prenten!

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

prenten!

Bericht door UpSie » wo 18 jun 2014, 21:19

Shttt, vandaag een bekeuring ontvangen van 330 euro, voor te hard rijden op de A16.
Om gek van te worden de tweede in twee maanden tijd, lekker lijkt wel of onze plietsie mensen niets anders te doen hebben.
Zal je baantje wezen de hele middag in je bussie hangen naast de vangrail om hard werkende mensen te betrappen op een snelheids overtreding!
Die mensen betalen al bergen met inkomsten belasting, maar ja laten we die nog eens extra straffen, want die kunnen het wel missen.
Wat een verademing is het dan om men weekelijkse ritje Frankfurt te doen en dan met 200 ongeveer, de polizei te passeren. Zonder het gevoel te hebben een misdadiger te zijn.
Als moordenaar moet je 2/3 van je straf uit te zitten, een snelheidsovertreding is een straf die 100% ingelost moet worden.
Hoe krom kan het zijn.
Echt klote dit, als je nou echt niks meer ken kan je altijd deze "bevredigende job" uit gaan voeren.
Is echt iets om over op te snijden tijdens een verjaardagsfeestje!!!. Pfff.

Zo moest effe men frustratie kwijt! Sorry hoor.

Ben eigenlijk benieuwd of een Up/MIi/CG rijder vaak een prent krijgt... Men gevoel zegt van niet.

Met vriendelijke groet.
Leen.

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: prenten!

Bericht door Altos » do 19 jun 2014, 06:26

Lekker bezig jij, anderen bekritiseren terwijl je al 2 keer gepakt bent en voor 330 euro moet je minstens 20 kilometer te hard hebben gereden. Deze politie heeft idd niets anders te doen dan verkeer...dus ja die gaan jou zien als je te hard rijdt
Ook vrij respectloos om mensen die hun werk doen maar de schuld te geven voor jou gedrag...achja, respect kun je niet leren helaas...jammer dat mensen als jij op de weg zitten, ik hoop dat je nooit achterop mij komt rijden met die snelheden...misschien kan je beter in duitsland gaan wonen?

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: prenten!

Bericht door Upsilon » do 19 jun 2014, 07:17

330 euro? hoeveel heb je te hard gereden dan?
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: prenten!

Bericht door TwitNour » do 19 jun 2014, 12:00

Als ik me niet vergis is de A16 een 100 km/u weg. Dan zou je, als er geen wegwerkzaamheden zijn, 141 hebben gereden ongeveer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: prenten!

Bericht door oppermii » do 19 jun 2014, 12:45

TwitNour schreef:Als ik me niet vergis is de A16 een 100 km/u weg. Dan zou je, als er geen wegwerkzaamheden zijn, 141 hebben gereden ongeveer.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
ligt er aan. er zijn hele stukken 130.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: prenten!

Bericht door TwitNour » do 19 jun 2014, 13:32

Dan 171. Het gaat om het aantal km te hard. In dit geval 41 km te snel


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: prenten!

Bericht door Tom Westendorp » do 19 jun 2014, 13:40

Stevig te hard maar ik ben zelf ook geen heilige. Als het 's avonds is gebeurt zie ik het probleem al helemaal niet zo. Jammer geld dat wel.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: prenten!

Bericht door Xanderv » do 19 jun 2014, 18:32

Flitsbussen zijn inderdaad van bureau verkeer dus doen heel veel zulke zaken, maar zijn er gewoon voor het verkeer. Ik snap dat het vervelend is maar we hebben nou eenmaal verkeersregels in NL en je bent nog altijd zelf degene die het gas te ver intrapt dus ga aub niet iemand die zijn werk doet de schuld geven, accepteren betalen en misschien je les leren?!

Daarnaast is de politie niet degene die straffen bepaalt, maar ze de wet handhaaft. Denk je dat wij het leuk vinden dat iemand die zijn vrouw mishandeld na 3 weken weer op straat staat? Nee natuurlijk niet maar beter 3 weken van straat dan helemaal niks.

Hou er niet van dat mensen zo'n instelling hebben tegenover de politie. Altijd lopen pijpzeiken maar als je vrouw met een hartstilstand thuis ligt en de politie er komt en haar levend weet te houden zijn we ineens wel goed genoeg. Denk even verder na voordat je uitspraken maakt als "kun je altijd nog deze bevredigende job uitvoeren". De politie is een onderbetaalde baan voor de gevaren die wij lopen maar hoor je iemand er over? Nee want de meeste agenten voeren hun job uit met passie en ja daar horen ook, lasercontroles, fout parkeerboetes, fietsverlichtingcontroles etc bij maar we staan wel altijd klaar voor de burger.

Sorry dat ik even n uit de pan schiet
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: prenten!

Bericht door Touchwood » do 19 jun 2014, 18:59

Ach, Leen is een beetje van de misvatting belangrijker te zijn dan een ander. Gewend om de zin te krijgen. Beetje opscheppen enzo. Op heel veel plaatsen in Duitsland geldt trouwens allang niet meer onbeperkt hard rijden al was het maar vanwege de altijd en overal aanwezige wegwerkzaamheden.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: prenten!

