Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door Tom Westendorp » di 06 mei 2014, 18:53

Waarde forumgenoten,

Gezien het feit dat er hier meerdere liefhebbers rondlopen van kleine auto's heeft me dat aan het denken gezet. Wat jammer dat er geen online plaats is om ALLES met betrekking tot kleine auto's te bespreken, de zogenaamde a-segmenters. De site is nu bijna klaar (er zit nog een nare bug in waardoor posts niet ge-edit kunen worden) maar de lay out is klaar. De vulling moet nog komen maar daar ga ik nu mee aan de slag.

Zouden jullie wellicht zo vriendelijk willen zijn om mij te vertellen wat jullie er van vinden. :?:

De site is te vinden op: www.a-segmentforum.nl

P.S. mocht iemand willen helpen stuur me even een pb. :D

Alvast bedankt voor jullie feedback! :D

Groet Tom! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door Upsilon » di 06 mei 2014, 19:05

ben niet kapot van de layout en als taalpurist vallen me direct de spatiefouten op. 'a-segment rijder' - 'a-segment forum'
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door Tom Westendorp » di 06 mei 2014, 19:10

Upsilon schreef:ben niet kapot van de layout en als taalpurist vallen me direct de spatiefouten op. 'a-segment rijder' - 'a-segment forum'
Dat begrijp ik niet zo goed. Overal waar ik heb gekeken wordt het als A-segment geschreven. Onder andere hier: http://www.telegraaf.nl/tv/autovisie/tv ... est__.html
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door Upsilon » di 06 mei 2014, 19:15

dat klopt ook wel, daar zit geen spatie maar een koppelteken. alleen staat er verderop een spatie teveel :P

'a-segmentrijder' en 'a-segmentforum'

maar goed, dat zijn details.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door Touchwood » di 06 mei 2014, 19:26

Ziet er mooi uit.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door Tom Westendorp » di 06 mei 2014, 19:28

Touchwood schreef:Ziet er mooi uit.
Ik vind de lay-out ook erg mooi maar super handig is het nog niet. Wellicht dat ik er gewoon nog aan moet wennen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door Autheo » di 06 mei 2014, 19:36

Om eerlijk te zijn twijfel ik een beetje aan de meerwaarde van zo'n forum. Er zijn al diverse fora voor de verschillende a-segmenters, zoals ons upforum voor onze drieling en bijvoorbeeld het citybugforum voor de andere drieling. Als ik iets wil bespreken, ga ik het liefst naar ons upforum. Maar als er straks ook een a-segmentforum is, zullen daar ook zaken besproken kunnen worden, die wellicht hier ook interessant zouden zijn. Moet je dan twee fora gaan bijhouden? En waar behandel je dan een onderwerp? Hier of daar, of op allebei? Vooralsnog spreekt het idee me niet zo aan, maar ik ben benieuwd naar de argumenten en andere overwegingen, die de meerwaarde van zo'n forum duidelijk in beeld brengen.

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door Touchwood » di 06 mei 2014, 19:39

Je zou het huidige up-forum op kunnen nemen in het nieuwe forum inclusief alle content. Maar of andere fora dat dan ook doen?
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door oppermii » di 06 mei 2014, 19:50

Koop gewoon een Up, dan voel je je weer thuis op dit forum :-)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door Tom Westendorp » di 06 mei 2014, 20:10

Touchwood schreef:Je zou het huidige up-forum op kunnen nemen in het nieuwe forum inclusief alle content. Maar of andere fora dat dan ook doen?
Uitgesloten. Het vwupforum is uniek dat moet zo blijven. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door Autheo » di 06 mei 2014, 20:21

Petrolhead Tom schreef:
Touchwood schreef:Je zou het huidige up-forum op kunnen nemen in het nieuwe forum inclusief alle content. Maar of andere fora dat dan ook doen?
Uitgesloten. Het vwupforum is uniek dat moet zo blijven. :D
Dat laatste dacht ik ook. Maar op het a-segmentforum in de rubriek 'Duitse a-segmenters' staat bij de topic 'Up!-Mii-Citigo': bespreek hier alles over de Up!, Mii en Citigo. Dus waar blijft dan het unieke van ons huidige upforum, als men ook daar wordt uitgenodigd om 'alles' te bespreken? Ik zie het eerder als versnippering op die manier, en eigenlijk ondermijning van ons huidige forum. Of zie ik iets verkeerd of over het hoofd?

