Vespa. Wie heeft er ervaring mee?

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Vespa. Wie heeft er ervaring mee?

Bericht door Tom Westendorp » za 28 dec 2013, 15:40

Ik heb in verscheidene topics al gezien dat er hier nogal wat mensen op het forum zitten met een liefde voor motorisch aangedreven tweewielers. Nou droom ik wel eens van een Ducati Panigale of iets anders bizar snels maar ik weet al wel waar dat eindigt.

Dat zie ik dus niet zitten. Maar aangezien ik wel een motorisch aangedreven tweewieler nodig heb in mijn leven ben ik op zoek naar een Vespa. De plannen voor dit zomer zijn de Heysteria Run. binnendoor van Nederland naar het Gardameer. En daarna nog een keer naar Italie. Dit alles met niet meer dan 50cc. De scooter zal (deels) van zijn begrenzers ontdaan worden om in de bergen boven te komen maar niet opgevoerd worden middels andere cilinders of dat soort ongein.

De voorkeur gaat uit naar een Vespa S. Maar die vind ik over het algemeen veel te duur. Waarschijnlijk wordt het dus een LX 50 4T of een ET4. De ET4 vind ik eigenlijk iets mooier omdat die er wat bedaagder uitzien maar een LX 50 is weer wat jonger. Ik ben er nog niet helemaal uit.

Voorpret is ook wat waard. Als ik dan dit soort links tegenkom dan begint het toch wel weer te kriebelen om op pad te gaan hoor! http://link.marktplaats.nl/752496387 dat is toch wel erg gaaf!

Mijn vraag is dus kortom: hebben we hier nog meer Vespa liefhebbers? Zijn er nog meer mensen die op zoek zijn naar een Vespa of ervaring hebben met het langdurig rijden op een 50cc scooter?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Vespa. Wie heeft er ervaring mee?

Bericht door @@lgra » za 28 dec 2013, 20:00

Vespa forum ?.
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Gebruikersavatar
skogo
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 12:14

Re: Vespa. Wie heeft er ervaring mee?

Bericht door skogo » za 28 dec 2013, 21:34

Ik heb een zilvergrijze Vespa LX50 4t staan. Heb m een tijdje gebruikt voor woon-werkverkeer. Rijd er nu nog heel weinig op. Op zich heerlijke scooter. Vind het ontwerp prachtig, voor mij de mooiste en mest degelijke scooter. Vooral in de zomer is het genieten. maar sinds ik in de Citigo rijdt en wat verder van huis werk gebruik ik m nog weinig en staat hij vooral stil.
Hij rijdt max 50 km per uur. Is zeker wel aan te passen hoor. Voor weinig geld is dat te doen.
Toen ik hem kocht heb ik ook even gedacht aan een ET. De vormgeving van was gebaseerd op de filmfiguur ET. Grappig, maar de klassieke vorm van de LX vond ik mooier. Leuk dat je op de scooter naar Italie gaat. Er is er maar een merk dat je dan rijdt dat is Vespa natuurlijk!


Groet,
Henk
ŠKODA CITIGO |tour uitvoering | 75 pk |zilvermetallic | move & fun | extra mediapakket | travelpakket | sunset | parkeersensoren |LM Apus velgen antraciet | spiegelkappen antraciet | stootstrippen antraciet | instaplijsten edelstaal|

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vespa. Wie heeft er ervaring mee?

Bericht door Tom Westendorp » za 28 dec 2013, 23:13

skogo schreef:Ik heb een zilvergrijze Vespa LX50 4t staan. Heb m een tijdje gebruikt voor woon-werkverkeer. Rijd er nu nog heel weinig op. Op zich heerlijke scooter. Vind het ontwerp prachtig, voor mij de mooiste en mest degelijke scooter. Vooral in de zomer is het genieten. maar sinds ik in de Citigo rijdt en wat verder van huis werk gebruik ik m nog weinig en staat hij vooral stil.
Hij rijdt max 50 km per uur. Is zeker wel aan te passen hoor. Voor weinig geld is dat te doen.
Toen ik hem kocht heb ik ook even gedacht aan een ET. De vormgeving van was gebaseerd op de filmfiguur ET. Grappig, maar de klassieke vorm van de LX vond ik mooier. Leuk dat je op de scooter naar Italie gaat. Er is er maar een merk dat je dan rijdt dat is Vespa natuurlijk!


Groet,
Henk
Precies. Dan kun je toch niets anders mee nemen? Ik heb me inmiddels ook even aangemeld op het Vespa forum. Daar rijden ze alleen bijna allemaal op een motorscooter. :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Vespa. Wie heeft er ervaring mee?

