Motorrijders verzamelt u

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Motorrijders verzamelt u

Bericht door Tom Westendorp » di 18 jul 2017, 16:12

Volgende week vrijdag staat mijn eerste motorrijles! Ik ben voornemens om binnenkort een CRF250L aan te schaffen en daar de nodige kilometers op weg te trappen alvorens ik aan een zwaarder beestje begin.

Zijn er hier nog meer motorrijders? Wat rijd je, laat je trots zien! Waarom heb je juist die motor gekozen en heb je nog tips voor een aspirant motorrijder??

ENJOY! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Motorrijders verzamelt u

Bericht door henri » di 18 jul 2017, 22:15

Ik heb twee jaar terug mijn A rijbewijs gehaald. Vorig jaar rondgereden met een Suzuki SV 650 van 1999. Leuke naked bike met voldoende vermogen voor een beginnende bestuurder.

Afbeelding

Vóór aanschaf heb ik o.a. proefgereden met o.a. een CBR600F2 van 1995, een ZX-6R van 1998, een FZS 600 van 2003 en een Yamaha BT 1100 Bulldog van 2003. De Kawa vond ik qua karakter en zithouding te extreem en de Bulldog had met max. 6000 rpm wel een érg smalle powerband voor een motorfiets(wel lekker veel koppel met een 1100cc V-twin). De SV vond ik net wat meer karakter qua blok en sound hebben t.o.v. de FZS en CBR. Mocht ik nu een motor aanschaffen, dan zou ik waarschijnlijk toch voor een vierpitter gaan met iets meer bescherming.

Ga je veel kilometers maken en is comfort en gebruiksgemak ook niet onbelangrijk, dan is bijvoorbeeld een Honda NC750X het overwegen waard. Geen spannende fiets, maar wel superzuinig, goed sturend en met een groot opbergvak onder de 'tank', waar een niet te grote helm in past.


Als je geen plannen hebt om ooit off the road te gaan, is een CRF250M misschien ook nog een idee. Met de 17 inch wielen stuurt deze veel leuker in de stad en op binnenwegen.

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Motorrijders verzamelt u

Bericht door blastaway » wo 19 jul 2017, 13:26

Ik heb helaas teveel ellende in de familie gekend en zal nooit motor gaan rijden. Ieder zijn ding.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Motorrijders verzamelt u

Bericht door Tom Westendorp » do 20 jul 2017, 12:07

Dit lijkt me wel wat:

Afbeelding
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

mark64
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: di 04 apr 2017, 15:18

Re: Motorrijders verzamelt u

Bericht door mark64 » do 24 aug 2017, 18:16

Mijn eerste motor, leuk speelgoed maar achteraf gezien een beetje veel van het goede. Beest heeft me een ziekenhuis tripje bezorgt.
20130929_132514.jpg
Nu wat "rustigers" moet wel bekennen dat het gebruik aanzienlijk is afgenomen sinds ik de Up bezit.
20170424_205314.jpg

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Motorrijders verzamelt u

Bericht door up! » ma 23 okt 2017, 00:09

Hier nog een motorrijder! Ik heb een Pan European ST1100 :D

Afbeelding

Hiervoor had ik een Honda CBR 1100xx Blackbird, maar ik vind het gesmeer met zo'n ketting, en ook het regelmatig moeten spannen ervan, helemaal niks. Vandaar dus nu eindelijk een motor met cardan 8-) Waarom een tourmotor? Omdat ik nooit schuin door de bocht ga, maar gewoon een snelle, comfortabele motor wil die goed stuurt. En het liefst Honda vanwege de kwaliteit.

Mijn eerste motor was een VFR750 uit 1986, die kocht ik in 1993, de volgende dag reed ik ermee naar Zwitserland met 0 motorervaring :lol: Ging prima.

Hoe is het met je motorrijlessen Tom, al geslaagd?
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Motorrijders verzamelt u

Bericht door Xanderv » za 18 nov 2017, 14:45

Mijn motor: Ducati hypermotard 796
Afbeelding

Heerlijke motor, het hoeft van mij niet 300 km/u te gaan, dit is veel leuker (top van 200). Lekker gooi en smijtmotortje maar vergis je niet in de snelheid! Termignoni uitlaat, katvervanger rode accenten en voor de rest niet veel aan gedaan. Die jij liet zien is een opgevoerde brommer, kun je niet zoiets nemen alleen dan laten begrenzen?

Afbeelding
Afbeelding
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Utah
Vagling liefhebber
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 21:30
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: Motorrijders verzamelt u

Bericht door Utah » za 31 mar 2018, 04:47

Bezitter van een SV1000S. Intussen reeds 30000km gereden. Komt de laatste jaren minder buiten door.de firmawagen. Vroeger diende hij ook voor woon werkverkeer. Nu enkel nog recreatief.
2018 VW Up! GTI
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e

Gebruikersavatar
Uppie1988
Forum newbie
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 17 sep 2017, 07:50

Re: Motorrijders verzamelt u

Bericht door Uppie1988 » di 17 apr 2018, 16:13

Wellicht niet echt een motorfiets (ook al klinkt hij wel zo)
Dit is mijn custom gebouwde Skyteam Honda Monkey:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Motorrijders verzamelt u

Bericht door Bertjuh » di 17 apr 2018, 18:35

Hulde..!! Erg mooi ding..!!

Zelf heb ik een:
- Kreidler Florett uit 1968 met geforceerde koeling ( K53/2NL )
- Honda SS50M (duits) uit 1974

En de vrouw heeft:
- Honda CY50 1978
- Skyteam PBR (Honda ZB50 replica)

Zal er ooit wel eens foto's van maken..

