door Altos » za 11 okt 2014, 11:05

Ik rijd veel idd, weinig last van eigenlijk, heb zelf wel een redelijk geografisch gevoel waardoor het altijd goedkomt, misschien scheelt dat nog iets. Ik vind het een prima apparaat (ik heb de garmin) alle functies werken goed bij mij, incl bluetooth, sd kaart en de rest...zal wel mazzel hebben dan...

Plaats reactie