Zoekfunctie of Vragen naar een bekende weg

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Zoekfunctie of Vragen naar een bekende weg

Bericht door Autheo » di 06 mei 2014, 09:26

Het valt me de laatste tijd op dat er regelmatig op het forum vragen gesteld worden, die òf al eerder uitgebreid in een topic behandeld zijn (recent voorbeeld: ‘wat zijn VAGcom instellingen’), òf waarop je buiten dit forum via google in no-time heel uitgebreid antwoord op kunt krijgen (recent voorbeeld: ‘wat is plastidip’).
Vroeger heb ik geleerd: van vragen wordt je wijs, dus domme vragen bestaan niet. Vragen is dan misschien niet zo dom, maar kan wel erg gemakzuchtig zijn. In het forum krijg ik regelmatig de indruk dat men niet de moeite wil nemen om zelf even iets op te zoeken. Het lijkt alsof men door een gemakzuchtige vraag het antwoord op een presenteerblaadje aangereikt wil krijgen.
Zou er een manier bestaan om wat minder van die gemakzuchtige vragen op dit forum tegen te hoeven komen? (Of is dat nu juist wel een domme vraag?) :?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Zoekfunctie of Vragen naar een bekende weg

Bericht door Tom Westendorp » di 06 mei 2014, 09:27

Eens. Daarom wordt er wat strakker gemodereerd en topics wat eerder op slot gegooid.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Zoekfunctie of Vragen naar een bekende weg

Bericht door RobertJ » di 06 mei 2014, 10:37

Autheo schreef:(recent voorbeeld: ‘wat is plastidip’).
één keer vraag ik wat.... :x

Normaal google ik alles, maar gezien buitenland probeer ik niet teveel te alt-tabben op de telefoon, duurt allemaal wat langer en griekse wifi en 3g is vergelijkbaar aan duivenpost dus tja.... zelf zou ik ipv slotjes het verwijderen, maakt het overzichtelijker denk ik zo? Als je nu de zoekfunctie gebruikt kom je eerst 5x de vraag in een gesloten topic tegen en dan pas ergens het antwoord...

Sent from my XT897

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Zoekfunctie of Vragen naar een bekende weg

Bericht door Tom Westendorp » di 06 mei 2014, 10:46

Dat is wel een goede trouwens. Ik zal daar eens naar kijken. Aan de andere kant zijn die gesloten topics vaak gesloten om een reden en is dat de eerste hit. Dan weet je dat je nog even iets verder naar beneden moet kijken en zie je dus waarom een topic gesloten is. Dat is wellicht ook wel handige informatie om te bewaren.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Zoekfunctie of Vragen naar een bekende weg

Bericht door oppermii » di 06 mei 2014, 18:12

Of topics mergen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Zoekfunctie of Vragen naar een bekende weg

Bericht door Tom Westendorp » di 06 mei 2014, 18:30

oppermii schreef:Of topics mergen.
Wel eens bij de Citybugclub gekeken? Wat een janboel in sommige topics omdat er meerdere onderwerpen worden samengevoegd en er geen touw meer aan vast te knopen is. Dat is niet mijn idee van een overzichtelijk en makkelijk te doorzoeken forum.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Zoekfunctie of Vragen naar een bekende weg

Bericht door RobertJ » di 06 mei 2014, 21:11

Soms kan je de zoekrelevantie voor topics modereren zodat ze altijd onder de geopende topics komen?

Sent from my XT897

Plaats reactie