De Honda SS50M is momenteel een project brommer.. Blok moet nog in elkaar gezet worden en ik moet nog op zoek naar een zadel.. originele zadel is gescheurd, bodem is rot en de vulling verstaft..

De Kreidler is een rijdend project.. die niet af hoeft, maar gewoon moet rijden..

De Honda CY50 is gewoon klaar.. en de Skyteam PBR is voor een paar jaar geleden compleet naar eigen smaak opnieuw opgebouwd..
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Uppie1988
Forum newbie
Berichten: 50
Lid geworden op: zo 17 sep 2017, 07:50

Re: Motorrijders verzamelt u

Bericht door Uppie1988 » di 17 apr 2018, 19:31

Okee ik ben benieuwd! Ik heb zelf ook al een hele geschiedenis met brommers achter de rug van een aantal Honda MT's en Puch Maxi's tot aan Vespa en Mobylette spul

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Motorrijders verzamelt u

Bericht door Bertjuh » di 17 apr 2018, 19:44

Het wordt pas eng als ik de familie er bij betrek.. haha..

Schoonvader - Honda CB50 1978
Schoonmoeder - Honda C50 1967
Zwager - Honda Z50 (Monkey) + meerdere MTXjes + solex + nog een shitload..
Vriendin Zwager - Honda C50M (frans model + project brommer van mijn zwager, iets met injectie inbouwen) + Vespa PK50
Oom - Zundapp KS50
Tante - Peugeot 102 (brommer met jarretel aandrijving lees: riem)

Plaatje bij praatje: Honda Z50 (monkey) van mijn zwager op de voorgrond met daar achter de CY50 van de vrouw.
IMG_20150614_181819.jpg

En zal deze zomer wel eens even kijken of ik mijn zooitje lopend de weg op kan krijgen.. en uiteraard leuke plaatjes van schieten..

Edit: Aantal plaatjes kunnen vinden..
CB50 + Z50.jpg
CB50 van schoonvader + Z50 zwager
CY50 + PK50.jpg
De CY50 van de vrouw en de Vespa PK50
C50 + KS50.jpg
C50 van schoonmoeder + KS50 van oom
Kreidler.jpg
Zoekplaatje.. Mijn rode Kreidler (iets met koppelingsproblemen)
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Motorrijders verzamelt u

Bericht door Bertjuh » do 19 apr 2018, 10:45

Zoals belooft hieronder foto's van mijn "motor"
20160506_180204.jpg
20160506_180340.jpg
20160506_180512.jpg
Het is een Honda SS50M K1 uit Duitsland..
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Drup
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 23 dec 2017, 14:20
Locatie: Alkmaar

Re: Motorrijders verzamelt u

Bericht door Drup » do 24 mei 2018, 16:18

Hoewel ik al bijna 20 jaar geen motor meer rij, maar het destijds wel zeer fanatiek en overtuigend deed, voel ik me op de een of andere manier nog steeds aangesproken als het om motorrijden gaat... Vandaar mijn (verlate) duit in dit zakje. ;)
Tussen m'n 20e en 36e reed ik onafgebroken en exclusief motor; ik had geen auto, zelfs geen B rijbewijs. Zomer en winter, bij +35c, bij -15c, ijzel, sneeuw en windkracht 10 (wat wel de max was :lol:), 20.000 km. per jaar. Ik kon me niet voorstellen dat ik ooit in een auto terecht zou komen. Dat leek mij toen het toppunt van saai- en truttigheid. Ondanks dat ik in de winter rondreed met nauwelijks gevoel in mijn vingers, prees ik mijzelf gelukkig een motorrijder te zijn. Zelfs toen er gezinsuitbreiding kwam in de vorm van een klein schattig blond jongetje, kwam het idee om te gaan autorijden totaal niet in mij op. In plaats daarvan kocht ik een zijspan. Daarover zo meer.
Toen het carrièretechnisch gezien wel handig was te kunnen autorijden, ben ik, met gepaste tegenzin, mijn autorijbewijs gaan halen. Tijdens het lessen kwam ik er echter achter dat het autorijden eigenlijk ook wel iets had. Totaal anders dan motorrijden, maar op een andere manier misschien zelfs wel net zo leuk. Om een lang verhaal kort te maken: Dat schattige blonde jongetje is al lang de deur uit en ik rij nu al weer in mijn 5e auto, wat mijn 2e Up! is.

Goed, de zijspan, waarvan hier een foto. Het was een Yamaha XS850 met een custom-made Squire bak. De vorige eigenaar had hem helemaal zelf opgebouwd zodat er eigenlijk maar één exemplaar van in de wereld rond reed. De banden waren van een Citroën 2CV, het zijspanwiel was van een Mini Cooper. Voordelen van autobanden was een betere slijtvastheid en wegligging, en door de kleinere diameter hoefde er ook niet gesleuteld te worden aan de overbrenging van de motor. Zo'n zijspancombinatie komt nl. niet zo makkelijk op gang. Door de kleinere wielen kwam hij lekker snel van z'n plek, maar lag de topsnelheid op een schamele 140km/h. Wat helemaal niet erg was: Met zo'n asymmetrisch gevaarte 120 rijden had al iets van een fitnessoefening dus na 2 uur waren de koolhydraten wel op :D

Ik heb enorm plezier gehad van deze machine. We trokken altijd veel bekijks, overal waar we kwamen alleen maar vriendelijke en glimlachende mensen. Zelfs een keer meegemaakt dat een touringcar met Spaanse toeristen stopte om alle inzittenden de kans te geven foto's te maken van mij en mijn zoon.... mooie tijd.
Om af te sluiten nog een laatste wetenswaardigheid. De XS850 was een 3 cilinder. Toeval? :mrgreen:
Bijlagen
zijspanfamilie.jpg

Plaats reactie