Bericht door Altos » do 19 jun 2014, 19:37

Helemaal mee eens Xanderv. Keep up the good job! Men denkt er vaak veel te makkelijk over...als denken er al aan te pas komt...ik heb met mijn werk dagelijks te maken met de dames en heren van VHT en LE maar ik zou die job niet willen doen voor die centen icm de verschoven uren en dit soort idioten die je het leven zuur maken... Tot ze je nodig hebben...schijnheilige zelfingenomen egoïsten zijn er helaas teveel op de weg...en daarbuiten.

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: prenten!

Bericht door UpSie » do 19 jun 2014, 20:18

Ahumm, de frustratie is weer gezakt, alle heiligen hier hebben hun hart ook weer gelucht, ik heb een gladde rug hoor.
Daar draai ik al te lang voor mee, en ja die mensen doen hun werk. Maar de wetgever kan ook vanlieverlee een beetje doorschieten.
Maar kijk even op nu.nl.......
Je moet bij buurt overlast op Zaterdagnacht hier de politie is opbellen....... Mag je blij zijn dat er uberhaupt politie in actie komt.
Ik wil niet teveel vuile was buiten hangen, maar balen is het wel hoor.
Het was 134km/hr op de A16 ter hoogte van Zwijndrecht.
@Touchwood ben niet zo gediend van dit bijzonder rare commentaar,

Met vriendelijke groet,
Leen.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: prenten!

Bericht door Touchwood » do 19 jun 2014, 20:28

@Leen dat hoeft ook niet. je begint zelf met schelden en oordelen. praat maar eens met een politieman, die iemand bekneld in een auto dood heeft zien gaan, omdat iemand zo nodig veel te hard moest rijden.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: prenten!

Bericht door Altos » do 19 jun 2014, 20:38

Heeft niks met heilig te maken maar gewoon normaal verstand en respectvol omgaan met anderen, is dat nou al teveel gevraagd? Je moest eens weten waar anderen niet van gediend zijn van jou!
Alsof je als agent zomaar tegen de regels van je baas in kan gaan, kom nou...niet iedereen kan zomaar de regels aan z'n laars lappen hoor. Idd is het rot en zuur geld als je er al 2 in de maand hebt maar eigen verantwoording eerst lijkt me.
Ook langmeelopende mensen zijn verantwoordelijk voor hun daden en uitspraken en als je het daar niet mee eens bent loop je blijkbaar al te lang met oogkleppen op. Betaal de boetes en bij de volgende denk eerst eens na voor je ander mans papa, mama, zoon of iets beschuldigd van allerlei beweringen als JIJ er voor kiest de regels te overtreden ipv dit kinderachtige gezeik over niet eerlijk en ik wil anders...de wereld draait niet alleen om jou.

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: prenten!

Bericht door UpSie » do 19 jun 2014, 20:49

Volgens mij hier een paar plietsies met lange teentjes,
Het is voor mij geen regelmatig voorkomende problematiek gelukkig.
Rijd al jaren (20) zakelijk rond de 85000km schadevrij, en schrijf elke 2.5jaar een auto af.
Denk dat ik de laatste 6 jaar geen prent heb gehad, dus dat valt ook wel mee.
Laten we er maar mee ophouden.

Gaan we echt niet oplossen hier.

Met vriendelijke groet,
Leen.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

prenten!

Bericht door Xanderv » do 19 jun 2014, 21:19

Dus we moeten jou dan maar gelijk geven dat snelheidsboetes onnozel zijn en er hier mensen zijn die opkomen voor de politie en dan gelijk lange tenen hebben? Jij snijdt dit topic aan.... Pietsies met lange tenen heeft niks te maken met opmerkingen die totaal respectloos zijn. Je roept al deze reacties zelf over je heen en wil ze weg doen met plietsies met lange tenen, dit is de 2e keer dat wij elkaar tegenkomen dat je geen respect toont. De vorige keer konden we het netjes onderling afsluiten maar nu ben je totaal respectloos tegen een complete beroepstak... Een klein excuus is naar mijn menig wel op zijn plek?!

Zoals altos zegt je kunt zoveel auto's versleten hebben en zoveel km's gereden hebben, dan zou jij van alle mensen toch weten hoe het in elkaar zit?

Mijn mening hierover is : je weet donders goed hoe het in elkaar zit met de regelgeving in NL, accepteer een boete dan ook als een man/vrouw als je die regels overtreedt. En nee als agent kun je een boete die ingediend is niet terug draaien, voordat we krijgen dat agenten deze boetes toch niet hoeven te betalen.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: prenten!

Bericht door Tom Westendorp » do 19 jun 2014, 22:29

iedereen weer een beetje afgekoeld? Ja? Mooi!

Hou het vanaf nu weer gezellig met elkaar aub. Slotje!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gesloten