nog andere interesses dan de up ?

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door Tom Westendorp » ma 11 nov 2013, 12:12

Thanks! Leuk om te horen!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door MuziekUP » ma 11 nov 2013, 12:17

Graag gedaan :)
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door UpSie » ma 06 jan 2014, 00:23

Zo iedereen die geintereseerd is,

De kop is eraf Ginaf Rally Power is gefinished de eerste etappe op positie no 10 en 12, een heel bevredigend resultaat, zeker met een compleet nieuw concept, op een etappe die voor veel topteams al zodanig pittig was dat een kans op een top 10 klassering eigenlijk nu al lastig gaat worden.
Best spannend om als direct verantwoordelijke voor de aandrijflijn dit te volgen.
De Dodge Ram pick up van Teunissen heeft pech we weten nog niet wat precies, ook hier zit een 7 liter Cummins motor in. Echter zonder enige directe support van ons, ondanks dat gaan we hen proberen de nodige assistentie te verlenen. Ik begreep al dat ze zowiezo een nieuwe starter nodig hebben, die gaan we hen spoedig bezorgen.

Groeten Leen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door Tom Westendorp » ma 17 mar 2014, 19:24

UpSie schreef:Zo iedereen die geintereseerd is,

De kop is eraf Ginaf Rally Power is gefinished de eerste etappe op positie no 10 en 12, een heel bevredigend resultaat, zeker met een compleet nieuw concept, op een etappe die voor veel topteams al zodanig pittig was dat een kans op een top 10 klassering eigenlijk nu al lastig gaat worden.
Best spannend om als direct verantwoordelijke voor de aandrijflijn dit te volgen.
De Dodge Ram pick up van Teunissen heeft pech we weten nog niet wat precies, ook hier zit een 7 liter Cummins motor in. Echter zonder enige directe support van ons, ondanks dat gaan we hen proberen de nodige assistentie te verlenen. Ik begreep al dat ze zowiezo een nieuwe starter nodig hebben, die gaan we hen spoedig bezorgen.

Groeten Leen.
Hoe is dit avontuur eigenlijk afgelopen Leen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door UpSie » vr 28 mar 2014, 05:03

Aah deze even gemist,
Eigenlijk heel goed voor een compleet nieuw concept in de zwaarste editie ooit.
We zijn gefinished op positie 20.
Het grootste tijdverlies is gekomen door gebroken cabinesteunen 11uur verloren.
Verder eigenlijk niet heel veel problemen.
Het bijzondere was dat door het tijdverlies we telkens achterin moesten starten en dan heel gemakkelijk naar de top 10 reden.
Was een goed leerjaar voor iedereen.
De tweede auto heeft de rally na de rustdag moeten staken aangezien Peter van Nieuwenhuizen ( de monteur) zijn rug brak, nadat ze in een diep gat zijn gedoken.
Efin de trucks zijn weer terug, en worden alweer opnieuw opgebouwd.
De motor van Wuf Van Ginkel zijn truck komt naar ons terug, daarvan wordt de cylinderkop gelicht, kleppen en zittingen gecontroleerd.
1 zuiger en cylindervoering getrokken plus bijbehorend lagerwerk. Dit wordt naar het US tech centre opgestuurd voor onderzoek.
Als de motor weer is ophebouwd gaan we deze op onze taylor zetten voor bench testen en extra tuning.
We willen er of twee turbo's opzetten, of een eaton supercharger met een grote turbo.
Verder een adjustable waste gate (waarschijnlijk een tialsport, bekend van o.a Le Mans racers) probleem hiervoor is dat er op dit moment weinig grote waste gates beschikbaar zijn!
Doel is meer dan 1000pk@2500rpm, en een koppel van 4000-4500nm over een breder toerengebied.
Was dit jaar wat piekerig.
Daarna assemblage in de trucks, en shakedown testen in Menden, hierna na Spanje voor high altitude en high ambient conditie testen.
We gaan naar Rusland voor de Silkway rally tweede week July, met twee trucks en assistentie.
Verder willen we naar Goodwood festival of speed, dit wordt al sinds jaar en dag door ons bedrijf georganiseerd, met 1 truck op display en een truck die mee gaat doen aan de hillclimb.
Verder nog allerlei marketing gerelateerde events.
Ook hebben we de vraag gekregen of we mee willen werken aan een artikel in racecar engineering, pff als we nog ergens tijd kunnen vinden doen we dat.
Daarna service en klaarmaken voor Valkenswaard.
De week erna op de boot naar Argentinie.
Budget voor zo iets? Wil je niet weten, een bedrag met zoveel cijfers dat het niet op een rekenmachine past.
Leuk he dat een bedrijf als het onze daar het geld voor vrijmaakt om het allemaal te doen.

