Niet te vergelijken!

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Niet te vergelijken!

Bericht door Tom Westendorp » ma 30 jun 2014, 22:15

Over een jaar of drie gaat de C30 van mijn vriendin eruit. Er zal dan een ruime familie auto voor terugkomen of wellicht een iets minder ruime.

De keuze gaat nu tussen een E90 M3 sedan facelift of een Land rover Defender 110 van minimaal 2010.

De een blinkt niet uit in zijn verbruik en de ander niet echt in de wegenbelasting. Ik denk dat het qua maandelijks kosten bij zo'n 15k per jaar verrekte weinig uitmaakt. De defender heeft het voordeel dat je er alleen maar een daktent op hoeft te gooien en je hebt praktisch een camper. Daarbij lijkt greenlanen ons best heel leuk.

De e90 heeft als voordeel dat je echt iets bijzonders rijdt en lekker vlot op je bestemming bent terwijl bij de Defender de reis zelf al een avontuur is.

Niet te vergelijken maar daarom juist zo leuk. Wat kies jij?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Niet te vergelijken!

Bericht door GuidoUp » di 01 jul 2014, 06:28

Bmw!!!!! I love it


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Niet te vergelijken!

Bericht door Autheo » di 01 jul 2014, 07:32

Petrolhead Tom schreef:Over een jaar of drie gaat de C30 van mijn vriendin eruit. Er zal dan een ruime familie auto voor terugkomen of wellicht een iets minder ruime.

De keuze gaat nu tussen een E90 M3 sedan facelift of een Land rover Defender 110 van minimaal 2010.

De een blinkt niet uit in zijn verbruik en de ander niet echt in de wegenbelasting. Ik denk dat het qua maandelijks kosten bij zo'n 15k per jaar verrekte weinig uitmaakt. De defender heeft het voordeel dat je er alleen maar een daktent op hoeft te gooien en je hebt praktisch een camper. Daarbij lijkt greenlanen ons best heel leuk.

De e90 heeft als voordeel dat je echt iets bijzonders rijdt en lekker vlot op je bestemming bent terwijl bij de Defender de reis zelf al een avontuur is.

Niet te vergelijken maar daarom juist zo leuk. Wat kies jij?
Over drie jaar... Regeren is vooruitzien, maar ik denk dat ik dan toch eerst maar eens de situatie van over drie jaar zou afwachten. Maar wat zou je vriendin zelf kiezen?

Gebruikersavatar
Menaz
Vagling liefhebber
Berichten: 315
Lid geworden op: wo 19 feb 2014, 16:09

Re: Niet te vergelijken!

Bericht door Menaz » di 01 jul 2014, 13:00

Een Defender als gezinsauto? :o
Ex: SEAT Mii Sport Dynamic - 5-drs - Diepzwart metallic - Drive pakket - SEAT Portable System - 2014

Gebruikersavatar
Niels9
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 03 jun 2014, 08:19
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Re: Niet te vergelijken!

Bericht door Niels9 » di 01 jul 2014, 13:13

Ik zeg de BMW! Hij is redelijk uniek, snel en very good looking. Zo'n Land Rover is leuk voor off-road ritten doen en een autoambulance trekken... Maar met 15k per jaar ben ik bang dat comfort en de luxe (wat er niet is) parten gaat spelen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Niet te vergelijken!

Bericht door Tom Westendorp » di 01 jul 2014, 14:22

Niels9 schreef:Ik zeg de BMW! Hij is redelijk uniek, snel en very good looking. Zo'n Land Rover is leuk voor off-road ritten doen en een autoambulance trekken... Maar met 15k per jaar ben ik bang dat comfort en de luxe (wat er niet is) parten gaat spelen.
Even voor de duidelijkheid van de 15k zal er zeker 5k vakantiekilometers bij zitten. Dan is een Defender dus wel weer een leuke optie omdat er een daktent op kan.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Niet te vergelijken!

Bericht door up! » di 01 jul 2014, 16:01

Allebei erg leuk. Als ik van kamperen of offroad rijden zou houden, een Defender. Anders een BMW.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Niet te vergelijken!

Bericht door UpSie » wo 02 jul 2014, 00:57

Ha Land Rover defender,
Was ook eens fan, ben ooit ook eens in het bezit geweest.
Leuk maar vreselijk spartaans en zeker niet ontspannend om mee te rijden.
Sturen, remmen is geen pretje, op de snelweg altijd zoekerig en je blijft sturen.
Remmen gaat zwaar en ongevoelig, koppeling gaat loeizwaar.
Terrein capaciteiten perfect, trekracht perfect,
Maar er zijn in mijn ogen betere alternatieven. Die ook nog voordeliger zijn in aanschaf en onderhoud.
Mercedes G klasse bv.
Ben zelf een SUV fan als gevolg van het trekken van mijn boot. Dus heb er al een aantal geprobeerd.
Toyota Land cruiser is ook top, of een Pajero.
Jeep Wrangler Rubicon (de verlengde is heel cool)
Wat dacht je van Ram pick up met Viper V10?, of een F150 raptor.
Zucht zo ken ik er nog wel een paar bedenken die mijn wensenlijstje kunnen vullen.
M3 ja is heel iets anders, niet mijn ding, zou dan eerder voor een M5 gaan, die met die V10.
Of een Audi RS6 met een gallardo motor erin, heb ik eens een ritje in gemaakt.
Theunissen heeft een prachtig exemplaar staan, die hij even uitleende als goedmakertje voor het reviseren van z'n dakar truck motor.
Tegen die tijd zijn die wel een stuk bereikbaarder.
Of de Audi rs4?

Leuk iets om naar toe te leven, en ja met die km per jaar maken brandstofkosten niet zo heel veel uit.
Wegen belasting is wel fors hoor, zeker met Diesel op geel kenteken geen pretje meer.

Met vriendelijke groet,
Leen.

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: RE: Niet te vergelijken!

Bericht door NoTVR » wo 02 jul 2014, 15:48

Jaguar XKR zeg ik, anders een XJR

Plaats reactie