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door oppermii » di 06 mei 2014, 20:24

Niemand gaat toch op n forum zitten op basis van de grootte van zijn auto? Mensen zijn vaak merk/model gericht.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door Tom Westendorp » di 06 mei 2014, 20:27

oppermii schreef:Niemand gaat toch op n forum zitten op basis van de grootte van zijn auto? Mensen zijn vaak merk/model gericht.
Dat is juist het nieuwe er aan. Er zijn ook veel mensen die ook best eens ervaringen willen uitwisselen met andere eigenaren van kleine auto's.

Beste Theo, zo moet je het niet zien. Het is absoluut niet het idee om een versnippering te hebben van informatie maar gezien de gemiddelde forum bezoeker er vaak meerdere fora op na houd leek het mij niet zo'n probleem. Ik zal zelf ook geen informatie van dit forum actief over gaan plaatsen naar het nieuwe forum.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door Autheo » di 06 mei 2014, 20:42

Petrolhead Tom schreef: Beste Theo, zo moet je het niet zien. Het is absoluut niet het idee om een versnippering te hebben van informatie maar gezien de gemiddelde forum bezoeker er vaak meerdere fora op na houd leek het mij niet zo'n probleem. Ik zal zelf ook geen informatie van dit forum actief over gaan plaatsen naar het nieuwe forum.
Maar hoe moet ik het dan zien? Als ik iets wil bespreken over ons trio, zal ik op dit forum blijven. Dan blijft wat dat punt betreft het a-segmentforum dus leeg. Maar als op dat forum iets over onze drieling besproken wordt, zou ik dat wel willen volgen. En als ik daar dan op wil reageren, zie ik het toch zeker als versnippering, want ik ben dan juist benieuwd naar de reacties van de 'echte' liefhebbers, die immers vooral op ons upforum te vinden zijn. Voor mijn gevoel dus wel versnippering en ondermijning.
Tom, ik ben juist heel erg benieuwd naar de concrete argumenten en overwegingen, die de meerwaarde van zo'n a-segmentforum laten zien. Kun je me er daar een aantal van aanreiken?

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door JuP ! » di 06 mei 2014, 20:55

oppermii schreef:Koop gewoon een Up, dan voel je je weer thuis op dit forum :-)
+ !
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door RobertJ » di 06 mei 2014, 21:09

JuP ! schreef:
oppermii schreef:Koop gewoon een Up, dan voel je je weer thuis op dit forum :-)
+ !
Arme tom, heeft ie eerst het forum voor de verkeerde auto gemaakt, moet ie daarna ieder topic aanhoren dat ie geen up heeft. :P

On topic: ik ben ook een beetje bang voor de versnippering en voor zover ik weet waren de mensen op het citybugclub ook niet zo geinteresseerd in andere types.

Op dit forum merk je toch meer interesse in andere merken en types, maar ook voel je de "vag geest" hier wel hangen. We voelen ons door de degelijkheid en luxe van de up toch een beetje tot dat groepje en velen hebben al diverse vagjes gereden (van polo tot audi a6). Kan me voorstellen dat als je een andere franse auto had(en dus ellende :P) dat je niet snel een c1 of 107 zal kopen. Want als je wel van franse autoos hield, dan past het comfort van die drieling er totaal niet bij.