Met vriendelijke groet,

Leen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door Tom Westendorp » vr 28 mar 2014, 09:09

Super gaaf Leen! Wat een avontuur!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door UpSie » za 29 mar 2014, 06:42

Ja had ik vooraf niet verwacht dat zo'n heftig sresserig wereldje zou zijn.
Maar ja we gaan ermee door,
Maandag a.s. Hebben we de eerste team vergadering voor komend seizoen.
Afgelopen Donderdag hebben we een vergadering gehad met onze CPE (combustion performance engineering)mensen in de US.
We gaan de motor demonteren van nr511, en een cylinder,zuiger en een drijf en hoofdlager opsturen naar Indiana, deze zullen worden onderzocht, de uitslag bepaald hoeveel we in vermogen gaan stijgen.
Verder gaan we nieuwe turbo's uitproberen welke speciaal voor ons zijn gebouwd. In combinatie met een tialsport dumpvalve.
Ook kijken we naar twinturbo opties of een Eaton charger en een grote turbo combinatie.
Wordt weer fun als we gaan testen, even met 100 plus een tandje terug en rubber neerleggen op de A12.
Dinsdag praten we met Allison voor een volautomatische transmissie in te bouwen, en zijn we in gesprek met ZF voor een 12 gang aangepaste Astronic, zie zelf meer heil in Allison in verband met een beter fabrieksondersteuning, en betrouwbaarheid.
En we zijn benaderd door onze partner Valvoline om mee te doen als sponsor en parner, dit is een mooie ontwikkeling aangezien zij een rijke race historie met ons hebben, Nascar met Al Unser, V8 series momenteel in Australie, en dakar met het Mamoet team.
Ook hebben zij mooie budgetten voor dit soort evenementen.

Keep you al posted!

Groeten Leen.

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door MiiRens » zo 30 mar 2014, 13:53

Leuk en interessant Upsie om dit zo uit de eerste hand te lezen. Leuk werk heb je!

Inderdaad, hou ons op de hoogte.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door Tom Westendorp » do 25 sep 2014, 14:30

Ik heb weer een blog mogen schrijven. Nu te vinden op de Linkedin pagina van mijn nieuwe werkgever. De blog heet "Blog sollicitatietips" Liken en delen wordt enorm gewaardeerd:

https://www.linkedin.com/company/moteq-b.v.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door UpSie » zo 16 nov 2014, 19:37

Zo Valkenswaard is weer geweest, de nieuwe trucks zijn in topconditie.
Veel gebeurd dit jaar, plek 4 geeindigd, voorzichtig gereden.
Je wilt daar geen grote brokken maken.
Gisteravond de team presentatie gehad in Ede.
Nog wat kleine dingen doen, en dan 21 November de boot op naar Argentinie.
De auto van Smink is gaaf de elephant 4 is weer in zijn eigen kleur rood.
Goed herkenbaar!
We kijken uit naar Januari, en hopen op een top 10 notering in een supersterk veld.

Groet Leen,

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door Tom Westendorp » zo 16 nov 2014, 19:45

UpSie schreef:Zo Valkenswaard is weer geweest, de nieuwe trucks zijn in topconditie.
Veel gebeurd dit jaar, plek 4 geeindigd, voorzichtig gereden.
Je wilt daar geen grote brokken maken.
Gisteravond de team presentatie gehad in Ede.
Nog wat kleine dingen doen, en dan 21 November de boot op naar Argentinie.
De auto van Smink is gaaf de elephant 4 is weer in zijn eigen kleur rood.
Goed herkenbaar!
We kijken uit naar Januari, en hopen op een top 10 notering in een supersterk veld.

Groet Leen,
Heel gaaf om te lezen! Veel succes dit jaar! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door UpSie » di 18 nov 2014, 22:08

Thanks, we hopen nu met deze auto's echt ook goede resultaten neer te gaan zetten.
Afgelopen jaar een boel test kilometers gemaakt, een flinke hoeveelheid nieuwe ontwikkelingen doorgevoerd,
Een lijst met verbeterpunten afgewerkt, en drie nieuwe auto's opgebouwd,
Een aantal grote sponsors erbij gekomen.
Een jaar is zo voorbij!