Bericht door Pop Up! » zo 29 dec 2013, 02:10

Ik rij zelf al ruim 7 jaar Vespa. Heb nu mijn 2e LX snor 2 tact uitvoering.
Ze rijden heerlijk en zijn best zuinig. Niet goedkoop bij aanschaf maar je hebt dan wel iets meer kwaliteit dan al die Chinese imitaties. Je kunt ze helemaal naar je eigen smaak stylen, hoog of laag windscherm, kleuren zadels, Chrome beugels, koffer, etc... Ik gebruik hem nu nog alleen in de zomer ivm de up! Daarvoor reed ik altijd door weer en wind en dat beviel me prima!

Je zult er geen spijt van krijgen...
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Vespa. Wie heeft er ervaring mee?

Bericht door UpSie » zo 29 dec 2013, 06:36

Moggu,

Hier ook een Vespa S in het zwart met de nodige extra's, custom zadel, bijpassende handvaten en het nodige chroom en laag windscherm.
Ja wat zal ik zeggen, het is onvergelijkbaar met al het andere spul, het begint al met de gebruikte materialen.
De Vespa is merendeels van metaal, motorisch verfijnd, en zeker de 4 takt 4 kleppen versie ontzettend zuinig. En probleemloos.
Wielophanging en wegligging degelijk en betrouwbaar, verder is de Vespa service uitstekend en vrijwel overal verkrijgbaar ook niet onbelangrijk met zo'n evenement.
Ja ze zijn duur vergeleken met andere scooters, voor deze prijs heb je bijna 4 chinezen, maar als je er veel mee rijdt je klare bagger zooi,
Ook kwa restwaarde veruit de beste keuze.

Succes ermee.

Groeten Leen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vespa. Wie heeft er ervaring mee?

Bericht door Tom Westendorp » za 04 jan 2014, 12:16

Vespa gekocht! Dit jaar nog maar tien kilometer met de S2000 gereden en ik denk dat dat voorlopig niet gaat veranderen. Man wat lachen is het toch zo'n tweewieler! :df:

Met het oude zadel.
Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr

Met het nieuwe zadel.

Afbeelding
Untitled by Petrolhead Tom, on Flickr
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GrijzeUp
Vagling liefhebber
Berichten: 166
Lid geworden op: za 23 feb 2013, 19:16

Re: Vespa. Wie heeft er ervaring mee?

Bericht door GrijzeUp » za 04 jan 2014, 13:56

Ik heb een prachtige LXV gehad, totdat hij gestolen werd..... :character-jason:
Als je het mij vraagt zijn het de mooiste en beste scooters die er zijn. Ook zijn ze erg waardevast, ze blijven altijd wel rond de 2k waar.

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: Vespa. Wie heeft er ervaring mee?

Bericht door MuziekUP » za 04 jan 2014, 19:37

Ik hou het toch liever bij het iets snellere 2-wielerwerk: Ducati :mrgreen: :auto-dirtbike:
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Vespa. Wie heeft er ervaring mee?

Bericht door UpSie » za 04 jan 2014, 22:04

Wacht maar Tom, tot het weer dadelijk beter wordt, dan kom je helemaal niet meer in die auto.
En als het in de zomer pisheet is, dan geniet je pas echt van het uitwaaien en gelijk alle files ontwijken.
Nooit meer parkeergeld betalen, geen achterlijke stukken lopen naar een winkel of zo maar recht voor de deur parkeren.
Mijn vrouw werkt in hartje Rotterdam, meestal fietst ze, alternatief is snorfiets, als ze wilt gaat ze met de Vespa 300 super als een speer, en lacht ze iedereen uit. Met de auto 40 minuten. Vespa 10!
Succes hoef ik je er niet mee te wensen dat wordt het zowiezo al, daar ben ik zeker van, wel van harte gefeliciteerd.
Oei zonde grijze Up een LXV is ook heel cool! Ook nu in 300 cc verkrijgbaar.
Is ook wel een goeie Tom, koop een heel goed slot en zet hem altijd aan iets vast (paal, hek of boom)
Zeker de 50cc versies worden extreem gejat, daarom ook een motorscooter aangeschaft die moeten ze niet... Heb je een motor rijbewijs voor nodig!

Groeten en veel rij plezier.
Leen.

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Vespa. Wie heeft er ervaring mee?

Bericht door UpSie » vr 30 mei 2014, 21:08

Goedeavond allen,

Had een aangetekende brief ontvangen van Vespa dat ik naar de dealer moest in verband met een terugroep actie.
Effe praatje met de baas gemaakt, gelijk de machine maar ingeruild voor een nieuwe 300 super sport.
In het matzwart, met ABS/ASR, levertijd..... onbekendt!, is echt Italiaans dit, dit model is aangekondigd, maar nog niet officieel uitgebracht, de GTS en GTS Super wel, maar ook hier levertijd onbekendt.
In Juli gaat de fabriek 6 weken dicht, dus verwachting is eind Augustus, begin September.
Nog gekker als met auto's dit.

Met vriendelijke groet,

Leen.

Plaats reactie