Mijn gevoel dus. Wel is het volgens mij zo dat de beste ideeen vooraf nooit goed bevonden worden, dus dat lijkt me des te meer reden om er toch mee door te gaan. (Denk aan steve balmer over de iphone... geniale interview was dat)

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door Tom Westendorp » wo 07 mei 2014, 08:24

Autheo schreef:
Petrolhead Tom schreef: Beste Theo, zo moet je het niet zien. Het is absoluut niet het idee om een versnippering te hebben van informatie maar gezien de gemiddelde forum bezoeker er vaak meerdere fora op na houd leek het mij niet zo'n probleem. Ik zal zelf ook geen informatie van dit forum actief over gaan plaatsen naar het nieuwe forum.
Maar hoe moet ik het dan zien? Als ik iets wil bespreken over ons trio, zal ik op dit forum blijven. Dan blijft wat dat punt betreft het a-segmentforum dus leeg. Maar als op dat forum iets over onze drieling besproken wordt, zou ik dat wel willen volgen. En als ik daar dan op wil reageren, zie ik het toch zeker als versnippering, want ik ben dan juist benieuwd naar de reacties van de 'echte' liefhebbers, die immers vooral op ons upforum te vinden zijn. Voor mijn gevoel dus wel versnippering en ondermijning.
Tom, ik ben juist heel erg benieuwd naar de concrete argumenten en overwegingen, die de meerwaarde van zo'n a-segmentforum laten zien. Kun je me er daar een aantal van aanreiken?
Ik heb het a-segmentforum meer bedoeld als community voor de liefhebbers van kleine auto's. Als ik op BOTS rondkijk en zie wat er in het hele land gebeurt op het gebied van kleine auto's dan kan ik me zo voorstellen dat auto liefhebbers ook best eens een keer een kijkje willen nemen bij het project van een ander. Er zijn zoveel verschillende uitvoeringen gemaakt van kleine auto's in het verleden dat het wellicht best leuk is om eens een topic te lezen van iemand die zo'n auto heeft. Het is vooral niet bedoelt om het vwupforum.nl leeg te trekken of alle informatie die er beschikbaar is daar te plaatsen. Het kan hooguit zo zijn dat er wellicht iemand op het a-segmentforum een ontdekken/stukje kennis deelt en dat die niet actief is op het vwupforum, daar kun je dan niks aan doen maar zonder dat andere forum zou het stukje informatie helemaal niet beschikbaar zijn (ik geef toe het wordt nu allemaal wel erg hypothetisch).

Ik ben liefhebber van kleine auto's en vind het gaaf als ik projecten voorbij zie komen op Speedhunters zoals dit: http://www.speedhunters.com/2014/03/the ... -assassin/ er is meer "car-culture" in Nederland dan dat we zelf weten, kijk hoe actief mensen omgaan met een evenement als BOTS. Het is jammer dat we er als forum dit jaar pas laat aandacht aan hebben besteed maar als we het volgend jaar met zijn allen omarmen worden we de grootste club daar. Dat zou toch fantastisch zijn? Waarom niet een keer naar een andere meeting met allemaal kleine auto's? Waarom niet een keer kijken wat iemand met zijn Aygo/Picanto/ vintage Autobianchi/ Lancia Ypsilon / Micra doet? Dat is toch leuk? Nogmaals het is voor niemand verplicht om je daar aan te melden of zelfs om er te kijken maar het zou gewoon een leuke kruisbestuiving kunnen zijn tussen allemaal kleine auto's. Dat is het idee. Dat zijn in mijn ogen de voordelen. Niet om het vwupforum om zeep te helpen. Waarom er dan staat: "bespreek hier alles over de Seat Mii, Skoda Citigo en Volskwagen up!" ? Omdat ook alle andere modellen aan bod komen.