Kijk voor de nieuwe auto even op you tube, "Smink machines rally sport testing the Dakar 2015 GINAF rally truck" (afgelopen zondag gemaakt)
8.5 ton in een lekkere power slide. Geniet ervan zou ik zeggen. En laat even weten wat jullie er van vinden.

Met vriendelijke groet,
Leen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door Tom Westendorp » wo 19 nov 2014, 08:38

Ik zal het filmpje vanavond even plaatsen. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

pim123
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 23:05

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door pim123 » do 11 dec 2014, 22:22

Hobbies...mijn vrienden moeten altijd erom lachen, maar ik heb zo'n beetje om de drie jaar een nieuwe hobby...
Nu ben ik bezig met spullen verkopen op Amazon in Engeland, daarvoor heb ik een zeeaquarium opgestart en een tijdje naar gekeken, ik ben gediplomeerd imker en heb drie jaar een stal met twee bijenvolken gehad. Verder heb ik gesnookerd, getennist, taekwondo gedaan, op voetbal gezeten, 50cc motorracen ook drie seizoenen... :D
Ik heb allerlei auto's gehad waaronder in de laatste jaren ook een Morris Minor uit 1964 en een MGF cabrio...
En altijd motor gereden op de laatste vijf jaar na, nu bezig met het bouwen van een bobber met als donor een Yamaha XS650, het frame is al naar hard tail verbouwt.
Als rode draad en vaste waarde is er eigenlijk al meer dan 25 jaar maar een hobby...Sportschieten :P

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door henri » za 28 mar 2015, 19:32

Ben de laatste weken druk bezig met proefrijden op diverse motoren. Om tot een goede keuze te komen is nog niet bepaald makkelijk, heb ik gemerkt :?

Tot nog toe gereden op de volgende motoren:
- Honda CBF 500 tweepitter (les)
- Honda CBF 600 vierpitter (ook les)
- Kawasaki ZX-6R 1998
- Yamaha BT 1100 Bulldog 2003
- Honda CBR600F3 1997
- Suzuki SV 650 S 2004

Vandaag en ook morgen is er bij Motor Saloon in Amersfoort (Harley Davidson dealer) Open House weekend, waar diverse 2015 modellen te testen zijn. Daar heb ik op een Sportster 883 Low en een Sportster 1200 Forty Eight gereden. Rijden op een Harley is wat anders dan op alle Jappen, waarop ik tot nog toe gezeten heb. Veel beter en prettiger, dan dat ik (op basis van vooroordelen en meningen van anderen) verwacht had. Als budget geen probleem was, dan ging ik me zeker verder verdiepen in de diverse Sportsters, waarbij qua looks de Roadster mijn voorkeur heeft; zeker in de 2014 kleuren. Het 1200 blok verdient de voorkeur qua koppel; niet qua trillingen 8-)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door Tom Westendorp » zo 29 mar 2015, 08:35

Karakter dingen!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door henri » ma 13 jul 2015, 20:01

Afgelopen zaterdag mijn eerste motor gekocht. Komend weekend wordt hij afgeleverd. Het is een Suzuki SV 650 N van 1999. Een 90º V-twin met een BSM Vampire uitlaat, dus akoestisch ook niet verkeerd 8-) Het is geen scheurijzer, maar wel een leuk sturende fiets, die ook op lagere snelheden volop rijplezier biedt.

Afbeelding

Vóór aflevering wordt er nog een setje Hyperpro vorkveren gemonteerd, omdat ik de voorkant nogal slap geveerd vond.
Laatst gewijzigd door henri op zo 12 feb 2017, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bobmii
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 21 apr 2014, 14:50

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door Bobmii » vr 18 sep 2015, 13:13

Andere hobby die ik heb is mijn Volkswagen Kever uit 1972. Verder ben ik ook erg geïnteresseerd in interieurstyling van huizen en vind het dan ook leuk om hiermee bezig te zijn.
Seat Mii style chic 60pk - candy white - VAGcom instellingen - W8 verlichting - lederen bekleding - drive pakket - extra getinte ramen rondom - LED achter lichten.

Utah
Vagling liefhebber
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 21:30
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door Utah » vr 09 feb 2018, 21:50

Mijn hobby buiten de Up!GTI en de cabrio.

Afbeelding
2018 VW Up! GTI
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: nog andere interesses dan de up ?

Bericht door arend van duijn » vr 09 feb 2018, 22:36

Heftig !!! :auto-sportbike:

Plaats reactie