Gewoon genieten van de diversiteit die voorhanden is en niet verzanden in discussies als: mijn auto is beter, nee mijn auto is beter. Gewoon genieten van wat iedereen met zijn of haar auto doet. Bekijk het positief in plaats van negatief. Het kan wat toevoegen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door Autheo » wo 07 mei 2014, 09:31

Petrolhead Tom schreef: Waarom niet een keer naar een andere meeting met allemaal kleine auto's? Waarom niet een keer kijken wat iemand met zijn Aygo/Picanto/ vintage Autobianchi/ Lancia Ypsilon / Micra doet? Dat is toch leuk? Nogmaals het is voor niemand verplicht om je daar aan te melden of zelfs om er te kijken maar het zou gewoon een leuke kruisbestuiving kunnen zijn tussen allemaal kleine auto's. Dat is het idee. Dat zijn in mijn ogen de voordelen. Niet om het vwupforum om zeep te helpen. Waarom er dan staat: "bespreek hier alles over de Seat Mii, Skoda Citigo en Volskwagen up!" ? Omdat ook alle andere modellen aan bod komen.

Gewoon genieten van de diversiteit die voorhanden is en niet verzanden in discussies als: mijn auto is beter, nee mijn auto is beter. Gewoon genieten van wat iedereen met zijn of haar auto doet. Bekijk het positief in plaats van negatief. Het kan wat toevoegen.
Tom, als ik het goed begrijp is het vooral je enthousiasme om ‘bij elkaar’ te kijken, zien welke interessante informatie elders beschikbaar is. Die positieve benadering onderschrijf ik helemaal.
Toch vermoed ik dat het meer oplevert door een goed overzicht te bieden van juist die interessante andere fora, waar de leden actief zijn. Dan is het makkelijker om in een ander ‘clubhuis’ binnenstappen, en meemaken wat daar gebeurt. Soms zijn namelijk de ‘clubhuisnamen’ niet direct zo duidelijk als bijvoorbeeld de onze (je moet maar net weten dat bijvoorbeeld die C1 ook bekend staat als ‘citybug’). Daar zou je door een goed overzicht veel duidelijkheid in kunnen bieden. Maar volgens mij levert het minder op als je weer een nieuw ‘clubhuis’ opent, omdat men nu eenmaal niet tegelijkertijd in twee clubhuizen heel actief kan zijn. Actief zijn in het ene forum betekent dan automatisch minder actief kunnen zijn in het andere.
Zou het niet efficiënter zijn, als je voor de ‘a-segmenters’ waar al een leuk forum voor bestaat, alleen een rechtstreekse link biedt, zonder weer opnieuw topics daarover te laten plaatsen? Dus niet weer opnieuw: "bespreek hier alles over de Seat Mii, Skoda Citigo en Volskwagen up!", maar "bespreek alles over de Seat Mii, Skoda Citigo en Volskwagen up! hier: http://vwupforum.nl. Dan zou je alleen voor die auto’s, waar nog geen forum voor is, ‘topic-ruimte’ kunnen creëren. Zo voorkom je versnippering en ondermijning van andere fora, en biedt je gelijk een platform voor onderlinge uitwisseling voor ‘overlappende’ onderwerpen. Dat zou een meerwaarde kunnen zijn.
Ik hoop dat je mijn feedback niet als ‘negatief kijken’ beschouwt, ik probeer juist mee te denken om ‘negatieve effecten’ te voorkomen. De dingen positief zien wil niet zeggen dat je je kop in het zand moet steken voor ongewenste gevolgen…

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door Tom Westendorp » wo 07 mei 2014, 09:53

Sodeju! Dat is een geniaal idee! :D Nooit zo over gedacht! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuw projectje. www.a-segmentforum.nl

Bericht door Tom Westendorp » za 10 mei 2014, 11:46

Ik heb even een missie en visie toegevoegd. Wellicht zou het leuk zijn als een paar van de leden van het vwupforum.com het voortouw willen nemen in het plaatsen van hun project. :D

http://a-segmentforum.nl/viewtopic.php? ... 28c8afe20b
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie